شناسهٔ خبر: 67380983 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مرکز ملی داده اندونزی هک شد

مرکز ملی داده اندونزی مورد حمله سایبری قرار گرفت و کنترل مهاجران در فرودگاه‌ها مختل شد. مرکز ملی داده اندونزی مورد حمله سایبری قرار گرفت و کنترل مهاجران در فرودگاه‌ها مختل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ این هکر خواستار ۸ میلیون دلار باج شد،  این حمله چند سرویس دولتی از جمله خدمات در فرودگاه‌ها را هفته گذشته مختل کرد، به صورتی که صف‌های طولانی در باجه‌های مهاجرت طولانی شد. البته به گفته وزارت ارتباطات اندونزی ماشین‌های اتوماتیک کنترل پاسپورت اکنون فعال هستند.

بودی آری ستیادی، وزیر ارتباطات اندونزی اعلام کرد هکر از یک نسخه از بدافزاری به نام  Lockbit ۳٫۰ استفاده کرده و جزییات بیش‌تری در این باره اعلام نکرد.

باج افزار‌ها با رمزگذاری داده‌های قربانیان آنها را از دسترس خارج می‌کنند. هکر‌ها در ازای دریافت پول به شکل رمزارز کلید داده‌های رمزگذاری شده را اعلام می‌کنند.

اگر قربانیان در مقابل پرداخت باج مقاومت کنند، هکر‌ها با نشت اطلاعات محرمانه یا حذف کردن آنها، افراد یا سازمان‌ها را تهدید می‌کنند.

حمله سایبری مذکور جدیدترین رویداد در زنجیره‌ای از حملات سایبری به شرکت‌ها و آژانس‌های دولتی اندونزی در سال‌های اخیر به حساب می‌آید. سال گذشته رسانه‌ها فاش کردند جزییات حساب کاربری ۱۵ میلیون مشتری بزرگ‌ترین بانک اسلامی این کشور به طور آنلاین منتشر شده است. بانک مذکور نشتی این اطلاعات را تایید نکرد.

انتهای پیام/

نظر شما