شناسهٔ خبر: 67380458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه:

پرونده‌های قاچاق کالا در کرمانشاه ۲۰ درصد رشد داشته است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: در سه ماه ابتدای سال جاری، ۱۴۶۶ پرونده قاچاق کالا با مبلغ محکومیت ۸۵۵ میلیارد تومان تشکیل شده که ۲۰ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قهرمان شاهی ظهر امروز _چهارشنبه ششم تیر_ در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی کننده است و مرجع بازرسی و حضور در بازار نیست.

وی تعزیرات حکومتی را مرجع قضائی و شبه قضائی معرفی کرد و افزود: از آنجا که تعزیرات حکومتی اختیارات قضات را دارد در پرونده‌های قاچاق کالا و ارز به‌عنوان مرجع قضائی رسیدگی می‌کند و در پرونده‌های غیرقاچاق کالا و ارز (پرونده‌های واحدهای صنفی، تخلفات بهداشتی و درمانی، دارویی، پزشکی بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها) به‌عنوان یک واحد شبه‌قضائی رسیدگی را انجام می‌دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ۱۹ سازمان به عنوان مرجع گزارش‌دهنده و کاشف از جمله گمرک، مرزبانی، ارتش و سپاه تا صمت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی برای تعزیرات حکومتی به عنوان یک سازمان رسیدگی کننده قضائی، پرونده ارسال می‌کنند.

تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات مشاور املاک است

شاهی اضافه کرد: با توجه به التهاب‌های بازار، طرح‌های ویژه به تعزیرات ابلاغ می‌شود که باید در بازار به عنوان شعبه سیار در کنار سازمان‌های بازرسی و نظارت از جمله اتاق اصناف، سازمان صمت و جهاد کشاورزی با خودروی گشت‌های ویژه حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به بعضی اقدامات تعزیرات در زمینه تخلف مشاوران املاک ادامه داد: سال گذشته ۶۳ پرونده و امسال ۱۴ پرونده تخلف برای مشاوران املاک تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه اضافه کرد: در خصوص ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، عمده کار با راه و شهرسازی و مراجعه گزارش‌دهنده است که سه ماه است این قانون که مربوط به مشاوران املاک است به تعزیرات حکومتی بازمی‌گردد.

شاهی تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای نانوایی‌ها طی سال گذشته را ۶۰۳ پرونده دانست و تاکید کرد: طی سه ماه سپری شده از سال جاری نیز ۳۵۵ پرونده تخلف برای نانوایی تشکیل شده است.

پرونده‌های قاچاق کالا در کرمانشاه ۲۰ درصد رشد داشته است

وی با اشاره به اجرای ۳۲۹۶ پرونده در اجرای احکام اظهار کرد: وصولی پرونده‌های طی سه ماه بهار سال جاری، ۲۵ میلیارد تومان بوده و پرونده‌های رسیدگی شده در حوزه کالا و خدمات طی بهار ۱۴۰۳ نیز ۳۳۸۰ پرونده بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه اضافه کرد: در مدت مذکور ۱۴۶۶ پرونده قاچاق کالا با مبلغ محکومیت ۸۵۵ میلیارد تومان داشته که ۲۰ درصد افزایش داشته است.

شاهی با اشاره به ۲۹۰ پرونده بهداشتی گفت: در این زمینه ۱۰۷ درصد نسبت به سه ماهه سال گذشته افزایش پرونده داشته‌ایم.

خروج ۱۰۱ کانتینر قاچاق محصولات پتروشیمی از کشور

وی اظهار کرد: محصولات پتروشیمی را تنها کارخانجات می‌توانند صادر کنند و اشخاص عادی حق صادرات محصولات پتروشیمی را ندارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به رسیدگی به ۲۶ کانتینر قاچاق محصولات پتروشیمی در تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: پرونده حدود ۱۰۱ کانتینر از قاچاق محصولات پتروشیمی که از طریق مرز پرویزخان از ایران خارج شده، توسط اطلاعات در حال رسیدگی است.

شاهی اضافه کرد: آمار گشت‌های مشترک سال گذشته را ۷۳۵۷ مورد عنوان و اضافه کرد: سال جاری از ۱۱۹۰ مورد بازرسی مشترک، ۵۴۵ مورد احراز تخلف داشته و پرونده تشکیل شده است.

وی با اشاره به آخرین جزئیات پرونده قتل حامد ترکاشوند، رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان پاوه که بیست‌وششم خرداد سال جاری حین خروج از منزل توسط فرد ناشناس مسلح به قتل رسید، اظهار کرد: چندین نفر در این رابطه دستگیر شدند که به نتیجه قطعی نرسیده و در حال رسیدگی است.

نظر شما