شناسهٔ خبر: 67379121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار وقوع حریق در عرصه‌های طبیعی آذربایجان شرقی

خبرگزاری صدا و سیما

اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص احتمال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی شهرستان‌های خداافرین، کلیبر و هوراند هشدار داد.

صاحب‌خبر -

هشدار وقوع حریق در عرصه‌های طبیعی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای آذربایجان شرقی بر اساس این اطلاعیه مطابق داده‌های دریافتی از سیستم هوشمند مشاهدات ماهواره‌ای مبنی بر آنالیز امکان سنجی ریسک وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی در بازه زمانی ۶ تا ۹ تیر ماه سال ۱۴۰۳، امکان بروز مخاطره حریق در مناطقی از تصاویر که با رنگ قرمز و نارنجی مشخص شده است، وجود دارد.

محدوده جغرافیایی این هشدار در حوزه استحفاظی شهرستان خدا آفرین شامل: زرنق، خمارلو، قزل یول، خانقاه، ددلو، دورمیشکانلو، اوغاش، گوی آغاج، بسطاملو، علی خانلو، لته جان، ایچی درق، هوج، دایان، مددلو (احتمال ریسک وقوع بالا) حوزه استحفاظی شهرستان کلیبر شامل: قره درق، هارنا، شاملو بزرگ، جیغ جیغ، اسبهار، شخملو، پالتلو کمان، بشاب، ایچی دره (احتمال ریسک وقوع بالا) حوزه استحفاظی شهرستان هوراند: شامل: پشتو، جابان، جیناب (احتمال ریسک وقوع بالا) است.

در این اطلاعیه از نیرو‌های منابع طبیعی خواسته شده با تقویت گشت و کنترل و افزایش سرکشی به صورت آماده باش و برابر دستورالعمل نسبت به اتخاذ تدابیر لازم اقدام کنند. همچنین از کشاورزان، گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت خواسته شده از آتش زدن مراتع خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها در هنگام خروج از این مناطق از خاموش شدن کامل آتش، اطمینان حاصل کنند.

نظر شما