شناسهٔ خبر: 67378238 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

تقویت پیوند دانشگاه شیراز و صنعت سیمان و توسعه نوآوری ها

صاحب‌خبر -

نخستین رویداد نوآورانه صنعت سیمان کشور در دانشگاه شیراز برگزار شد و همزمان با آن، تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه شیراز و شرکت سیمان فارس و خوزستان منعقد شد.

نخستین رویداد نوآورانه صنعت سیمان کشور با حضور شرکت‌های سیمانی، دانشگاهیان و مراکز علمی و پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه شیراز برگزار شد و همزمان با آن، تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه شیراز و شرکت سیمان فارس و خوزستان به امضای محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز و مجید وفاپور، مدیرعامل شرکت سیمان و خوزستان رسید.

این تفاهم‌نامه شامل همکاری های متنوعی است که زمینه‌های همکاری  بیشتر دانشگاه و صنعت سیمان را فراهم می کند. از جمله این همکاری ها می توان به بهره‌مندی حداکثری از قوانین مالیاتی، اجرایی نمودن فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان مفاد متنوع قانون جهش تولید دانش‌بنیان (به‌ویژه ماده‌ها‌ی 11 و 13)، همکاری در انجام فرصت مطالعاتی اساتید، بازدیدهای دانشجویی و اعضای هیئت‌علمی از صنایع مرتبط، ایجاد مرکز نوآوری متناسب با صنعت، برگزاری جلسات و نشست‌های علمی و همایش‌های پژوهشی مشترک در قالب طرح‌های نوآورانه (حمایت از ایده‌های فناورانه و تجاری)، بهره‌گیری از خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی و راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع مشترک اشاره کرد.

همچنین در این تفاهم‌نامه، به تعریف رشته‌های جدید بنابر نیاز صنعت سیمان با حمایت صنایع و سازمان‌های مرتبط، ایجاد دفتر مشترک در دانشگاه و شرکت، تسهیل و حمایت در روند سرمایه‌گذاری، طرح‌ها و محصولات دانشگاهی، تعریف پایان‌نامه و مسأله دانشجویان تحصیلات تکمیلی با همکاری شرکت‌ها و دانشگاه و حمایت و پیگیری‌های علمی برای همکاری بین‌المللی در صنایع سیمان توجه شده است.

به گزارش سینا پرس فارس، این تفاهم نامه گامی مهم در راستای تقویت پیوند بین دانشگاه شیراز و صنعت سیمان و توسعه فعالیت های نوآورانه و دانش بنیان در این حوزه است.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما