شناسهٔ خبر: 67378117 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بنتلی کانتیننتال جی تی جدید، ترکیبی از پیشرانه 771 اسب بخاری و طراحی لوکس است

صاحب‌خبر -

نسل جدید بنتلی کانتیننتال جی تی به بازار معرفی شد. مدل جدید خودرو گرند تورر Continental GT در واقع قدرتمندترین خودرو تاریخ بنتلی نام گرفته است.

همه نسل‌های بنتلی کانتیننتال جی تی از سال 2003 که این خودرو گرند تورر به بازار معرفی شد، رفته‌رفته اصلاحاتی جزئی ضمن حفظ المان‌های اساسی طراحی را تجربه کرده‌اند. با توجه به جدیدترین اخبار خودرو، این خودروساز بریتانیایی بالاخره از نسل جدید کانتیننتال جی تی اسپید و جی تی سی اسپید رونمایی کرد که تغییراتی محسوس‌تر هم در طراحی نمای بیرونی و هم در قوای محرکه را به دنبال می‌آورند. واضح‌ترین تغییرات صورت گرفته در آن‌ها ولی کنار گذاشتن چراغ‌های گِرد دوتایی معروف بنتلی و پیشرانه پلاگین هیبرید پرقدرت است.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

  • طراحی نمای بیرونی و کابین
  • مشخصات فنی
  • تاریخ عرضه و قیمت

طراحی نمای بیرونی و کابین بنتلی Continental GT

طراحان بنتلی نسل جدید این کانتیننتال جی تی اسپید و جی تی سی اسپید را شبیه به بنتلی باتور، خودرو تولیدمحدود این شرکت طراحی کرده‌اند. به‌عنوان مثال، چراغ‌های جلو به نوعی به باتور شباهت دارند و شامل یک واحدِ گرد با یک خط بیرون آمده می‌شوند. البته در مقایسه با باتور، چراغ‌های این دو خودرو بزرگ‌تر شده و در همان حال، جلوپنجره آن‌ها فضای کمتری را از نمای جلو اشغال می‌کند.

با وجود این، بقیه بخش‌های نمای بیرونی و همچنین چراغ‌های عقب عمدتاً دست‌نخورده مانده‌اند. فقط به نظر می‌رسد طول چراغ‌های عقب افزایش پیدا کرده و برای آن‌ها گرافیکی تازه شبیه به جواهر در نظر گرفته شده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، هرچند بنتلی این نسخه جدید بنتلی کانتیننتال جی تی را به‌عنوان نسل چهارم این خودرو معرفی می‌کند، بهتر است آن را به‌عنوان یک فیس لیفت توصیف کرد.

کابین بنتلی Continental GT مدل 2025 از همین قاعده پیروی می­‌کند. در نتیجه، بخش عمده کابین نسل قبلی به این نسل منتقل شده و فقط به برخی از تغییرات و به‌روزرسانی‌های جزئی بسنده شده است. نمایشگر چرخان همیشگی بنتلی مجهز به سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته‌تر با قابلیت اتصال بی‌سیم و دریافت آپدیت از راه دور (OTA) و الگو جدید روکش‌ها برخی از ویژگی‌های این نسخه جدید هستند.

از جمله امکانات جدید کابین هم می‌توان به جدیدترین مجموعه سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته (ADAS)، عایق‌بندی بهتر صدا، معماری الکتریکی جدید، سیستم صوتی ناییم با 18 اسپیکر و توان 2200 وات و تنظیم 20 جهته صندلی‌ها اشاره کرد. گفتنی است که به رسم همیشه، بخش ویژه بنتلی با نام مولینر در اختیار مشتریانی است که حاضرند حتی هزاران دلار بیشتر صرف شخصی‌سازی خودرو خود کنند.

مشخصات فنی کانتیننتال جی تی و جی تی سی اسپید جدید

کانتیننتال جی تی اسپید و جی تی سی اسپید از یک پیشرانه پلاگین هیبرید تحت عنوان «اولترا پرفورمنس هیبرید» (Ultra Performance Hybrid) بهره می‌برند. این پیشرانه متشکل از یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی است و برای انتقال نیرو محرکه یک گیربکس دوکلاچه 8 سرعته را به کار می‌گیرد. موتور بنزینی 8 سیلندر مذکور توانایی تولید قدرت 591 اسب بخار را دارد و موتور الکتریکی هم قادر به تولید قدرت 187 اسب بخار است.

نسل جدید بنتلی کانتیننتال جی تی نسل جدید بنتلی کانتیننتال جی تی

این پیشرانه پلاگین هیبرید در مجموع می‌تواند 771 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید کند و به‌لطف آن، بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید جدید قدرتمندترین خودرو تاریخ این خودروساز بریتانیایی نام می‌گیرد. با این پیشرانه که حداکثر سرعت 335 کیلومتر بر ساعتی دارد، جی تی اسپید باید بتواند ظرف 3.2 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب گرفت. جی تی سی اسپید هم برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به 3.4 ثانیه زمان نیاز دارد و سقف سرعت آن از 285 کیلومتر بر ساعت فراتر نمی‌رود.

انرژی مورد نیاز پیشرانه الکتریکی‌شده این خودرو گرند تورر بنتلی را یک باتری 25.9 کیلووات ساعتی تامین می‌کند که برای برقراری بهترین تعادل وزن، پشت محور عقب قرار گرفته است. شارژ کامل این باتری با یک شارژر 11 کیلوواتی 2 ساعت و 45 دقیقه زمان می‌برد. تخمین زده می‌شود این باتری امکان طی کردن مسافت 81 کیلومتر در حالت تمام الکتریکی و مسافت 859 کیلومتر در مجموع را با یک بار شارژ فراهم کند.

نسل جدید بنتلی کانتیننتال جی تی نسل جدید بنتلی کانتیننتال جی تی

این ماشین لوکس از سیستم دو دیفرانسیل/چهار چرخ محرک با گشتاوربرداری و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی در محور عقب برخوردار است. فرمان‌پذیری چهار چرخ، کمک‌فنرهای تطبیقی، نسل جدید نرم‌افزار کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم ضد غلت فعال و ترمزهای آهنی (ترمزهای کربن-سیلیکون کاربید در قالب آپشن) برخی دیگر از ویژگی‌های فنی برجسته آن به حساب می‌آیند. به ادعای بنتلی، نسل جدید کانتیننتال GT سواری راحت‌تر و کنترل بهتر بدنه در مقایسه با نسخه قبلی را پیش رو رانندگان می‌گذارد.

تاریخ عرضه و قیمت نسل جدید کانتیننتال GT

قیمت نسل جدید و چهارم بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید و جی تی سی اسپید در مقطع کنونی مشخص نیست، اما تایید شده است که از سه‌ماهه سوم سال 2024 تحویل آن‌ها به خریداران کلید خواهد خورد.

در گجت نیوز بخوانید:
آئودی RS Q8 پرفورمنس معرفی شد؛ قدرتمندترین خودرو بنزینی تاریخ خودروساز آلمانی مرسدس بنز AMG S 63 E منصوری با پیشرانه 950 اسب بخاری، یک ابرخودرو است جیلی امگرند ۲۰۲۵، فیس لیفت سدان پرطرفدار چینی معرفی شد این نسخه ویژه بی ام و X5 مخصوص آفرودبازها است

نظر شما