شناسهٔ خبر: 67378011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

آمادگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان برای همکاری با بنیاد نخبگان استان

صاحب‌خبر -
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود بین سازمان جهاددانشگاهی گیلان و بنیاد نخبگان استان می‌توانیم برای توسعه استان و کشور گام برداریم.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی گیلان هادی مدبری چهارم تیر ماه در نشست با رییس بنیاد ملی نخبگان گیلان، با بیان اینکه پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی یک فرصت و ظرفیت بزرگ براز استان است، اظهار کرد: پژوهشکده محیط زیست، در پنج گروه پژوهشی این پژوهشکده با ۴۵ متخصص مشغول به فعالیت بوده و چهار گروه پژوهشی از وزارت علوم مجوز اخذ کرده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی آمادگی برگزاری جلسات با نخبگان را دارد، افزود: اساتید دانشگاه‌های استان، اساتید آموزشی بسیار خوبی هستند اما معدود استادی داریم که علاوه بر استاد آموزشی خوب، استاد پژوهشی و کنشگر در مباحث دانش بنیان، کنشگر درآمدزایی، توجه به صنعت باشد و یا جای خودشان را در محیط انسانی و اداری پیدا کنند، اکثر نخبگان ما به دلیل شرایط بد ادارای دل‌زده می‌شوند.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه وقتی نخبگان در بیان نظرات و مشکلات سکوت می‌کنند بازنده هستیم، گفت: می‌توانیم امکانات را به صورت کلی در اختیار نخبگان قرار دهیم؛ هم اکنون بهترین تیم سازمان جهاد دانشگاهی برای همکاری با نخبگان در نظر گرفته شده است.

مدبری درباره توانمندسازی نخبگان، گفت: سازمان جهاددانشگاهی گیلان در زمینه آموزش‌های کوتاه مدت، تخصصی، مهارت محور و اشتغال آفرین در بین مراکز آموزشی موفق است و می‌توانیم در زمینه توانمندسازی نخبگان نیز اقدامات لازم را اتخاذ کنیم.

وی با اعلام آمادگی سازمان جهاددانشگاهی برای همکاری با نخبگان درراستای تولید محتوا و دانشگاه، تصریح کرد: این سازمان می‌تواند در زمینه پزشکی نخبگان را با مرکز رویان و در زمینه علوم دامی با پژوهشکده ابن سینا مرتبط کند و این آمادگی برای ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی با توجه به نیاز بنیاد نخبگان وجود دارد.

مدبری با بیان این که باید مطالعات و پژوهش‌ها برای حل مشکلات استان اثرگذار باشد، گفت: یکی از گروه‌های پژوهشی در پژوهشکده محیط زیست، گروه مهندسی محیط زیست بود که در زمینه تصفیه آب و فاضلاب کار می‌کنند.

وی با بیان این که دیدگاه دولت در کشور تنها مطالعات نیست بلکه طراحی و اجرا نیز مورد تاکید است، افزود: نخبگان در زمینه مدیریت پسماند و در بحث احداث زباله سوز و هاضم‌ها می‌توانند ورود کنند و این سازمان آماده همکاری با نخبگان در زمینه‌های مختلف است.

سرپرست جهاددانشگاهی گیلان با بیان این که همکاری متقابل بنیاد نخبگان و سازمان جهاددانشگاهی می‌تواند گام موثری را در پیشرفت استان و حتی کشور بردارد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بین دو تیم بنیاد نخبگان و سازمان جهاد دانشگاهی گیلان اکنون بهترین زمان برای شکوفایی نخبگان در استان است.

مدبری با بیان این که این سازمان می‌تواند در ارائه ایده به نخبگان کمک کند، افزود: آماده پذیرش ایده نخبگان هستیم و این ظرفیت برای کمک به نخبگان برای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما