شناسهٔ خبر: 67377703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جابجایی بیش از یک میلیون تن کالا از استان اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از جابجایی بیش از یک میلیون تن کالا در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

جابجایی بیش از یک میلیون تن کالا از استان اردبیلبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، کلیم‌الله وثوقی روز سه‌شنبه در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل کالا در شهرستان گرمی گفت: در سه ماه اول سال گذشته ۹۷۵ هزار تن کالا جابجا شده بود که با جابجایی یک میلیون تن کالا در سه ماه اول سال شاهد افزایش هفت درصدی هستیم.
وی عمده کالا‌های جابجا شده را سیمان فله‌ای و کیسه‌ای، انواع بنزین، آب معدنی، سیب زمینی، سیر، مصالح ساختمانی، شمش آهن، گندم و گازوئیل برشمرد و افزود: در مدت یاد شده ۷۰ هزار و ۱۷۴ برگ بارنامه نیز در استان صادر شده است.
دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل گفت: در سه ماه گذشته ۴۸۹ هزار تن کالا از شهرستان اردبیل،۳۱۹ هزار تن کالا از شهرستان نمین،۷۹ هزار تن کالا از شهرستان پارس‌آباد، ۳۶ هزار تن کالا از شهرستان خلخال، ۶۶ هزار تن کالا از شهرستان بیله‌سوار، ۳۴ هزار تن کالا از شهرستان مشگین‌شهر،۱۶ هزار تن کالا از شهرستان گرمی و ۹ هزار تن کالا از شهرستان اصلاندوز جابجا شده است.
وثوقی همچنین از افزایش ۴۵ درصدی صدور بارنامه در شهرستان گرمی خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال قبل یک‌هزار برگ بارنامه در این شهرستان صادرشده بود که در سه ماه گذشته این رقم بیش از ۱۸هزار برگ بارنامه است.
وی همچنین از افزایش ۴۷ درصدی جابجایی کالا در شهرستان بیله‌سوار خبرداد و افزود: در سه ماه اول سال قبل ۳۵ هزار تن کالا از این شهرستان جابجا شده بود که در سه ماهه اول امسال این رقم ۶۶ هزار تن بود.
عضو شورای ترافیک استان اردبیل فعالیت ۹۰ شرکت حمل و نقل کالا را در استان اردبیل یادآور شد و گفت: ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل و نقل کالا در حال خدمات‌رسانی به مردم استان هستند.

نظر شما