شناسهٔ خبر: 67377123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جانبداری مسئولان در انتخابات تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: همه ظرفیت‌های استان باید برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری انتخابات سالم به کار گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرگزاری  تسنیم از اراک، بهنام نظری پیش از ظهر امروز در نشست ستاد انتخاباتی استان مرکزی با اشاره به منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی درخصوص انتخابات اظهار داشت: ولایت برای ما طراز است و باید همه نامزدهای انتخاباتی در مسیر ولایت گام بردارند و این مسیر را مسیر مشخص و قطعی خود بدانند تا در این مسیر به حفظ آرمان‌های نظام دست پیدا کنیم.

وی‌افزود: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری یک‌ انتخابات فشرده و منحصر به فرد است‌، در این انتخابات باید روش تعاملی و حرکت بر مدار و مسیر قانون با حفظ رعایت جایگاه‌ها ادامه پیدا کند. برخی از اعضای ستاد فراتر از وظایف در حوزه امنیت انتخابات ورود داشتند و بدیهی‌ترینی وظیفه آنها رصد و بررسی است اما در راستای افزایش مشارکت تلاش داشتند و به نوعی جهادی در راستای تبیین و‌ افزایش مشارکت انجام‌شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: تمام سناریوها برای برگزاری انتخابات امن فراهم شده است و مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد و امکان تامین نیروی انتظامی و نیروی امنیتی وجود دارد، همه ظرفیت‌های استان باید برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری انتخابات سالم پای کار باشد.

نظری ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر سلامت انتخابات، هدف ما برگزاری انتخابات سالم بدون جانبداری از هر فردی است، در این راستا فرمانداران با بر دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند و تحت هیچ شرایطی پذیرفته نخواهد بود که در مسیر حرکتی با رفتار و حرف از نامزدی جانبداری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: در حالی افتخار بعد از انتخابات برای ما باقی می‌ماند که انتخابات در شرایط سالم و با امنیت کامل برگزار شود. بنابراین در‌ حال حاضر روسای ادارات، بخشداران و‌ فرمانداران باید برگزاری انتخابات سالم را مد نظر قرار دهند و نباید ناخواسته وارد جریانی شوند که همه زحمات هدر برود.

پیوست امنیتی باید در انتخابات در استان مرکزی موردتوجه باشد

حجت‌الاسلام امیدرضا مبارک‌آبادی رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی نیز با اشاره به آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در حال حاضر تمام شرایط برای برگزاری انتخابات خوب و سالم مهیا شده است،  344 شعبه در سطح خارج‌کشور‌ برای بحث انتخابات پیش بینی شده است و‌ در آمریکا انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار می‌شود که این اقدام تضمین اقتدار کشور را به همراه خواهد داشت.

وی‌ افزود: نقطه مرکز انتخابات صندوق آرا است و صندوق آرای انتخابات نتیجه تلاش‌هاست بنابراین وقتی صندوق موضوعیت پیدا می‌کند ناظرین بابد نسبت به حفظ و نگهداری صندوق‌های رای گیری و هر برگ رای حساسیت داشته باشند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: حفاظت از صندوق آرا وظیفه همکاران نیروی انتظامی است، مجریان و ناظرین باید از ابتدای رای گیری تا پایان رای گیری حساسیت داشته باشند، واز تک تک برگه‌های رای و موضوع تجمیع با دقت عمل کنند. باید تلاش شود خدشه‌ای به صندوق آرا وارد نشود و قابلیت خدشته وارد شدن به صندوق وجود نداشته باشد، این صندوق و آنچه درون صندوق وجود دارد باید حفظ شود و  شمارش تک تک آرا و تجمیع باید با دقت انجام شود.

مبارک آبادی بیان کرد: پیوست امنیتی باید در انتخابات وجود داشته باشد تا خللی در ایجاد رای گیری و‌ آرا ایجاد نشود، مردم باید به سمت انتخاب فرد اصلح که در راستای فرمایشات رهبر و‌ توجه به محرومان حرکت می‌کنند؛ هدایت شوند.

انتهای پیام/711/

نظر شما