شناسهٔ خبر: 67376507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فراخوان ارسال اثر به جشنواره ملی ۲۴ هزار نقش در اصفهان

آخرین فرصت برای ارسال تصاویر آثار هنری هنرمندان به دبیرخانه جشنواره ملی ۲۴ هزار نقش تا ۱۱ مردادماه است.

صاحب‌خبر -

فراخوان ارسال اثر به  جشنواره ملی ۲۴ هزار نقش در اصفهانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ دستیار ویژه مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: اصل آثار منتخب تا ۲۰ مردادماه به دبیرخانه ارسال خواهد شد.

حمیدرضا محققیان افزود: علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره می‌توانند به‌منظور اطلاع بیشتر و ثبت‌نام، به آدرس https://eshonar.ir/n۲۴۰۰۰ مراجعه کنند.

وی گفت: این جشنواره با محوریت صنایع دستی و همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان و کنگره ملی بزرگداشت ۲۴ هزار شهید استان برگزار می‌شود. 

محققیان افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و به‌منظور تجلی قطره‌ای از دریای بی‌کران مجاهدت‌های مردم قهرمان استان اصفهان، جشنواره ملی ۲۴ هزار نقش نقش با موضوع جلوه‌های عزت و سربلندی در هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و هدف خلق آثار هنری با بهره‌مندی از وقایع و حوادث کم‌نظیر و بی‌نظیر رشادت‌ها و مجاهدت‌های مردم قهرمان و شهیدپرور اصفهان برگزار می‌شود.

دستیار ویژه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: این جشنواره شامل هنرهایی همچون هنرهای مرتبط با چوب مانند هنر منبت، هنر معرق، هنر مشبک، هنر نازک‌کاری، هنر سوخت، هنر خاتم‌سازی، هنر گره چینی، حجم و پیکرتراشی و همچنین هنرهای مرتبط با خاک مانند هنر سفال، هنر سرامیک، هنر کاشی، هنر معرق کاشی، هنر نقش برجسته، سنگ‌های قیمتی، گچ‌بری، آیینه‌کاری و لایه چینی است.

حمیدرضا محققیان افزود: این جشنواره در دو بخش رقابتی و غیررقابتی با همکاری کنگره ملی بزرگداشت ۲۴ هزار شهید استان اصفهان، ۲۶ شهریور ماه تا هفتم مهرماه در شهر اصفهان برگزار خواهد شد که در پایان جشنواره به نفرات اول تا سوم علاوه بر لوح سپاس، تندیس جشنواره و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

نظر شما