شناسهٔ خبر: 67376339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد ادامه خدمت: دولت آینده به بخش خصوصی در اقتصاد میدان دهد

تهران- ایرنا- رییس ستاد موسوم به« ادامه خدمت» وابسته به «محمد باقر قالیباف» نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه های کاندیدای اصلح و رئیس دولت آینده بر پایه اجرای کامل اصل ۴۴قانون اساسی و تبدیل جایگاه خصولتی به خصوصی سازی در اقتصاد و حوزه هایی چون اتحادیه ها و اصناف باشد.

صاحب‌خبر -

حمید آخشته رییس ستاد ادامه خدمت محمد باقر قالیباف روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برنامه های این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در موضوع اصل ۴۴ قانون اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این موارد بر ۳پایه اصلی دولتی، تعاونی و خصوصی با یک برنامه ریزی منظم و صحیح استوار شده است که عملا خیلی از صنایع بزرگ و مادر در حوزه بخش دولتی که شامل صنایع بزرگ، بازرگانی خارجی، معادن، بانک داری، بیمه و حتی شبکه های بزرگ آبرسانی و تلویزیون و سایر موارد را پوشش می دهد زمینه ساز فعالیت های اقتصادی و ارتقای آن است.

رئیس ستاد نامزد انتخابات: دولت آینده به بخش خصوصی در اقتصاد میدان دهد

وی در ادامه افزود: قرار است در اصل ۴۴قانون اساسی ضوابط و برنامه ریزی تصدی گری دولت را در این حوزه کاهش دهیم و آنرا در مسیر مردمی سازی و در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم. این موضوع دلالت دارد بر اجرای کامل این اصل که عملا خصوصی سازی کامل اتفاق بیفتد.

رئیس ستاد ادامه خدمت نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: در برخی حوزه ها ما بجای خصوصی سازی به سمت خصولتی ها پیش رفتیم که این عملا باب میل سیاست دنبال کننده نمی باشد و باید اصلاح شود و قطعا قالیباف به دنبال اجرای کامل قوانین هستند.

رئیس ستاد نامزد انتخابات: دولت آینده به بخش خصوصی در اقتصاد میدان دهد

آخشته ادامه داد: قوانین به بهترین شکل و درست ترین حالت ممکن اجرا شود و در حوزه اصناف و اتحادیه ها حتی اتحادیه املاک و اصناف کشور بناست که این تصدی گری دولت کاهش پیدا کند و در خیلی جاها از بین برود و کامل به بخش خصوصی واگذار شود.

وی تصریح کرد: ان شاالله در این تغییرات شاهد اتفاقات خوبی باشیم که مجموعه ها اتحادیه ها و اصناف بتوانند بر سرنوشت خودشان تاثیرگذار باشند و دولت بتواند سیاستگذاری کلی را در دستور کار خودش داشته باشد و خیلی وارد فضای تصمیم گیری های تخصصی در این حوزه ها نشود.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در سخنانشان در ابتدای نوروز، امسال را به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند.

نظر شما