شناسهٔ خبر: 67375557 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز:

برای ایجاد جهش در تولید باید از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان حمایت کنیم

رئیس پارک علم و فناوری خراسان، با هدف احصاء نیازهای منطقه ۴ عملیات انتقال گاز به همراه ۱۹ شرکت فناور و دانش‌بنیان حوزه انرژی از این مجموعه بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری خراسان، علی اسماعیلی با اشاره به ظرفیت‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک استان گفت: پارک خراسان به عنوان یکی از موثرترین مراجع پرورش شرکت‌های فعال در حوزه انرژی گازی و نفتی کشور شناخته شده است و با وجود فاصله جغرافیایی با شرکت‌های فعال در جنوب کشور، این استان با سرمایه‌های انسانی نخبه و ظرفیت‌های ارزشمند، راهگشای بزرگی در صنایع حوزه انرژی کشور است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: پارک خراسان در نظر دارد در راستای تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده با منطقه 4 عملیات انتقال گاز، با برگزاری تورهای صنعتی و ارتباط مستقیم با مدیران و کارشناسان این مجموعه به بررسی نیازها و ساخت محصولات بومی بپردازد.

احمد امتحانی، مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز نیز در این نشست با تاکید بر نقش‌آفرینی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک خراسان در پارس جنوبی گفت: آثار وجودی پارک علم و فناوری خراسان در تمام ارکان صنعت نفت و گاز به طور کامل حس می‌شود و اگر ما در منطقه 4 عملیات انتقال گاز از این ظرفیت استفاده نکنیم در حقیقت اسراف کرده‌ایم.

مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز ادامه داد: پارک خراسان باعث افتخار کشور است و اگر می‌خواهیم جهش تولید ایجاد کنیم باید با حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان باعث شکل گیری مجموعه‌هایی مثل شما شویم.

در ادامه نشست ساناز حسینیان‌نژاد، سرپرست اداره توسعه بازار و پروژه‌های پارک علم و فناوری خراسان ضمن ارائه خدمات پارک علم و فناوری خراسان و مزایای عقد قرارداد با این مجموعه گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ با هدف افزایش بهره‌وری در تولید، از مسائل بسیار مهم است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. یکی از خدمات پارک خراسان در برای کاهش ریسک‌پذیری قراردادها، نظارت و ارزیابی شرکت‌ها به صورت مداوم است.

همچنین محمدجواد زارعی، مدیر پردیس فناوری انرژی پارک علم و فناوری خراسان ضمن معرفی شرکت‌های این مرکز به بیان دستاورهای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان عضو پردیس انرژی پارک خراسان پرداخت.

محمدجواد زارعی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر شرکت‌های پردیس فناوری انرژی توانسته‌اند با ارائه محصولات خود، هاب انرژی در کشور شوند و ماهم سعی داریم با ایجاد شبکه قدرتمندی از شرکت‌های فناور گام موثری در رفع نیازهای فناوری، ارائه خدمات و ساخت تجهیزات خاص مورد نیاز صنایع از جمله پالایشگاه‌ها و واحدهای پتروشیمی و غیره برداریم.

گفتنی است، در ادامه این نشست شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان پس از بازدید از سایت این مجموعه به ارائه حوزه فعالیت و محصولات تولیدی خود پرداختند.

نظر شما