شناسهٔ خبر: 67375315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل زندان‌های استان مطرح کرد

استفاده از مجازات‌های جایگزین در خراسان شمالی

سید پوریا مسلمی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ۷۳ نفر از زندانیان استان با استفاده از پابند الکترونیک در حبس باز هستند.

صاحب‌خبر -

عبدالرحیم گرجی ۶ تیر ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نظام نیمه آزادی یا با استفاده از پابند الکترونیک، قاضی می‌تواند جرائم جایگزین حبس تعیین کند.

وی ادامه داد: قاضی در بعضی شرایط اقدام به تعیین مجازات جایگزین و در بعضی موارد اقدام به صدور حبس بند باز با استفاده از پابند الکترونیک می‌کند.

وی افزود: قاضی براساس قانون می‌تواند با استفاده از پابند الکترونیک مجرم را در محدوده‌های ۳۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ متری محصور کند و این موضوع رصد می‌شود و در صورت عدم توجه به آن، وثیقه مجرم ضبط و وی به زندان بازگردانده می‌شود.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی گفت: در مجموع ۷۳ نفر از طریق پابند الکترونیک در بند باز هستند که البته وثیقه لازم از آن‌ها اخذ شده است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۲۱۰۰ نفر زندانی در استان وجود دارد که ۹۵ درصد مرد و پنج درصد زن هستند.

گرجی افزود: ۶۵ درصد زندانیان ما متأهل و ۳۵ درصد مجرد هستند.

وی با بیان اینکه سواد و تحصیلات تاثیر مستقیم بر میزان جرائم دارد، ادامه داد: ۷۴ درصد زندانیان ما زیر دیپلم هستند و پنج درصد بی‌سواد مطلق هستند.

به گفته وی، دو عنوان مربوط به مواد مخدر و سرقت ۶۹ درصد جرائم زندانیان را تشکیل می‌دهد و ۵۶ درصد زندانیان بین ۳۱ تا ۴۵ سال دارند.

انتها پیام

نظر شما