شناسهٔ خبر: 67374682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انسداد و جلوگیری از حفر ۵۵ حلقه چاه غیر مجاز در گرگان

۱۲ حلقه چاه غیر مجاز در محدوده منابع آب شهرستان با هدف حفظ منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از برداشت بی رویه منابع آبی مسدود و از حفر ۴۳ چاه نیز جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گلستان مدیر منابع آب گرگان گفت: با مسدود شدن این چاه‌ها و جلوگیری از حفرچاه‌های غیرمجاز ۴۴۰ هزار مترمکعب  آب در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است.
امین عموزاد گفت:پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر حفر چاه غیر مجاز، کارشناسان از حفر ۴۳ حلقه چاه غیرمجاز نیز جلو گیری کردند.

او افزود: استحصال بی رویه از منابع آب زیرزمینی با حفر چاه‌های غیرمجاز از جمله دلایلی است که باعث شده منابع آب زیرزمینی بشدت کاهش یابد و تنش ناشی از کمبود آب گریبانگیر بسیاری از مناطق شود.

وی با اشاره به سخت‌تر شدن شرایط کشاورزان در شهرستان گرگان در دوران خشکسالی گفت: حتی افزایش بارندگی‌ها در چند ماهه گذشته در این منطقه نتوانست مشکلات و مسائل ناشی از خشکسالی‌های چند سال اخیر را کاهش دهد.

وی افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده است که کشاورزان ضمن آگاهی از مضرات چاه‌های آب غیر مجاز، در اطلاع رسانی این تخلف به مراجع قضایی و امور آب اهتمام بیشتری داشته باشند.

مدیر منابع آب شهرستان گرگان با اشاره به اینکه انسداد چاه‌های غیرمجاز نقش موثری در جلوگیری از افت و هدررفت آب‌های زیرزمینی دارد، گفت: در اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، عملیات انسداد چاه‌های غیرمجاز به طور جدی پیگیری می‌شود.

نظر شما