شناسهٔ خبر: 68655119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) 

شهر ری - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در راستای اجرای قانون حدنگاری و ساماندهی به اسناد موقوفه امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبر روز شنبه مرکز رسانه قوه قضاییه، حسن بابایی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بر لزوم تعیین تکلیف موقوفات با اجرای قانون حدنگاری تأکید کرد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) 

وی با اشاره به ضرورت این امر گفت: برای اجرای قانون جامع حدنگار در خصوص اراضی موقوفه نیازمند دقت کافی در بررسی اسناد، نقشه برداری و کار کارشناسی هستیم تا با کمترین خطا و در زمان مناسب این اقدام صورت گیرد.

این تفاهم نامه در ۲۹ بند و با استناد به قوانین بالادستی از جمله قانون ثبت، قانون جامع حدنگار، مجموعه قوانین و مقررات اوقافی و قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در راستای همکاری‌ها دوجانبه برای تعیین تکلیف اسناد اراضی موقوفه و رفع تعارضات تنظیم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس در این مراسم با اشاره با عنایات ویژه ائمه اطهار به ویژه حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: بحمدالله امور این آستان و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی و برنامه‌های عمرانی حرم به نحوه شایسته پیش می‌رود.

وی افزود: طرح‌های عمرانی با هدف ایجاد رفاه و امکانات برای زائران عزیز است و طرح‌هایی، چون احداث بیمارستان، زائرسرا و پارکینگ و... در حال اجرا است که انشااله بزودی تکمیل می‌شود.

قاضی عسکر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اوقاف و اموال وقفی آستان اشاره کرد و افزود: این حرم مطهر با تمام فعالیت‌های خود از قبیل دانشگاه و حوزه علمیه و... با وجوهات مردمی و درآمدهای وقفی اداره می‌شود و درصدد هستیم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را به یک قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

در این نشست گزارشی از موقوفات آستان و مسائل مرتبط با آن و برخی تعارضات موجود در زمینه اموال وقفی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما