شناسهٔ خبر: 67374274 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قدردانی از ۶۲ دانش آموز برتر کشور

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: به مناسبت شصت و دومین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز، امروز فراخوان شرکت در جایزه البرز ۱۴۰۳ برای قدردانی از ۶۲ نفر از دانش آموزان برتر سراسر کشور منتشر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حیدر ارشدی, مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در برنامه سلام خبرنگار گفت: دانش آموزان پایه نهم و پایه دوازدهم می توانند در ماه مرداد از طریق پایگاه اینترنتی جایزه البرز به نشانی alborzprize.ir برای شرکت در جایزه البرز ۱۴۰۳ ثبت نام کنند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز درباره شاخص‌های در نظر گرفته شده برای جایزه البرز ۱۴۰۳ نیز گفت: سوابق آموزشی دانش آموزان و معدل کل سه سال تحصیلی متوسطه اول و دوم، سوابق علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، قرآنی، ورزشی و همه موفقیت‌های که دانش آموزان در سه سال تحصیلی مقطع اول و دوم متوسطه، شاخص‌های است که در کسب جایزه البرز ۱۴۰۳ موثر خواهد بود.
به گفته ارشادی، دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم در مرداد ماه می‌توانند به پایگاه اینترنتی جایزه البرز مراجعه و این سوابق را بارگذاری کنند تا پس از محاسبه امتیاز‌ها در نهایت دانش آموزش برتر موفق به دریافت جایزه البرز که به نوبل ایرانی معروف است، شود. مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: کمیته ملی جایزه البرز در پایان مهلت یک ماهه ثبت نام (مرداد ماه) که قابل تمدید نیست، با استعلام و راستی آزمایی مدارک]آنها را داوری خواهد کرد و سرانجام افرادبرتر که دانش اموزان مستعد سراسر کشور خواهند بود، معرفی خواهند شد. ارشادی افزود: جایزه نقدی البرز ۱۴۰۳ در مقطع متوسطه اول پایه نهم هر نفر چهل میلیون تومان و در پایه دوازدهم هر نفر شصت میلیون تومان به همراه گواهی معتبر جایزه البرز تقدیم دانش آموزان برتر می‌شود. به گفته مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، این جایزه تنها جایزه ایست که براساس سنت حسنه وقف همه ساله اعطاء می‌شود و بنیاد فرهنگی البرز به عنوان پرچمدار وقف علمی این آمادگی را دارد که این اتفاق خرسندی که بیش از ۶ دهه است از عمرش می‌گذرد به عنوان یک نمونه در جامعه قرار گیرد تا حمایت از نخبگان کشور بیشتر شود.

<div id="video-display-embed-code_11251667"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4268451/11251667?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما