شناسهٔ خبر: 67277753 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتشار فراخوان شصت و دومین سال جایزه البرز در بخش دانش‌آموزی

مراسم شصت و دومین سال جایزه البرز در بخش دانش‌آموزی با هدف تجلیل از ۶۲ نفر از دانش‌آموزان برتر سراسر کشور نیمه آبان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

انتشار فراخوان شصت و دومین سال جایزه البرز در بخش دانش‌آموزی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در این دوره، دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ در پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در شاخه نظری (رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی) و شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش از سراسر کشور تحصیل می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir سامانه دانش‌آموزی، برای ثبت نام و متعاقب آن مطالعه شیوه‌نامه جایزه البرز ۱۴۰۲ در هر یک از پایه‌ها و شاخه‌ها اقدام و در صورت واجد شرایط بودن، مدارک خود را بارگذاری کنند.

با پایان مهلت بارگذاری مدارک دانش‌آموزان، پالایش مستندات دریافتی و راستی‌آزمایی آنها از طریق استعلام از مراجع ذیربط و همچنین، داوری و انتخاب نهایی از میان افراد واجد شرایط در کمیته علمی جایزه البرز انجام می‌شود و با انتخاب برگزیدگان نهایی شصت و دومین سال جایزه البرز، در مراسمی ملی در نیمه آبان از آنها با اهدای گواهی جایزه البرز و جوایز نقدی قدردانی می‌شود. 

شصت و دومین سال جایزه البرز دانش‌آموزی به همت «بنیاد فرهنگی البرز» و با همکاری «سازمان اوقاف و امور خیریه»، «وزارت آموزش و پرورش»، «بنیاد ملی نخبگان» و «رسانه ملی» برگزار می‌شود.
بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای «جایزه البرز» به همت زنده‌یاد حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده که درطی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی با حضور مقامات علمی و مسئولان کشوری محقق شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir سامانه دانش‌آموزی مراجعه کنند.

نظر شما