شناسهٔ خبر: 67373154 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سفر سرپرست وزارت زراعت طالبان به بغلان

مولوی عطاءالله عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری وارد بغلان شد.

صاحب‌خبر -

مولوی عطاءالله عمری سرپرست وزارت زراعت و آبیاری طالبان پس از سفر به بغلان در نشستی با مسئولان محلی، هدف از سفرش را بررسی امور زراعتی، واپس گیری زمین های غضب شده ی زراعتی ، بازسازی زمین های زراعتی و کانال های آبی که به اثر سیلاب های اخیر تخریب شده است و کمک به دهقانان، عنوان کرد.

او گفت: وزارت زراعت به همکاری نهاد های زیربط هر آنچه در توان دارد به خاطر بازسازی دوباره زمین های زراعتی و کانال آبی تخریب شده انجام خواهد داد اما، این کار، یک اندازه زمان گیر است.

سرپرست وزارت زراعت در بخشی از صحبت هایش بر میکانیزه شدن زراعت تاکید کرد و گفت از مقامات محلی بغلان می خواهم در قسمت واپس گیری زمین های زراعتی و مالچرها از غاصبین تلاش کنند.

مولوی عمری گفت: برای دست‌یابی به استقلال غذایی دهاقین باید در قسمت زرع، تولید و پروسس محصولات زراعتی در هماهنگی و همکاری ریاست زراعت تغییرات مثبت بیاید.

مولوی عبدالرحمن حقانی والی بغلان و رئیس زراعت این ولایت، از هماهنگی جهت پیشبرد امور زراعتی و رسیدگی به چالشهای دهاقین اطمینان دادند.

آنان گفتند سیلاب های اخير در بغلان، بر علاوه تخریب ده ها کانال وسربند آبی، حدود یک صدو بیست هزار جریب زمین زراعتی للمی و آبی را نیز تخریب نموده است.

والی بغلان از شفافیت روند جمع آوری عشر و زکات و بازپسگیری زمین‌های دولتی از نزد غاصبان به سرپرست وزارت زراعت اطمینان داده بر توجه بیشتر به دهاقین آسیب دیده تاکید کرد.

نظر شما