شناسهٔ خبر: 67370846 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایرنا،

کاردار ایران در انگلیس: مشارکت بالا موجب سرافرازی و قدرت بیشتر ایران در دنیا می‌شود + فیلم

لندن – ایرنا – سرپرست و کاردار سفارت کشورمان در لندن با اشاره به تدابیر صورت گرفته برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در انگلیس تصریح کرد: مشارکت بالا موجب سرافرازی و قدرت بیشتر کشورما در دنیا می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی متین‌فر روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در لندن ابتدا از همدلی و همراهی ایرانیانی که با ارسال پیام و تماس تلفنی پیگیر چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مساعدت به سفارت بودند قدردانی کرد و گفت: همانطور که استحضار دارید ایران اسلامی بر خلاف کشورهای به اصطلاح توسعه یافته و دموکراتیک، در تاریخ درخشان خود تاکنون با انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو که در تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۳ مصادف با ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ برگزار می شود ۴۲ انتخابات را به‌خوبی و با مشارکت مردم عزیز به انجام رسانده است، که نه تنها افتخاری برای منطقه بلکه باعث مباهات در کل دنیای دموکراتیک است.

وی تصریح کرد: مشارکت بالای شما هموطنان عزیز در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری همگام با مردم رشید ایران موجب سرافرازی و قدرت بیشتر کشور در دنیا خواهد شد.

کاردار سفارت کشورمان ادامه داد: بسیاری از کشورهای دنیا امکانات و تسهیلاتی را برای مشارکت شهروندان خود در خارج از مرزها برای انتخاب سران کشورهای خود را فراهم نمی کنند اما جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد راسخ به اهمیت مشارکت شهروندانش در تعیین سرنوشت خود و انتخاب روسای جمهوری مورد علاقه مردم در تمامی انتخابات ریاست جمهوری این امکان را فراهم آورده و تاکنون نیز در این مسیر موفق تر از کشورهای دیگر عمل کرده است.

وی درباره جزئیات شعب اخذ رای در انگلیس توضیح داد: ما در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تلاش کرده‌ایم تسهیلاتی برای مشارکت شما عزیزان در این انتخابات فراهم آوریم؛ به همین منظور ۱۰ شعبه اخذ رای تدارک دیده ایم که ۵ شعبه آن در لندن مستقر خواهد بود. اولین شعبه اخذ رای در ساختمان کنسولی سفارت، دومین شعبه در مدرسه جمهوری اسلامی ایران، سومین شعبه در کانون توحید، چهارمین شعبه در منطقه ایلینگ و پنجمین شعبه در منطقه ویمبلی برقرار و آرای شما عزیزان را جمع آوری خواهد کرد.

متین‌فر ادامه داد: همچنین ۳ شعبه اخذ رای در شهر های منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل ، یک شعبه در گلاسکو و یک شعبه دیگر نیز در کاردیف استقرار خواهد بافت.

وی افزود: پیرو ۳ اطلاعیه قبلی آدرس و محل دقیق شعبات اخذ رای از طریق سایت و شبکه ایکس سفارت، کانال های تلگرامی کنسولی وسفارت اطلاع‌رسانی شده است.

کاردار سفارت کشورمان در پایان گفت: به امید فردای بهتر و ایرانی قدرتمندتر منتظر قدوم مبارک شما در روز ۸ تیرماه در پای صندوق های رای خواهیم بود.

به گزارش، چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهوری، بطور همزمان در داخل کشور و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار خواهد شد.

در این دوره از انتخابات حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، امیرحسین قاضی‌زاده، عایرضا زاکانی، سعید جلیلی و محمدرضا قالیباف، به عنوان شش رقیب حضور دارند.

نظر شما