شناسهٔ خبر: 67429069 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درخواست کمک آمریکا از قطر در مورد لبنان

یک رسانه معتبر آمریکا نوشت که این کشور از قطر خواسته است برای کاهش تنش بین حزب‌الله لبنان و رژیم اسرائیل ورود کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه واشنگتن پست آمریکا امروز شنبه نوشت که این کشور از دولت قطر خواسته است در پرونده توقف درگیری بین لبنان و رژیم اسرائیل، به واشنگتن کمک کند.

این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی مدعی شده است: «احتمالاً» برای پایان دادن به درگیری در مرز فلسطین اشغالی و لبنان بدون اینکه آتش‌بسی در غزه برقرار باشد، «گزینه‌هایی» وجود داشته باشد.

بر اساس این ادعا، حزب‌الله چه‌بسا با توافقی که گزینه‌های نظامی‌اش را بدون آتش‌بس در غزه محدود کند، مخالفت خواهد کرد. طی ماه‌های گذشته قطر در پرونده مبادله اسرا و توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم اسرائیل نقش مهمی ایفا کرده است و آمریکا امیدوار است دوحه در پرونده لبنان نیز ورود کند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دو هفته پیش طی سخنرانی خود بعد از سفر «آموس هوکشتاین»، به لبنان و سرزمین‌های اشغالی برای دستیابی به کاهش تنش بین حزب‌الله و رژیم اسرائیل، گفت: آرامش در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی منوط به توقف جنگ علیه غزه است.

شبکه 12 رژیم اسرائیل اخیراً گزارش داد که آموس هوکشتاین، فرستاده ویژه آمریکا بعد از انجام دیدارهای اخیر خود گفته است: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان حاضر نیست جبهه شمال فلسطین اشغالی را از جنوب (غزه) جدا کند.

با افزایش تنش‌ها در مرز لبنان با فلسطین اشغالی برخی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و عربی از شهروندان خود خواسته‌اند که به‌دنبال احتمال تشدید تنش تا اطلاع ثانوی به لبنان و شمال فلسطین اشغالی سفر نکنند.

انتهای پیام/+

نظر شما