شناسهٔ خبر: 67370733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کواکبیان: خیلی از مطالب مناظره‌ها صادقانه نبود

سمنان - ایرنا - دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: بسیاری از مطالب نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره‌های تلویزیونی صادقانه نبود و خلاف مباحث واقعی کشور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی کواکبیان شامگاه سه‌شنبه در ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در استان سمنان افزود: انتخابات بزنگاه سرنوشت‌سازی برای کشور است و همه باید برای مشارکت، دیگران را تشویق کنند.

نسل زِد حق دارد که ناراضی باشد

دبیرکل حزب مردمسالاری با اشاره به اینکه هر نفر باید دست‌کم یک نفر را که با صندوق رای قهر است آشتی دهد، ادامه داد: نسل زِد که ناراضی هستند شاید بتوان گفت که حقشان است که ناراضی باشند، الان شرایطی است که حتی باید با رای اعتراضی سرنوشت خودمان را بهتر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قهرکردن با صندوق رای نتیجه ای ندارد و باید برای تعیین سرنوشت پای صندوق رای بیاییم، خاطرنشان کرد: رییس دولت اصلاحات هم پیام داد که در انتخابات قبل شرکت نکرد، ولی در این انتخابات که سرنوشت‌ساز است شرکت می کند و به آقای پزشکیان رای می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه باید یخ تمام کسانی که هنوز با صندوق رای قهر هستند باز شود، اضافه کرد: برخی از اساس به مشارکت انتخاباتی اعتقادی ندارند و هر چه مشارکت کمتر باشد، نفع آنها بیشتر است، برخی‌ها هم از گذشته‌ها به مجلس شورای اسلامی و استقلال قوا اعتقادی نداشتند.

پزشکیان معتقد به تغییر کارشناسانه امور است

دبیرکل حزب مردمسالاری با بیان اینکه در پنج مناظره پزشکیان وعده خاصی نداد و معتقد به اصلاح امور در قالب همین برنامه‌های فعلی است، افزود: تعامل با دنیا، گشایش در معیشت مردم، صداقت با مردم، ندادن وعده های دروغین، و عدالت، مباحث صادقانه آقای پزشکیان است و ما سرسوزنی بیان غیرواقعی در آقای پزشکیان ندیده‌ایم.

به گفته وی، معتقدیم اگر بشود سرسوزنی تغییر و اصلاح شود، باید ورود کنیم.

کواکبیان ادامه داد: بعضی نامزدها برای نامزدهای دیگر فعالیت می کنند و وعده یارانه ۲۰ میلیون تومانی و دادن گوشت و طلا به خانواده دادند، این افراد به راحتی دروغ می‌گویند، همین فرد(می گفت ما شرعا و اخلاقا نمی‌توانیم جلوی حجاب‌بان‌ها را بگیریم، اما اکنون چنین مساله‌ای را گردن نمی‌گیرد.

وی با اشاره به مغایرت عملکرد برخی نامزدها در مجلس با وعده های کنونی، افزود: همین نامزد در مجلس شورای اسلامی گفته بود که(برای ریاست مجلس) به من رای بدهید، من در همین مجلس می‌مانم، اما اکنون این فرد دوباره برای انتخابات ریاست جمهوری احساس تکلیف کرده است. این مساله اگر خلاف قانون نباشد، خلاف اخلاق است.

ادعای تعامل با دنیا با عملکرد گذشته برخی نامزدها مغایرت دارد

وی درباره عملکرد مجلس شورای اسلامی به ریاست یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد: به عنوان نمونه طرح صیانت مجلس شورای اسلامی یا لایحه حجاب و عفاف به قدری افتضاح بود که در مناظره‌ها آقای پورمحمدی گفت این لایحه را پس‌می‌گیرم.

پزشکیان با حجابِ با باتوم مخالف است

به گفته دبیرکل حزب مردمسالاری، نظر پزشکیان درباره حجاب با حضور دخترش با چادر در تمام برنامه ها مشخص است، پزشکیان با حجاب زورکی و با باتوم مخالف است و اصل حجاب را قبول دارد.

وی درباه فردی که در مناظره ها معتقد به ادامه راه آقای رئیسی بود و در روز عید غدیر هم در مناظره ها با پیراهن مشکی حضور داشت افزود: چندین بار خانواده های شهدا و جانبازان در خیابان انقلاب در مقابل بنیاد شهید به خاطر مدیریت این فرد معترض بودند.

انتقاد نامزدها از وضعیت موجود با وجود دفاع از دولت سیزدهم

به گفته کواکبیان، چهار نامزد می خواهند راه آقای رئیسی را ادامه دهند، در حالیکه بیشترین انتقادها را از وضعیت موجود دارند. راه شهید رئیسی یعنی همین وضعیت موجود.

وی یادآور شد: معیشت مردم خواه‌ناخواه با روابط خارجی گره خورده است و مدعیان غیر این، صداقت ندارند. نامزدها در مناظره‌ها طوری صحبت کردند که انگار مشکلات کشور برای قبل از این سه سال بوده و طی این سه سال آب از آب تکان نخورده است.

دولت پزشکیان، دولت سوم سیدمحمدخاتمی است

دبیرکل حزب مردمسالاری با اشاره به اینکه یکی از ناجوانمردی ها در این مناظره ها درباره دولت آقای روحانی بود، افزود: این جفاست که به دولت آقای پزشکیان بگویند دولت سوم آقای روحانی؛ قطعا دولت آقای پزشکیان دولت آقای پزشکیان است؛ یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم، دولت سوم سیدمحمد خاتمی است.

نظر شما