شناسهٔ خبر: 67369959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

انتخاب غديري

صاحب‌خبر -

1-  غديرخم فقط ثبت يك حادثه تاريخي با هزاران سند غيرقابل خدشه از سوي علماي بزرگ شيعه و اهل سنت نيست. واژه غدير يك جهان معني و يك تابلوي بزرگ از پيمودن پيچ‌هاي بزرگ و گردنه‌هاي سخت تاريخ است.
غدير يعني روز ارائه مدل حكمراني خوب !
غدير يعني روز راهیابی به لايه‌هاي اين پرسش تاريخي كه چه كسي بايد حكومت كند و چگونه بايد حكومت كند؟
غدير يعني بازگشت به سبك زندگي نبوي ، علوي و مهدوي!
غدير يعني پاسخ به پرسش‌هاي كليدي تاريخ ، فلسفه تاريخ و تاريخ فلسفه سياسي !
غدير يعني پيش به سوي نظام امامت و فاصله گرفتن از سلطنت فردي و جمعي !
امامت به تعبير مقام معظم رهبري متكفل زيست اسلامی جامعه است.

2- ملت بزرگ ايران جمعه آینده به پاي صندوق‌هاي رأي خواهند آمد تا يك انتخاب غديري را با معيارهاي قرآني رقم زنند. مردم مي‌آيند تا سكان كشتي قوه مجريه را به كسي بسپرند كه در قانون اساسي ده‌ها وظيفه كليدي ازجمله تأمين معيشت يك ملت به عهده اوست و او در انجام اين وظايف اختيارات ويژه و منحصربه‌فرد دارد.
مردم به كسي رأي مي‌دهند كه لالايي دشمن او را به خواب نبرد و لبخندهاي دشمن او را فريب ندهد.
مردم به پاي صندوق‌هاي رأي مي‌آيند تا پايه‌هاي مردم‌سالاري ديني را تحكيم بخشند و دشمن را در ضربه‌زدن به ايران پشيمان كند.

3- رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار غديري خود دو نكته كليدي را در انتخاب اصلح مورد تأكيد قرار دادند:
الف- انتخاب كسي كه به مباني انقلاب و اسلام اعتقاد قلبي داشته باشد .
ب- انتخاب فردي توانا و كارآمد
عزيزاني كه چند روز گذشته در اجتماعات عظيم مردمي در شهرها و استان‌ها به عنوان نامزد انتخابات چهاردهمين دوره رياست جمهوري و نيز در برنامه مناظرات و طرح ديدگاه‌هاي خود ظاهر شدند همگي به انقلاب و مباني اسلام اعتقاد دارند. هر كس كه انتخاب شود ان‌شاءالله كشور را در مسير دستيابي به آرمان‌هاي اسلام و انقلاب پيش خواهد برد.
انتخاب اصلح با دو امتياز توانايي و كارآمدي در ميان اين 6 عزيز كار، دشواري نيست. كسي كه در ميدان‌هاي مختلف خدمت، كارنامه كاري خود را با نمره مطلوب و حتي بالا نشان داده باشد از نگاه تيزبين مردم و ارزيابي‌هاي دقيق پنهان نيست.
رأي ملت به هر كه تعلق گيرد بايد به او احترام گذاشت و از فرداي انتخابات بايد مسير اتحاد ، رفاقت ملي و انسجام اسلامي با آهنگ بيشتري طي شود.
4- مقام معظم رهبري حداقل 10 ظرفيت بزرگ كشور براي رسيدن به ايران قوي و سرافراز را نام بردند . هر كس كه انتخاب مي‌شود از اولين روز كاري خود بايد همت كند ظرفيت‌هاي «بالقوه» كشور را با يك برنامه عملياتي و اجرايي به «فعليت» برساند. طبيعي است همه سرمايه‌هاي انساني كه در اين انتخابات با رقابت 6 ضلعي به ميدان آمدند بايد به او كمك كنند تا او اين مسير سخت را طي كند.
روز هشتم بايد به پاي صندوق‌هاي رأي آمد و با يك انتخاب غديري به جهان نشان دهيم ملت ما در مسير حيات تاريخي خود در امتداد فلسفه سياسي غديرخم حركت مي‌كند. از این 6 عزیزی که در معرض رأی ملت قرار گرفته، یکی در قله نشسته است. این قله را رأی ملت تعیین می کند. به رأی ملت احترام بگذاریم.

نظر شما