شناسهٔ خبر: 67369083 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

معضل استادیوم های ناآماده دامن فوتبال ایران را می گیرد

تعطیلی مسابقات لیگ برتر طولانی می شود

لیگ برتر فوتبال ایران احتمالا با چند هفته تعطیلی بیشتر مواجه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین؛ این خبری است که مدیران عامل تیم‌های لیگ برتری به صورت غیررسمی شنیده‌اند تا آن را در برنامه آماده‌سازی تیم خود بگنجانند. پیش از این روز ۲۴ مرداد به عنوان تاریخ شروع لیگ برتر اعلام شده بود اما مشکلات زیرساختی در بسیاری از تیم‌ها، باعث می‌شود تا سازمان لیگ امکان شروع مسابقات در تاریخ موردنظر را نداشته باشد.

هم‌اکنون ۸ استادیوم لیگ برتر ایران دارای نواقص جدی است و حتی ۳ استادیوم دیگر هم شرایط کامل برای میزبانی از لیگ برتر را ندارد و باید در برخی مسائل تغییر کند.

البته چند روز پیش مهدی تاج از موضع سرسختانه اولیه کمی پایین آمد و گفت که اجازه برگزاری بازی با ظرفیت حداقلی داده خواهد شد اما به هر حال سطح مشکلات زیرساختی به حدی شدید است که امکان برگزاری لیگ برتر وجود ندارد.

نکته مهم این است که زمان آماده‌سازی و خارج فصل در لیگ‌های فوتبال دنیا ۴۵ روز است و به همین دلیل احتمالا بسیاری از تیم‌ها در لیگ ایران از ابتدای مرداد اردوهای خارجی خود را آغاز خواهند کرد.

در صورتی که تعویق لیگ برتر تا اواسط شهریورماه قطعی شود، فاصله بین پایان هفته سی‌ام تا هفته اول فصل جدید حدود سه ماه خواهد بود که عدد عجیب و غریبی محسوب می‌شود.

این موضوع فصل نقل و انتقالات لیگ ایران را نیز کاملا فرسایشی و طولانی خواهد کرد و احتمالا یک دوره منحصر به‌فرد و تکرار نشدنی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود.

نظر شما