شناسهٔ خبر: 67369064 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گانتس: نمی‌توان حماس را نابود کرد

ایرنا

عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با تاکید بر لزوم آزادی اسرای این رژیم اذعان کرد که جنبش حماس تفکری است که نمی‌توان آن را نابود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بنی‌گانتس، عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که حماس یک تفکر است که نمی‌توان آن را از بین برد اما می‌توان توانایی آن را نابود کرد.

وی تاکید کرد: چالش اولی که با آن رو به رو هستیم تعامل با حماس و بازگرداندن اسرا از جهنم بعد از ۹ ماه است. زمان آن رسیده است که اسرای خود را بازگردانیم اگرچه بهای آن سنگین باشد.

بنی‌گانتس افزود: باید ساکنان شمال و جنوب را به محل زندگی خود بازگردانیم تا در امنیت زندگی کنند حتی اگر بهای آن جنگ و تنش باشد.

این مقام صهیونیست در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که ایجاد محور خاورمیانه ‌ای-آمریکایی-اروپایی علیه ایران یک پیروزی حقیقی به شمار می‌رود.

وی اعلام کرد: ما توان آن را داریم که لبنان را در تاریکی قرار دهیم و قدرت نظامی حزب‌الله را طی چند روز از بین ببریم اما باید برای پرداخت بهای آن هم آماده باشیم.

بنی گانتس گفت که باید زمینه به خدمت رفتن حریدی‌ها، عرب‌ها و زنان در مرحله پیش رو فراهم شود.

وی همچنین خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی و تغییر معادله قدرت در خاورمیانه شد.

اخیرا تساحی هانگبی، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفت: نابودی حماس زمان زیادی طول خواهد کشید و بازگرداندن اسرا مهم‌تر از دیگر اهداف جنگ نیست. کابینه به بازگردان آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن پایبند است.

وی تاکید کرد: نمی توانیم جنبش حماس به عنوان یک تفکر را از بین ببریم.

هانگبی با بیان اینکه آمریکا ‌و کشورهای عربی باید روند «روز بعد از جنگ» حماس را رهبری کنند، ادعا کرد: حتی یک کشور عربی صلح طلب نمی‌شناسم که خواهان نجات جنبش حماس باشد.

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: به آمریکایی‌ها پیشنهاد دادیم که این کشور به همراه اتحادیه اروپا، سازمان ملل و کشورهای عربی معتدل حکومت غزه در مرحله پساجنگ را برعهده بگیرند.

وی در بخش دیگری گفت: در هفته های طولانی آینده فرصتی برای رسیدن به توافق در جبهه شمالی خواهیم داشت و ما راه‌حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهیم.

پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

نظر شما