شناسهٔ خبر: 67364153 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام امنیتی رژیم صهیونیستی: تفکر حماس نابودشدنی نیست

تهران- ایرنا- رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) تاکید کرد که نابودی جنبش حماس به عنوان یک تفکر و ایده امکان‌پذیر نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، «تساحی هانگبی» پس از گذشت بیش از هشت ماه از جنگ تجاوزگرانه علیه نوار غزه و تداوم مقاومت گروههای مقاومت فلسطین بویژه جنبش حماس و ناتوانی رژیم صهیونیستی در بازگرداندن اسیران خود از نوار غزه گفت: نابودی حماس زمان زیادی طول خواهد کشید و بازگرداندن اسرا مهم‌تر از دیگر اهداف جنگ نیست. کابینه به بازگردان آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن پایبند است.

وی تاکید کرد: نمی توانیم جنبش حماس به عنوان یک تفکر را از بین ببریم.

هانگبی با بیان اینکه آمریکا ‌و کشورهای عربی باید روند «روز بعد از جنگ» حماس را رهبری کنند، ادعا کرد: حتی یک کشور عربی صلح طلب نمی‌شناسم که خواهان نجات جنبش حماس باشد.

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: به آمریکایی‌ها پیشنهاد دادیم که این کشور به همراه اتحادیه اروپا، سازمان ملل و کشورهای عربی معتدل حکومت غزه در مرحله پساجنگ را برعهده بگیرند.

وی در بخش دیگری گفت: در هفته های طولانی آینده فرصتی برای رسیدن به توافق در جبهه شمالی خواهیم داشت و ما راه‌حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

نظر شما