شناسهٔ خبر: 67368471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موسسه خیریه رویان «ابوعلی سینا» در شیراز افتتاح شد

شیراز-ایرنا- مؤسسه خیریه رویان ابوعلی سینا امروز (سه شنبه) با حضور استاندار فارس، رئیس جهاد دانشگاهی، رئیس پژوهشگاه رویان و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در آیین افتتاح این مرکز اظهار کرد: آغاز ایجاد موسسه رویان ابوعلی سینا در قالب همکاری پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و مرکز پیوند اعضا ابوعلی سینا به مهر ۱۴۰۱ باز می گردد که با حمایت استاندار فارس، رییس بیمارستان و خیران و خانواده رویان جهاددانشگاهی قوام یافت.

حسین بهاروند افزود: این مؤسسه در گام اول سعی کرد در جهت حل ۲ چالش در کشور یعنی مشکل باروری و تشخیص های پزشکی گام بردارد و بر همین اساس ۲ مجموعه را تشکیل داد که این کار با کمک خیران و همکاران ممکن نبود.

وی به وضعیت بیماری پارکینسون اشاره کرد و افزود: لازم است جایی برای پیشگیری، درمان و تشخیص بیماری پارکینسون ایجاد شود که بهترین مکان برای این اقدام می‌تواند مرکز خیریه ابوعلی سینا باشد.

وی از عموم مردم ایران و خیرین درخواست کرد تا کمک کنند که در مرکز خیریه رویان ابوعلی سینا، مرکز ملی پارکینسون تأسیس شود.

موسسه خیریه رویان «ابوعلی سینا» در شیراز افتتاح شد

خدمات درمان ناباروری رویان در شیراز مستقر می‌شود

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در حاشیه مراسم افتتاحیه مؤسسه خیریه رویان ابوعلی سینا، در جمع خبرنگاران در شیراز گفت: جهاددانشگاهی و رویان برای در اختیار قرار دادن تجربیات خود به مراکزی که ظرفیت لازم را برای مباحث آموزشی و پژوهشی دارند، اعلام آمادگی کرده است.

عبدالحسین شاهوردی افزود: جهاددانشگاهی اعلام آمادگی کرده است تا هر کانونی که ظرفیت داشته باشد و در زمینه آموزش و پژوهش عرصه‌های ناباروری و ژنتیک انسانی و مباحث دیگر سلول درمانی، گیاهان دارویی فعالیت کند، تجربیات خود را منتقل کرده و دامنه خدمت خود را گسترش دهد.

رئیس پژوهشگاه رویان اظهار کرد: رویکرد ریاست کنونی جهاددانشگاهی این است که بتوانیم ارزش افزوده‌هایی که ایجاد کرده‌ایم را به بخش‌های مختلف جامعه منتقل کنیم.

شاهوردی افزود: با حمایت و پشتیبانی خیران و جهادانشگاهی و پژوهشگاه رویان، مجموعه رویان ابوعلی سینا در شیراز شکل گرفت که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی با تصریح اینکه با فعالیت این مرکز، خدمات درمان ناباروری رویان در شیراز مستقر می‌شود، گفت: جهاددانشگاهی رویکرد بسیار خوبی را در مباحث پزشکی مختلف که امروز از برخی از آن‌ها به عنوان انقلاب دوم در درمان‌های جدید یاد می‌کنند، انتخاب کرده است که جهاددانشگاهی فارس هم این رویکرد را در پیش گرفته است.

موسسه خیریه رویان «ابوعلی سینا» در شیراز افتتاح شد

نوید مشارکت جهاد دانشگاهی در تاسیس دانشگاه نسل سوم ابوعلی سینا در شیراز

رئیس جهاددانشگاهی نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه مؤسسه خیریه رویان ابوعلی سینا، در جمع خبرنگاران یکی از ویژگی‌های این نهاد را کنار هم قرار دادن پژوهش، تحقیق و کار در کنار یکدیگر عنوان کرد و از مشارکت در ساخت دانشگاه نسل سوم ابوعلی سینا در شیراز خبر داد.

حسن مسلمی نائینی، جهاددانشگاهی را یک نهاد انقلابی دانش‌بنیان توصیف کرد که در علم و فناوری از ابتدای تأسیس تاکنون پیشران بوده است.

وی افزود: از اوایل انقلاب اسلامی که جهاددانشگاهی تأسیس شد، مشکلات متعددی در کشور وجود داشت، دانشگاه‌ها تعطیل بود و حتی تحقیقاتی در دانشگاه‌ شروع نشده بود اما جهاد دانشگاهی از همان ابتدای تأسیس در زمینه‌های مختلف علمی، پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و سایر رشته‌های مورد نیاز کشور اقدامات، تحقیقات و پژوهش‌های متعددی انجام داد.

مسلمی نائینی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس بسیاری از تجهیزات مورد نیاز در جبهه‌ها را تقویت کرد یا از بنیان ساخت، گفت: یکی از اقداماتی که جهاددانشگاهی انجام داد این بود که به خصوص در دهه ۶۰ که خروج ارز زیادی به خاطر درمان ناباروری و سایر موضوعات پزشکی از کشور خارج می‌شد را متوقف کرد.

نظر شما