شناسهٔ خبر: 67368330 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

جزئیاتی جدید از زمان اولین عرضه شاسی بلند ایرانی ری را به بازار

صاحب‌خبر -

بر اساس اعلام مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، زمان ثبت نام و عرضه شاسی بلند ری را به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خودرو ری را، اولین محصول کراس اوور تولید ملی به‌شمار می‌رود که در نیمه اول سال گذشته معرفی شد و طرفداران زیادی نیز پیدا کرد. اگرچه رگه‌هایی از محصولات چینی در طراحی و امکانات این خودرو دیده می‌شود، اما به هر حال به‌عنوان یک خودرو ملی انتظارات زیادی برای عرضه آن در بازار وجود دارد. طبق آخرین اخبار خودرو، به‌تازگی زمان تقریبی ثبت نام و عرضه این خودرو اعلام شده است.

عرضه شاسی بلند ایران خودرو ری را در انتظار مجوز نهایی سازمان استاندارد

طبق گفته‌های علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو، ری را برای ثبت نام آماده است و به محض تایید نهایی سازمان استاندارد، این امر عملی خواهد شد. همچنین به‌گفته وی، این شرکت برای تولید انبوه و فروش این خودرو هیچ مشکلی ندارد و همه اقدامات اولیه در این زمینه فراهم شده است. بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت عرضه این خودرو به‌زودی و تا پایان تابستان امسال انجام خواهد پذیرفت.

شایان ذکر است که تولید آزمایشی این خودرو در سال ۱۴۰۲ کلید خورد و در نتیجه آن ۴۰ دستگاه از نسخه نهایی ری را در ایران خودرو مونتاژ شد. در کنار آغاز به کار خط تولید، یک دستگاه ری را هم‌اکنون در اختیار وزیر صمت قرار دارد و ۱۰ دستگاه دیگر نیز جهت تردد کاندیداها به ستاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اهدا شده است.

نگاهی اجمالی به مشخصات ری را

در بخش فنی، این خودرو از پیشرانه EF7P TC توربوشارژ با ظرفیت ۱۶۴۵ سی‌سی و توانایی تولید قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. مجموع این توان توسط گیربکس شش‌ سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب 0 تا 100 ری را ۱۰.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

نمای داخل شاسی بلند ری را نمای داخل شاسی بلند ری را

از جمله امکانات شاسی بلند ریرا می‌توان به کنترل کشش، کنترل پایداری الکترونیکی، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی و سربالایی، ترمز پارک برقی (EPB) به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)، رادار نقطه کور، دوربین دید 360 درجه، فرمان برقی، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، در برقی صندوق عقب، خروجی برق ۱۲ ولت در صندوق عقب، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور و باران، کروز کنترل، سانروف، نورپردازی مخفی با قابلیت تغییر رنگ، نمایشگر دوگانه شامل کلاستر دیجیتال ۱۲ اینچی و سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه لمسی ۱۲ اینچی و سیستم صوتی با 9 بلندگو نام برد.

لازم به ذکر است ایران خودرو چندی پیش از نسخه برقی ری را در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۲ رونمایی کرده بود که حاشیه‌های زیادی در بخش طراحی به‌همراه داشت.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
شاسی بلند بومی ایران خودرو ری را با چه قیمتی روانه بازار می‌شود؛ تخمین قیمت با مقایسه رقبا بررسی موتور جدید EFP ایران خودرو و مقایسه با پیشرانه EF7 تاریخ عرضه دنا جوانان ایران خودرو به بازار + قیمت و مشخصات فنی

نظر شما