شناسهٔ خبر: 67426587 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

« کوآپ تجارت» تولید بر پایه صادرات را دنبال می کند

رویداد « کوآپ تجارت» با هدف آموزش تولید بر پایه صادرات، ایجاد رویکرد صادراتی و شبکه سازی در این خصوص برگزار می شود. رویداد « کوآپ تجارت» با هدف آموزش تولید بر پایه صادرات، ایجاد رویکرد صادراتی و شبکه سازی در این خصوص برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، نماینده هلدینگ پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در خراسان جنوبی با بیان این مطلب توضیح داد: با توجه به تولیدات مختلف استان در زمینه های کشاورزی، صنعت و معدن، فناوری، هوش مصنوعی، صنایع دستی و ... این رویداد با تمرکز آموزش تولیدات صادرات محور در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 13 و 14 تیرماه برگزار می شود که 3 هلدینگ سرمایه گذاری بین المللی نیز در آن حضور داشته و آموزش هایی برای تولید صادراتی را در قالب 4 نشست تخصصصی ارایه می کنند. 

« ایمانی» گفت: متاسفانه استان رویکرد تولید صادراتی ندارد و تولید کنندگان استان با مسئله کمبود فروش و توسعه بازار مواجه اند که مهم ترین آن نبود رویکرد صادراتی در تولید کنندگان خراسان جنوبی و  افق بازار فرا منطقه ای و بین المللی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: ایده اولیه مرتبط با رویداد کو آپ تجارت ( کمک و آموزش و آزاد سازی پیش رو ) مربوط به منتا (مرکز نوآوری و توسعه تعاون استان) است که از سال ۱۴۰۱ مطرح شد و توسط مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بسیج علمی و نماینده هلدینگ پیشگامان بسیج در استان از همان سال حمایت و پرورده شد؛ چرا که همایش ها و جشن ها منجر به تولید محصول نمی شود و به طور معمول فقط از تولید کننده و محصول تقدیر می شود.

نماینده هلدینگ پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در خراسان جنوبی ( هلدینگ سرمایه گذاری در طرح های تجارتی، علمی و فناورانه)تاکید کرد: رویداد کو آپ به تولیدات استان برای صادرات شتاب می دهد و به اصطلاح عام تولید چکش کاری، برای صادرات و بازار ارسال می شود. در این رویداد مراحل آموزش، بازار سازی، دیجیتال مارکتینگ و بازار همه دیده می شود و به تولید کننده ارایه می شود تا محصول از همان ابتدا برای صادرات تولید شده و خیال تولید کننده از بازار فروش راحت است.

ایمانی با اشاره به ظرفیت های استان ادامه داد: رویداد در چهار حوزه صنایع دستی، کشاورزی و صنایع غذایی، فناوری هوش مصنوعی و سلامت،  صنعت و معدن برگزار می شود. آموزش ها کلاسیک و دانشگاهی نیست و توسط افرادی با تجربه و حرفه ای در زمینه صادرات ارایه می شود که همه رفتارهای صادراتی را می دانند و به تولید کنندگان استان انتقال و آموزش می دهند. 

وی هدف از برگزاری این رویداد را شبکه سازی بین نخبگان صادراتی و نخبگان استانی به منظور اجرای پروژه و توسعه صادرات بیان و اضافه کرد: تاکنون از شناساندن ظرفیت های استان غفلت شده و معرفی پتانسیل دو طرف ( تولید کننده و صادرات) با حضور سرمایه گذار در کو آپ تجارت دنبال می شود.

نماینده هلدینگ پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در خراسان جنوبی گفت: چهار نشست تخصصی ، یک دورهمی شبانه ، نمایشگاهی از محصولات استان برای ارایه به نخبگان صادراتی و ... در این رویداد پیش بینی شده است. تاکنون هم از13 نخبه و موفق صادارتی در حوزه خلیج فارس و کشور چین ، شش نفر از ظرفیت های استان بازدید کرده اند و شش نفر دیگر نیز در روزهای پایان هفته میهمان استان هستند.

ایمانی افزود: با توجه به محدودیت زمان، حدود 120 نفر از تولید کنندگان استان در زمینه های مختلف در روزهای چهار شنبه و پنج شنبه از دیدگاه ها و آموزش های این رویداد برخوردار می شوند.

وی مزیت رویداد کو آپ تجارت برای استان را ایجاد رویکرد صادراتی دانست که موجب رشد اقتصاد دانش بنیان در خراسان جنوبی شده و در آینده ظرفیت های استان به دنیا شناسانده شده و موجب ارز آوری و اشتغال پایدار می شود.

 

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

نظر شما