شناسهٔ خبر: 67368203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کنترل بیولوژیکی آفت در ۳ هزار هکتار شالیزار بابل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل رهاسازی زنبور تریکوگراما و کنترل بیولوژیکی آفت ساقه‌خوار برنج در سه هزار هکتار از شالیزار‌های شهرستان بابل خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن آهنگری افزود: در سال زراعی جاری مبارزه بیولوژیکی با آفت ساقه‌خوار برنج در سه هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان با قرارداد با دو انسکتاریوم صلح سبز و بهاران دشت در حال اجراست.

این مسئول تصریح کرد: با نمونه گیری دقیق کارشناسان پیش آگاهی و شبکه مراقبت و کارشناسان پهنه و تحلیل داده‌ها زمان رها سازی در این شهرستان از ۲۷ خرداد آغاز و تاکنون در ۲ هزار و ۶۳ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان اجرا شد.

آهنگری یادآور شد: اجرای طرح ارتقاء سلامت برنج به روش مدیریت تلفیقی محصول (ICM) نیز در ۷۶۳ هکتار با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی با همکاری معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور در مازندران درحال انجام است و مبارزه بیولوژیکی به عنوان یکی از روش‌های مبارزه تلفیقی در طرح ICM بوده که در دست اجراست.

وی تصریح کرد: شهرستان بابل قطب تولید برنج استان مازندران است و سلامت محصول تولیدی و امنیت غذائی در دستور کار کارشناسان قرار دارد و نظر به اینکه استفاده از سموم خطرات زیست محیطی، از بین رفتن دشمنان طبیعی و کاهش تنوع زیستی و افزایش بیماری را ایجاد کرده است با اجرای طرح icm قدم موثری در سلامت محصول بر خواهیم داشت.

نظر شما