شناسهٔ خبر: 67367091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی

هواشناسی خراسان رضوی با اعلام وضعیت زرد برای خراسان رضوی اعلام کرد وزش باد همراه با گرد و خاک از امروز سه شنبه ۵ تیر تا پایان هفته در استان شدت می گیرد.

صاحب‌خبر -

هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، هواشناسی خراسان رضوی با اعلام هشدار سطح زرد شماره ۱۵ اعلام کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی با توجه به افزایش گرادیان فشار هوا در استان خراسان رضوی پیش‌ بینی می‌شود: وزش باد از امروز سه شنبه ۵ تیر تا پایان هفته جاری در نواحی بادخیز استان شدید همراه با گردوخاک، کاهش میدان دید، کاهش کیفیت هوا و همچنین بروز خسارت باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است بر اساس مدلهای هواشناسی بیشترین شدت وزش باد در نیمه جنوبی و شرقی استان حادث خواهد شد. جهت جریانات باعث انتقال ذرات گردوغبار به سایر نواحی از جمله نواحی مرکزی و مشهد مقدس می‌ شود. همچنین هواشناسی اعلام کرد: ضمنا عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو باعث افزایش ابرناکی و بارشهایی بشکل رگبار پراکنده توام با رعدوبرق در نیمه شمالی استان خواهد شد. 

اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی همچنین در نظر گرفتن سایر تمهیدات در راستای جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی. خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها ومسیلها به ویژه نیمه شمالی و توجه به بولتن های روزانه و اطلاعات ارائه شده از مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از مهمترین توصیه های این سازمان به مردم و مسافران به این استان است.

نظر شما