شناسهٔ خبر: 67366044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند

کرج - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آماده باش دستگاه های اجرایی این استان با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد.

صاحب‌خبر -

"مهدی مهرور" روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تحلیل آخرین الگوهای پیشیابی حاکی از تداوم جو ناپایدار طی امروز تا پنجشنبه هفتم تیر ماه در منطقه البرز مرکزی است که با توجه به ماهیت تندری و فعالیت محلی این سامانه بعضی ساعات وزش باد لحظه ای شدید و گرد وخاک ، غبار ، رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی می شود.

وی در ادامه اثر مخاطره این سامانه را آبگرفتگی موقت معابر و اختلال تردد در جاده ها ، بالا آمدن موقت آب رودخانه ها و مسیل های فصلی ، ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، آسیب به سازه های موقت و سست و کاهش موقت کیفیت هوا عنوان کرد.

مهرور، احتیاط در تردد در جاده های کوهستانی حین وقوع بارش های تندری و رخداد رعد و برق، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل های فصلی و دامنه کوه ها، اطمینان از استحکام سازه های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت های عمرانی در شهرها، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در کنار ساختمان های نیمه کاره ، درختان کهن سال و تابلوهای تبلیغاتی, پرهیز از فعالیت های کوهنوردی را ضروری دانست.

وی یادآورشد: پیش بینی تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز توسط تمام دستگاهها ، شهرداریها و دهیاریها به منظور مدیریت بحران احتمالی در صورت طغیان آب در رودخانه ها و مسیل های منتهی به شهرها و روستاها, بازدیدفنی پل ها و تقاطع های غیر همسطح و لایروبی مسیل ها و کانال ها از دیگر توصیه ها ذکر کرد.

نظر شما