شناسهٔ خبر: 67365436 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کتابخانه قدیمی سهروردی در زنجان بازگشایی شد

قدیمترین کتابخانه شهر زنجان به نام سهروردی روز سه شنبه همزمان با عید سعید غدیر با حضور محسن افشارچی استاندار زنجان و مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های کشور بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، کتابخانه سهروردی زنجان نخستین و قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان زنجان است و قدمتی ۴۶ ساله دارد.

بازطراحی و بازسازی این کتابخانه از شهریورماه سال گذشته آغاز شده بود.

استاندار زنجان در حاشیه بازگشایی کتابخانه سهروردی زنجان اظهار داشت: با همراهی خوبی که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور داشتند طی دو سال گذشته چهار باب کتابخانه در استان زنجان افتتاح شد.

محسن افشارچی گفت: همچنین طی مدت یاد شده سه باب کتابخانه سیار در استان راه‌اندازی و حدود ۴۰ کتابخانه در مناطق مختلف استان بازسازی شد.

وی با اشاره به بازسازی کتابخانه سهروردی زنجان، افزود: کتابخانه سهروردی یک حس خاصی برای همه زنجانی‌ها دارد و این کتابخانه نخستین کتابخانه عمومی شهر زنجان است و از زمان تاسیس آن تاکنون اتفاقات فرهنگی مختلفی در آن افتاده به طوری که می‌توان اذعان داشت که سابقه کتابخوانی زنجانی‌ها از این کتابخانه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بازسازی کتابخانه سهروردی زنجان لازم و ضروری بود، ادامه داد: امیدوارم دوستداران کتاب نهایت استفاده را از این کتابخانه داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: اتفاقات خوبی به لحاظ نرم افزاری در داخل کتابخانه سهروردی انجام شده است و درصدد هستیم برنامه‌های فرهنگی ویژه‌تری در این کتابخانه انجام دهیم.

همچنین در ادامه، اتاق علم و ساختکده کتابخانه عمومی سید افضل موسوی افتتاح شد.

اتاق علم کتابخانه سید افضل موسوی با داشتن تجهیزات و فعالیت های ویژه به یادگیری مفاهیم علمی همراه با سرگرمی به نوجوانان کمک می کند و علاوه بر تسهیل در یادگیری، ایده پردازی و نوآوری، مهارت حل مساله را نیز در دانش آموزان افزایش خواهد داد.

ساختکده این مجموعه یک فضای کار مشترک برای ساخت، یادگیری، کاوش و بروز خلاقیت است و با اهداف آموزشی و همچنین اهداف خلاقانه کاربران ایجاد شده است.

انتهای پیام/

نظر شما