شناسهٔ خبر: 67365379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران مطرح کرد

تداوم بارش‌های رگباری در مناطق کوهستانی مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با تاکید بر توجه به هشدارهای هواشناسی از تداوم بارندگی در ارتفاعات و احتمال جاری شدن سیلاب محلی در مناطق کوهستانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

احمد اسدی در گفت‌وگو با ایمنا در مازندران با اشاره به آخرین وضعیت آب‌وهوایی این استان در روزهای پایان هفته اظهار کرد: مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد تشدید بارش، کاهش محسوس دما خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز سه‌شنبه پنجم تیرماه شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در مناطق ساحلی و منطقه‌ای هستیم، افزود: در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعدوبرق پراکنده و در دامنه‌ها و ارتفاعات وضعیت به حالت صاف تا قسمتی ابری است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه در بعدازظهر و اوایل امشب ابری همراه با رگبار، رعدوبرق و وزش باد همراه است، عنوان کرد: در روز چهارشنبه ششم تیرماه نیز نیمه‌ابری از بعدازظهر ابری به تدریج با رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید شاهد خواهیم بود.

اسدی با اعلام بر اینکه در روز پنج‌شنبه آب‌وهوای استان ابری همراه با کاهش دما، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید و از شب با کاهش ناپایداری است، گفت: در روز جمعه هشتم تیر ماه وضعیت جوی مازندران صاف تا نیمه ابری در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد و در دامنه‌ها و ارتفاعات با احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده مواجه است.

وی ادامه داد: با توجه به این وضعیت جوی و مواج بودن دریای خزر هرگونه فعالیت دریایی توصیه نمی‌شود و با هشدار زرد احتمال جاری شدن سیلاب در ارتفاعات و ریزش سنگ پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما