شناسهٔ خبر: 67365150 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

فیلم| جولیان آسانژ از زندان آزاد شد

فرارو

جولیان آسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس، پس از توافق با دستگاه قضایی ایالات متحده از زندان بلمارش آزاد شد و خاک بریتانیا را ترک کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

جولیان آسانژ، بنیان‌گذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس، پس از دستیابی به توافقی که به مبارزه علیه استرداد به آمریکا پایان می‌دهد، از زندانی در بریتانیا آزاد شد.

گزارش شده او اکنون به استرالیا باز می‌گردد. انتظار نمی‌رود آسانژ مجددا زندانی شود. آمریکا آسانژ را متهم به افشای اسرار حساس در مورد جنگ در عراق و افغانستان کرده است.

بعد از سال‌ها دعوای حقوقی، ویکی‌لیکس می‌گوید که جولیان آسانژ، بنیان‌گذار این سازمان، در پی توافق با آمریکا، بریتانیا را ترک کرده تا در دادگاهی در یک جزیره در اقیانوس آرام اتهام خود را بپذیرد و با پذیرش اتهام، اما بدون مجازات بیشتر به استرالیا بازگردد.

بر اساس یکی از اسناد ارائه شده به وزارت دادگستری آمریکا، آقای آسانژ پس از رسیدگی به پرونده‌اش در این جزیره به زادگاهش استرالیا بازمی‌گردد.

آسانژ که ۵۲ سال دارد با اتهام دسیسه برای دستیابی به اطلاعات دفاعی و امنیتی آمریکا و افشای آن‌ها مواجه بود.

چندین سال است که مقام‌های قضایی آمریکا آسانژ را متهم می‌کنند که با انتشار پرونده ویکی‌لیکس، که اطلاعاتی مربوط به جنگ عراق و افغانستان را فاش کرد، جان افرادی را به خطر انداخته است و در پی آن بودند که او را برای محاکمه به آمریکا بیاورند.

<div id="video-display-embed-code_1356446" ><script type="text/JavaScript" src="https://aftabnews.ir/fa/news/play/embed/916455/1356446?width=700&height=300"></script></div>

نظر شما