شناسهٔ خبر: 67364607 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

وداع با کاپیتان

رسمی: بعد از 23 سال، ناچو از رئال رفت

رئال مادرید رسما اعلام کرد که ناچو پس از 23 سال، این باشگاه را ترک خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، حالا دیگر رسمی است: ناچو از رئال مادرید خداحافظی کرد و راهی عربستان شد. 

باشگاه رئال مادرید امروز با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که ناچو فرناندز بعد از 23 سال باشگاه را ترک خواهد کرد و به دنبال چالشی جدید می‌رود. 

ناچو دیروز معاینات پزشکی باشگاه القادسیه را پشت سر گذاشته بود و قراردادش را رسما امضا کرد. 

2047549

به این ترتیب ناچو دو فصل آینده را برای القادسیه بازی خواهد کرد که اخیراً به لیگ دسته اول صعود کرده است. باشگاهی که با مربی‌گری میچل (اسطوره رئال) می‌خواهد سال بعد رقیبی برای بزرگان عربستان باشد و به کاپیتان سابق رئال نیز سالانه 10 میلیون یورو دستمزد خواهد داد.

2047548

ناچو از یازده سالگی وارد آکادمی رئال شد و هرگز برای تیم دیگری بازی نکرده بود. 

او اولین بار در سال 2013 زیر نظر مورینیو برای تیم اول رئال به میدان رفت و فصل قبل با جدایی کریم بنزما کاپیتان اول رئال شد. ناچو فصل گذشته سه جام ارزشمند لیگ قهرمانان، لالیگا و سوپرجام را به عنوان کاپیتان بالای سر برد و در نهایت تصمیم گرفت از باشگاه محبوبش خداحافظی کند.

بیانیه رئال:


رئال مادرید می خواهد قدردانی و محبت خود را برای ناچو، یکی از اسطوره های بزرگ باشگاه ما ابراز کند.

ناچو در سال 2001 در حالی که تنها 10 سال داشت به رئال مادرید آمد و در تمام رده های جوانان ما بازی کرد تا اینکه در سال 2012 بازیکن تیم اصلی شد. از آن زمان، او 12 فصل از این پیراهن دفاع کرده است.  او 364 بازی انجام داده و 26 عنوان قهرمانی کسب کرده است: 6 لیگ قهرمانان اروپا، 5 جام باشگاه های جهان، 4 سوپرجام اروپا، 4 لالیگا، 2 کوپا دل ری و 5 سوپرجام اسپانیا.

علاوه بر این او با تیم ملی اسپانیا قهرمان زیر 21 سال اروپا قهرمان لیگ ملت‌ها شد و در حال حاضر در یورو 2024 آلمان حضور دارد.

ناچو کار خود را در رئال مادرید به عنوان کاپیتانی که قهرمان جام پانزدهم در ومبلی شد، به عنوان یکی از پنج بازیکنی که 6 جام اروپایی را در کل تاریخ فوتبال و با بیشترین تعداد قهرمانی در تاریخ باشگاه ما کسب کرده اند، به پایان می رساند.
همه طرفداران رئال مادرید به یکی از افسانه ای ترین بازیکنان تاریخ ما نهایت افتخار را دارند.

رئیس باشگاه رئال مادرید، فلورنتینو پرز، می گوید: «از زمانی که ناچو در کودکی به باشگاه ما آمد، همیشه الگویی برای برای همه بوده و محبت و تحسین همه رئال مادرید را دارد و اینجا همیشه خانه او خواهد بود.»

رئال مادرید برای او و تمام خانواده اش در مرحله جدید از زندگی اش آرزوی موفقیت می کند.

نظر شما