شناسهٔ خبر: 67363893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس ستاد "مسعود پزشکیان" در استان قزوین:

پزشکیان دروغ نخواهد گفت

رئیس ستاد "مسعود پزشکیان" در استان قزوین: رئیس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در قزوین گفت: قول راسخی که دکتر پزشکیان به مردم داده است این است که هرگز به مردم دروغ نخواهد گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد علیخانی در نشست مطبوعاتی ستاد دکتر مسعود پزشکیان که در سالن کنفرانس سازمان تبلیغات برگزار شد اظهار کرد: طبق قانون در فقدان رئیس جمهور انتخابات زودهنگام را شاهد هستیم که مقدمات آن توسط دست اندرکاران فراهم شد.

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در قزوین گفت: پس از اعلام زمان ثبت نام‌ها از دو جناح افراد و چهره‌های مختلفی ثبت نام کردند و در حالی که انتظار نمی‌رفت چهره اصلاح طلبی تایید شود و امید ما به صورت ۵٠ درصدی تایید صلاحیت آقای پزشکیان بود که اتفاق افتاد.

وی مطرح کرد: پس از اعلام تایید صلاحیت شده ها در همان شب ابتدایی بسیاری از چهره های سیاسی و مردمی و حتی چهره ها از احزاب سیاسی اصلاح طلب، معتدل و چهره های مستقل از این اتفاق اعلام استقبال کردند.

علیخانی مطرح کرد: دیدیم که در دو انتخابات اخیر مشارکت ها پایین بود که این امر به زیان منافع ملی است چرا که دشمنان در خارج از کشور و در رسانه های خارجی مشغول به تزریق موج ناامیدی بودند و امروز با حضور آقای پزشکیان می‌بینیم که بیشترین تخریب ها در خصوص ایشان از سوی رسانه های خارج از کشور اتفاق می افتد چرا که حضورشان موجب امیدوار شدن مردم و افزایش مشارکت در انتخابات خواهد شد و این تخریب کردن ایشان و حامیانش جای تامل دارد.

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در استان قزوین تبیین کرد: انتظار می‌رفت حضور دکتر پزشکیان در صحنه مردم را به صحنه بیاورد و همین موضوع هم رخ داده است.

وی با اشاره به نظرسنجی های متداول گفت: باید گفت برخی نظرسنجی ها در اصل نظرسازی است. لذا با توجه به وضعیتی که اکنون شاهدیم  کسی نمی‌تواند نظر قطعی در مورد آمار و ارقام آراء طرفین اعلام کند اما می‌توان گفت روز به روز فضا به سمت تغییر می رود. البته برخی نظر سنجی هایی که توسط اصولگرایان منتشر شده حکایت از پیشتازی دکتر پزشکیان دارد و از نظر آنها خطر جدی شده و خواستار انصراف حداقل سه نامزد به سود یکی از کاندیداها شده‌اند. گرچه همه می دانند دو نفر از نامزد ها پوششی بوده و بزودی انصراف خواهند داد.

علیخانی گفت: دکتر پزشکیان برای تقابل نیامده و همواره بر وحدت و رفع اختلافات تاکید دارد، چون ایشان فارغ از دسته بندی ها به دنبال استفاده از متخصصین و نخبگان جامعه برای حل مشکلات می باشد. ایشان به دنبال اجرای قوانین و برنامه های مغفول مانده است.

وی یادآور شد : ایشان از دادن وعده های بدون پشتوانه و غیر عملی که بیشتر برای جذب آرا مطرح می شود، پرهیز می کند. آقای پزشکیان در جمع مردم تهران در ورزشگاه شهید شیرودی اذعان داشت که هرگز به مردم دروغ نخواهد گفت. این امر شاید ساده به نظر بیاید اما فراموش نکنیم که بسیاری از وعده های غیر قابل اجرا که توسط برخی مطرح شده و می شود باعث نا امیدی مردم شده و آنها را مایوس و نسبت به مشارکت در انتخابات دلسرد کرده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که در دولت آقای پزشکیان تخصص حرف اول را خواهد زد و در حوزه های مختلف از متخصصین استفاده می‌شود گفت: ایشان اعلام میکنند که در همه زمینه ها تخصص ندارند اما از متخصصین برای رسیدن به اهداف و پیشرفت کشور استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه این جلسه در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ولایت در خصوص موضع گیری آقای پزشکیان در خصوص حوزه بانوان و به کارگیری نیروهای بانو در دولت گفت: تاکید ایشان بر حفظ کرامت بانوان و دوری از رفتارهای افراطی و مصیبت باری است که در سال‌های اخیر جامعه با آن رو به رو است. همچنین موضوع جنسیت و قومیت در دولت ایشان ملاک نخواهد بود بلکه بیشتر توانمندی افراد مد نظر است.

علیخانی افزود: نگاه آقای پزشکیان براساس منافع ملی و در جهت بهبود شرایط و پیشرفت کشور است.

سوال دیگر این خبرنگار در خصوص تامین صیانت از آرا بود که علیخانی توضیح داد: ما نیز مطالبه‌گر صیانت از آرا هستیم و برای جلب اعتماد مردم همه مسئولین در این زمینه باید بی‌طرفانه به وظیفه خود عمل کنند ولی متاسفانه می‌بینیم امروز برخی افرادی که در مسندهای اجرایی هستند بی‌طرفی را رعایت نمی‌کنند.

وی در خصوص دخالت ستاد انتخابات در انتصابات پس از پیروزی یادآور شد:  پعد از انتخابات و در صورت پیروزی تصمیم گیر دولت خواهد بود ولی اگر نیاز به مشورت بود حتما انجام خواهد شد اما ستاد انتخاباتی رسما دخالتی در این امر نخواهد داشت.

علیخانی در خصوص سوال خبرنگار ایمنا که مدعی شد دکتر پزشکیان قطعا توان مقابله با سیاست های ترامپ در قبال ایران را نخواهد داشتT اظهار کرد: در علوم اجتماعی و انسانی هیچ امری مطلق نیست، اینکه تصور کنید دکتر پزشکیان در برابر ترامپ که برنده احتمالی انتخابات آمریکاست موفق نمی شود یک گزاره اشتباه است.

قدرت مردم قدرت شگرفی است، اگر ما توانستیم به پشتوانه خدا و مردم در ٨سال جنگ تحمیلی در برابر تمام قدرتهای دنیا که پشتیبان متجاوز بودند بایستیم، رییس جمهور حداکثری هم با قدرت در مجامع بین المللی ظاهر خواهد شد.

وی یاد آور شد: در خصوص برجام نیز باید گفت که این توافق باعث شد در چهار سال اول دولت وقت موفق باشد و مردم شاهد ثبات در قیمت ها بودند اما برخی چهره‌های افراطی داخلی و دشمنان خارجی عملا دست به دست هم دادند و توافق برجام را به زمین زدند و از زمان نافرجام شدن برجام دلار که حدود ۵ هزار تومان بود در دوره دوم دولت آقای روحانی نهایتا به ٢۵ هزار تومان رسید و بعد از آن نیز در دولت مرحوم آقای رییسی قیمت دلار از ٢۵ هزار تومان طی ٣ سال تا مرز ٧٠ هزار تومان صعود کرد و اکنون چیزی حدود ۶١ هزار تومان می باشد.

علیخانی بیان کرد:  آقای دکتر پزشکیان شخصیتی معتقد و اخلاق مدار هستند که حتی در برابر بی ادبی های دیگران اخلاق را رعایت می کنند که این موضوع یک ضعف نیست بلکه در واقع ناشی از اعتقادات و صفات حسنه ایشان است. اگر انتخابات به سمتی برود که مشارکت بالای ۵۵ درصد باشد آقای پزشکیان می‌تواند پیروز میدان باشد و انتخابات به دور دوم کشیده نشود.

‌وی در پاسخ به سوالی در زمینه هیئت‌های نظارتی و نیز فعالیت افرادی که در دستگاه اجرایی سمت دارند در زمینه انتخابات گفت: موضع‌گیری افرادی که جز عوامل اجرایی هستند نباید به نفع یا علیه کسی باشد و برای صیانت از آرا نیز ما پیشنهاداتی را ارائه کرده ایم از جمله اینکه پس از شرکت در انتخابات برای فردی که رای می دهد، پیامکی به معنای ثبت رأی برای او ارسال شود و همچنین ناظرین کاندیداها به همان صندوقی بروند که برایش معرفی شده‌اند که گویا این امر محقق شده است.

علیخانی یادآور شد: صحنه انتخابات امروز با سال ۱۴۰۰ متفاوت است و حضور دکتر پزشکیان توانسته رقابت جدی را ایجاد کند و باعث افزایش مشارکت شود. مشخص است که نظام و رهبر معظم انقلاب علاقمند به حضور حداکثری مردم  و سلامت در برگزاری انتخابات هستند و اگر مسوولی بر خلاف این عمل کند و بی طرفی را رعایت نکند باعث ایجاد شائبه شده و به اعتماد عمومی لطمه می زند.

‌رئیس ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در قزوین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص موضع‌گیری دولت آقای پزشکیان نسبت به مسئله رژیم صهیونیستی عنوان کرد: در این خصوص نه تنها دکتر پزشکیان که جبهه اصلاحات نیز با موضع‌گیری مشخص جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده اند و در نامشروع بودن اسرائیل و اینکه غده سرطانی است شکی وجود ندارد.

وی ادامه‌داد: در خصوص این مسئله صرف شعار دادن و هزینه درست کردن روش اعتقادی ما نیست بلکه اگر توانش باشد با در نظر گرفتن همه جوانب می توان اقدامات متناسب را انجام داد و در صورت لزوم غده سرطانی را با تشخیص و راه درست از بین برد.

علیخانی در پایان با اشاره به وحدت همه حزب‌های درون جبهه اصلاحات گفت: ستاد از همه فعالین سیاسی اصلاح طلب و معتدل و مستقل دعوت کرده‌ است که برای مشارکت در انتخابات به میدان بیایند که این اتفاق هم افتاده است و اگر برخی چهره‌ها هنوز اقدام نکرده‌اند، هنوز این فرصت وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما