شناسهٔ خبر: 67363445 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آخرین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ برگزار شد

آخرین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ با موضوع «کارآمدسازی دولت» برگزار شد.

صاحب‌خبر -

آخرین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ با موضوع «کارآمدسازی دولت» با حضور آقایان محمدباقر قالیباف، مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و سعید جلیلی برگزار شد.

سوال اول مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری

-اگر شما به ریاست جمهوری برسید اولین اقدامتان چیست و در چه مدت به نتیجه خواهد رسید؟

قاضی‌زاده هاشمی: فروش سربازی را برمی‌گردانم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوال اول مناظره گفت: در مواجه با هر بیماری اول باید درد را تسکین داد و بعد مشکلات را ریشه‌ای حل کرد. درخصوص مشکلات اقتصادی نیز به همین منوال است. اقدامات اجرایی فوری برای تامین رفاه خانواده‌های ایرانی داریم. نمی‌گذارم حقوق از تورم جا بماند. در روز‌های ابتدای دولت لایحه اصلاح حقوق کارمندان را با نرخ تورم دنبال می‌کنم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی را اجرایی می‌کنم. با حل مسائل اقتصادی راه را برای ازدواج بیش از ۱۱ میلیون جوان ایرانی باز خواهم کرد. سهم خانواده‌ها از انرژی را به خودشان می‌دهم. اجازه نمی‌دهم آبان ۹۸ دوباره اتفاق بیافتد. راه شهید رئیسی را در جهت نهضت مسکن‌سازی و ساخت ۲.۵ میلیون ادامه می‌دهم.

او ادامه داد: مقابل مافیای خودرو می‌ایستم. خودر‌وهای برقی را به کشور وارد می‌کنم. دیوار سخت سربازی را از سر جوانان با طرح فروش خدمت اجباری برمی‌دارم. افزایش حقوق سربازی در دولت شهید رئیسی راه خوبی را برای حل مشکل جوانان کشورمان ایجاد کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480565"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480565?width=400&height=300"></script></div>

زاکانی: اولین گام من پرداخت یارانه طلایی است

علیرضا زاکانی نیز در این مناظره انتخاباتی گفت: مردم عزیز، میثاق من با شما قانون اساسی است و همه بسته‌هایی که مطرح کردم حق شماست. مردم ولی نعمت ما هستند. من برای توزیع عادلانه همه امکانات کشور به صحنه آمدم. اولین گام من پرداخت یارانه طلایی است. یارانه انرژی را بین همه مردم ایران تقسیم می‌کنم. ۲۰ میلیون تومان در سال به افراد می‌دهم و بنزین را از ۳ هزار تومان به ۱۵۰۰ تومان بازمی‌گردانم. 
 
زاکانی اظهار کرد:گام دوم من مسکن است. بسته بعد درباره سلامت است. هیچکس غیر از درد بیماری نباید درد بی پولی بکشد. متصدیان علم سلامت در کشور به شدت از این بسته حمایت می‌کنند. بسته بعدی من تامین امنیتی غذایی است. کسی نباید گرسنه بماند. تجربه ما در شهرداری تهران این را نشان می‌دهد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480597"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480597?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: روستاهای ما عین فرصت هستند 

سعید جلیلی در ادامه مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: روستا‌های ما می‌توانند سلول جهش کشور باشند. من بسیاری از روستا‌ها را دیدم که چگونه توانستند موفق شوند.  یکی از اشکالات در سطح کلان این است که ۲۷ درصد تولید ناخالص از روستاها است، اما تسهیلاتی که به اینها می‌دهیم ۶ درصد است و بودجه کل ۴ درصد است.
 
وی ادامه داد: کشاورز برای بازاریابی نباید مشکل داشته است. در ارومیه ۱ میلیون تن سیب تولید می‌شود که این یک فرصت است، نه اینکه روستایی عزا بگیرد که محصولاتش را چگونه بفروشد. باید فرصت برای روستایی‌ها ایجاد شود که بتواند وام دریافت کند.
 
جلیلی اضافه کرد: اگر ما بحث اطمینان دولت به کشاورز را ترمیم کنیم و در تیرماه اعلام شود قیمت عادلانه چقدر است، کشاورز می‌تواند برای محصول خود برنامه‌ریزی کند. کشاورز نباید همزمان شاهد واردات کالا شود. اولویت باید محصول داخلی باشد. باید اتمام آب رسانی با تانکر را در دولت آینده جشن بگیریم.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480641"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480641?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: یک ساله بورس را جهش می‌دهم

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی هم در ادامه مناظره پنجم اظهار کرد: نموداری را دوستان صدا و سیما به ما ارائه دادند و از مردم نظرسنجی کردند که مهمترین مشکل چیست؟ ۷۳ درصد گفته‌اند اقتصاد؛ نکته‌ مهمی است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: ما باید روی رشد اقتصاد برنامه داشته باشیم. زیرساخت رشد اقتصاد تولید است. در دولت سیزدهم بورس قفل شد. اکنون زیر ۲۰۰ هزار نفر فعال بورس داریم. ویژگی‌‌های اصلی بازار بورس، عدم دخالت دولت و شفافیت و رقابت هستند.

او ادامه داد: در شورای بورس افرادی هستند که مسئولیتشان تعارض منافع دارد. مردم درگیر بورس هستند. اگر ادعا کنیم که اقتصاد درست است و مشکلی وجود ندارد غلط است. چند راهکار اصلی داریم. یکی ثبات متغیر‌ها است. بعدی از بین بردن تعارض منافع و کاهش اختلاف ارز نیمایی است که رانت گسترده‌ای را ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی بیان کرد: ما وظیفه داریم موانع تولید را برطرف کنیم. مردم اگر می‌خواهید وضعیت اقتصاد را ببینید به بورس مراجعه کنید. تلاش من در دولت، بورس شفاف و گزارش با برنامه است. فکر می‌کنم ظرف یک سال تراز کامل مثبت را به بازار سرمایه و بورس باز می‌گردانیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480642"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480642?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: مردم درگیر اجاره‌نشینی هستند

محمدباقر قالیباف هم در ادامه برنامه گفت: نباید در نقشه دشمن باشیم، چون دشمنان به دنبال پریشان کردن مردم هستند و ما نباید مردم را پریشان‌تر کنیم. آنها نمی‌خواهند افقی روشن در ذهن مردم ما ساخته شود. ما با حرکت و بیانات و نوع رفتار خود به این موضوع توجه کنیم و نقشه دشمن را تکمیل نکنیم و وظیفه درست خود را انجام دهیم. 

او افزود: مردم دغدغه کرایه خانه دارند. ما باید آرامش ایجاد کنیم. من معلم اخلاق نیستم. نباید تنش درست کنیم، بلکه باید گشایش درست کنیم. اگر باهم دعوا کنیم برای حل مشکلات مردم باشد. هفته آینده هرکس انتخاب شود باید برای حقوق و کسری بودجه و قیمت ارز تصمیم بگیرد و این موضوعات قدرت مدیریت می‌خواهد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: اگر بحث از کرسنت و چای دبش کردیم ریشه آن در ناکارآمدی است. در سه ماه گذشته مصوبه قانونی برای پرداخت بازنشستگان را ندادیم.

قالیباف بیان کرد: هرگونه تلاش و فعالیت و هرگونه هم افزایی برای حل مشکل مردم را باید دنبال کنیم. اگر گرفتار تنش‌ها و بگومگو‌های گذشته شدیم؛ اگر به حال مردم چاره اندیشی نکنیم؛ به وظیفه ایرانی و اسلامی خود عمل نکردیم. 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480647"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480647?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: وعده‌های بی‌پشتوانه نمی‌دهم

مسعود پزشکیان هم در مناظره انتخاباتی صدا و سیما گفت: اگر از مردم بپرسیم که چه مشکلی را باید رئیس جمهور حل کند، اکثریت قاطع به مسائل اقتصادی اشاره می‌کنند، چون تورم، عدم تناسب دخل و خرج، بیکاری، بی‌ثباتی سیاست‌ها وجود دارد. سوال این است که چرا مشکلات حل نمی‌شوند؟ وجود مسئله در همه جوامع طبیعی است، آنچه طبیعی نیست حل نشدن مسئله‌ها و باقیماندن آنها برای مدت طولانی است.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: شکاف‌های عمیق داخل ساختار سیاسی و نیز شکاف میان مردم و دولت مهم‌ترین موانع تصمیم‌گیری هستند. مصالح مردم قربانی درک‌های متفاوت از منافع ملی‌ شده است، با نزاع‌ها و شکاف‌ها نمی‌شود برای تورم، چند نرخی شدن ارز، قیمت‌گذاری حامل‌های انرژی، مسئله آب و تحریم‌ها راه‌حل پیدا کرد.

او اظهار کرد: من می‌خواهم الگویی از سیاست ورزی و اخلاق سیاسی معطوف به توافق سازی را سرلوحه کار خود قرار دهم. من از رویکرد زورمدارانه و تحقیر و توهین می‌پرهیزم، این شیوه زندگی من است. من ارزش‌های دینی و اجتماعی خودم را دارم، ولی معتقدم در هیچ زمینه‌ای نمی‌توان دیگران را نادیده گرفت.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: من وعده‌های بی پشتوانه نمی‌دهم، چون برای مردم احترام قائل هستم. ممکن نیست برای کسب رای یا خوشایند صاحبان قدرت و ثروت مردم را فریب دهم. اگر موفق نشدم عذرخواهی خواهم کرد. اطمینان دارم فقط با راستگویی خودم و همه ارکان دولت، اعتماد شما را جلب می‌کنم و این سرمایه عظیم ما در مسیر ساختن ایران خواهد شد. من در عمرم از رانت‌ها بهره نبردم. به آزادی رسانه‌ها و شفافیت باور دارم

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480678"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480678?width=400&height=300"></script></div>

سوال دوم مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری

- مدت زمان تحقق اقدامات را به‌طور مشخص بگویید. وعده‌هایتان در چه زمانبندی محقق خواهند شد؟

قاضی‌زاده هاشمی: قائم‌مقام ستاد پزشکیان عامل اصلی فیلترینگ است

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در بخش بعدی مناظره اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد شرایط اقتصادی کشور، تفریح و گردش را از سبد خانوار ایرانی حذف کند. تفریح حق همه خانواده‌های ایرانی است. کارت خانواده ایرانی یا همان فرهنگ کارت را با اعتبار سالانه مشخص در اختیار تمام خانواده‌ها قرار می‌دهیم تا از محصولات فرهنگی مانند سینما، تئاتر، کتاب، خدمات سفر، اسباب بازی، موزه و ورزش استفاده کنند.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: سال‌ها پروژه‌های عمرانی روی زمین مانده بود که با همت دولت سیزدهم جان دوباره گرفت و اجازه نخواهیم داد این پروژه‌ها دوباره به سرنوشت قبل دچار شوند. توسعه اینترنت و تغییر مبنای فیلترینگ اینترنت با کیفیت پرسرعت و امن تعهد ما نسبت به مردم است. پرده از دعوای دروغین فیلترینگ و مخالفت با فیلتر فضای مجازی نیز برمی‌دارم. مردم عزیز ایران امروز با وجود این بازار مکاره فیلترشکن فروشی اساساً چیزی به اسم فیلترینگ وجود ندارد.

او افزود: قائم مقام ستاد جناب آقای پزشکیان فرمانده قرارگاه شات دان کل اینترنت جهانی و فیلترینگ تلگرام در آبان ۹۸ بود. شش دانگ سیاه‌ترین کارنامه سلاخی اینترنت آزاد به نام دولت آقای روحانی ثبت شده و بدبختانه تمام عوامل پروژه ستیز با آزادی‌های شهروندی در راس ستاد آقای پزشکیان هستند. 

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: روزی که بحث حجاب در مناظره فرهنگی مطرح شد می‌خواستم فریاد بزنم که به خدا این ملت مسلمانند، به خدا این دختر‌ها بچه‌های خودمان هستند. من معتقدم دختران و زنان ما حتی آنهایی که حجابشان کمی متفاوت است درد‌های شنیدنی بسیاری دارند. درد اینها، درد خیانت کسانی است که با وعده‌های دروغین رای‌شان را ربودند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480680"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480680?width=400&height=300"></script></div>

زاکانی: باید به داد اجاره‌نشین‌ها رسید

علیرضا زاکانی بیان کرد: مردم این کشور متعلق به شماست و سالار و آقای ما هستید. یارانه طلایی را از همان ماه اول انجام می‌دهیم. باید به داد اجاره‌نشین‌ها رسید. در سال اول بسته اجاره نشین‌ها را ارائه می‌کنیم. هم با دادن زمین و هم با بافت‌های فرسوده می‌شود مشکل مسکن را حل کرد. در حوزه سلامت بسته ما می‌تواند کمک حال باشد.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: در حوزه معیشت می‌توانیم خرید قراردادی از کشاورز و دامدار داشته باشیم. شهرداری‌ها میتوانند کالا را به مردم تحویل دهند. در حوزه اشتغال بازنشستگان عزیز بدانند در سال اول همسان سازی را اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد:کارگران را شریک کارخانه‌ها می‌کنیم تا با کوچک سازی دولت، کارگران صاحب کار باشند. درآمد مکفی نیرو‌های شرکتی را در سال اول انجام می‌دهیم. اشتغال موضوع جدی است. در حوزه وام مسکن خدماتی را ایجاد می‌کنیم و در کنار آن برای بچه آوری خدمات ویژه داریم. زیرساخت شهرزاد برای کل کشور قابل تعمیم است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480713"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480713?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: بخش عمده‌ای از جامعه ما توسط برخی رسانه‌ها سانسور می‌شوند

سعید جلیلی هم متذکر شد: برخی جریان‌ها صحبت از حقوق زن می‌کنند، اما زنان روستایی، خانه‌دار و سرپرست خانوار و بدسرپرست را سانسور می‌کنند. یکی از موضوعات مهم، امنیت شغلی است. کارگر شما که دارد به تولید شما کمک میکند و زیربنای تولید است باید امنیت شغلی داشته باشد. حتی فراتر از این، باید او خود را در سود آن شرکت و کارآیی آن شرکت سهیم بداند. 

او ادامه داد: ۵۰ درصد از مدال آفرینان روستایی هستند. اگر برنامه درست برای استعداد یابی در روستا‌ها اجرایی شود گام مهمی برای جهش کشور برداشته می‌شود. یکی از مسائل مهم امنیت شغلی کارگران است. هزاران میلیارد تومان از درآمد‌های کارگران به شرکت‌های واسطه‌ای پرداخت می‌شود.

جلیلی بیان کرد: در عصری که فناور‌های بسیاری داریم می‌توان این واسطه‌ها را کم کرد. در بودجه امسال سهم شرکت‌های دولتی ۵۸ درصد بودجه است، درحالی که بودجه دولت ۲۷۰۰ همت است. اگر فرآیند خرید محصولات کشاورزی را احیا کنیم، بخشی از این مشکلات حل خواهد شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480718"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480718?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: با ساختار معیوب اداری همه منابع هدر خواهد رفت

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی اظهار کرد: در حوزه نظام اداری علم و یقین دارم. ۴۵ سال در بخشهای مختلف نظام اداری بوده‌ام. شعار ندهیم. تاکید می‌کنم دماسنج رشد تولید بازار بورس و سرمایه است. دولت الکترونیک امروز مشکل گشاست. داشبوردهای الکترونیک به راحتی می تواند در اختیار مردم و در خانه‌هایشان باشد.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: آینده تغییر می‌کند. هوش مصنوعی و دولت الکترونیک می‌تواند پاسخگوی ما باشد. ما اکنون ظاهری را درست کردیم که شفافیت ندارد و مردم هم تکلیف خودشان را نمی‌دانند. با این نظام اداری راه به جایی نمی‌بریم. وظیفه مدیر عالی کشور است که نظام اداری کشور را اصلاح کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی بیان کرد: عده‌ای می‌گویند با این کار عده‌ای را بیکار می‌کنند. مردم نباید برای یک کار اداری روز‌ها درگیر باشند. بسیاری از این افراد که در ادارات کار می‌کنند می‌توانند مشاور باشند. بدانیم از مشکلات اصلی کشور نظام اداری است و با نگاه نو و نگاه تجربه شده در جهان دولت‌ها کوچک شده است.

وی تاکید کرد: باید از این تجربه استفاده کنیم. بزرگترین طرح را در وزارت اطلاعات ارائه کردیم و در بالاترین سطح این کار را انجام دادیم. مجری شاخص دولت الکترونیک در کنار مردم خواهیم بود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480727"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480727?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: می‌خواهم مدیر قوی قوه مجریه باشم

محمدباقر قالیباف در ادامه مناظره پنجم گفت: همه جوانی و عمرم را برای زندگی و دین مردم گذاشتم. این دعوا‌ها نه مشکل مسکن را حل می‌کند و نه گرانی خودرو، تحریم و تورم و بیکاری را. دعوا‌های سال ۸۸ مناظره‌ها برای زندگی مردم نبود. دعوا‌های سال ۹۲ مناظره‌ها برای زندگی مردم نبود. این را مردم لمس کردند و دیدند. تلاش می‌کنم خدمتگزار و یک مدیر ارشد قوه مجریه باشم.

او گفت: من به پشتوانه عملکردی که دارم طرح‌های اجرایی دارم و در مناظرات آنها را روی میز گذاشتم و برای آنها می‌جنگم. امروز صداوسیما می‌گوید باید زمان بندی ارائه دهید. من همه چیز را زمان بندی می‌کنم تا مدیون شما نباشم. 

قالیباف ادامه داد: برای معیشت مردم بدون جدل سیاسی تلاش می‌کنیم. من می‌خواهم مدیر قوی قوه مجریه باشم نه سخنگو. روزی که به نیروی انتظامی رفتم این نیرو با مردم درگیر بود. اولین کاری که کردم این بود که جلوی درگیری را گرفتم. در ۱۲ سال شهرداری با سه دولت کار کردم و نگذاشتم هیچ تنشی پیش بیاید و امورات مردم را پیش بردم. با جدل سیاسی و عافیت‌جویی زندگی مردم را تلف نکنیم. 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480735"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480735?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: تصور نمی‌کنم قاضی‌زاده هاشمی تا پایان در انتخابات بماند

مسعود پزشکیان در ادامه مناظره گفت: نمی‌دانم چرا آقای قاضی‌زاده می‌خواهد ما را وارد یک جریانی کند که همان اختلاف است. برادر عزیزمان قبلاً هم می‌گفت سه روزه مشکل بورس را حل می‌کند. ما نتوانستیم مشکلات را حل کنیم و این یک واقعیت است و امکان اینکه آن را یک روزه حل کنیم  وجود ندارد. 

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: تصور نمی‌کنم که آقای قاضی‌زاده تا پایان در انتخابات بماند. انشاالله که اشتباه می‌کنم. مشکلاتی که در کشور در مسائل مختلف وجود دارد تقصیر کیست؟ حتماً آمریکا انجام داده است! کارشناس تجربه و علم دارد. 

وی ادامه داد: مشکلات حل نمی‌شود، چون با یکدیگر مشکل داریم در حالی که میثاق مشترک ما قانون است. آیا مشکلات فرهنگی زاییده دولت‌هاست؟ فرهنگ را صدا و سیما، روحانیون و کسانی که ادعای مذهبیت دارند ایجاد می‌کنند. بنده با تمام وجود به مردم عشق می‌ورزم. اینکه یکدیگر را متهم کنیم راه به جایی نمی‌بریم. اختلاف یعنی لبه آتش و نابودی کشور.۱۶۰ میلیارد دلار هدر رفت انرژی داریم در حالی که این امر راه حل دارد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480805"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480805?width=400&height=300"></script></div>

 سوال سوم مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری

 -مهمترین انتظارات مردم از رئیس دولت چهاردم بر اساس نظر سنجی ۵ اولویت است: حل مشکلات اقتصادی- افزایش رفاه-  رفع معزل بیکاری- مبارزه با بیکاری- حل مشکل با سایر کشورها. برنامه شما برای این اولویت‌ها چیست؟

 قاضی‌زاده هاشمی: دولت باید از رانت جلوگیری کند، مثل ارز جهانگیری

 امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مرحله دوم برنامه و در پاسخ به سوال مجری اظهار کرد: دولت ما صد مشکل را با صد راه حل در یک و نیم سال حل خواهد کرد. سایر برنامه‌ها را در طول چهار سال اجرایی می‌کنیم. تعهد آن است که مردم نظارت کنند و اگر عملی نشد در دور بعد ثبت‌نام نمی‌کنم.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: رشد اقتصادی را باید با جذب سرمایه‌گذار خارجی و کسب درآمد عملی کنیم. باید محیط اقتصادی را قابل پیش‌بینی کنیم. باید از دادن مجوز‌های رانتی جلوگیری کرد. در قدیم ارز ۴۲۰۰ جهانگیری داشتیم که مشکل‌ساز بود. دولت ارز نداشت و مجبور به خرید ارز شد و به دنبال چاپ پول رفت. تورم ۵۰ درصدی آغاز دولت رئیسی به دلیل چاپ پول در دولت گذشته بود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480915"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480915?width=400&height=300"></script></div>

 زاکانی: با رای مردم مفسدان اقتصادی را از میدان اخراج خواهم کرد

علیرضا زاکانی در ادامه مناظره انتخاباتی اظهار کرد: من ۲۰ سال است که کارت زرد به مفسدان اقتصادی می‌دهم با رای شما دیگر به آنها کارت قرمز خواهم داد.  فرمان هشت ماده‌ای امام میثاق بنده با شماست. بسته اشتغال و خودرو برقی را اجرایی می‌کنم.  سیستم ریلی کشور را بروز و سریع می‌کنیم. دو وزیر در دولت قبل بدون شایستگی عضو هیات علمی دانشگاه شدند؛ اسنادش هم موجود است.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: اقتصاد برای مردم است نه زالوصفتان. اگر انتخاب شوم این خدمت را خواهم کرد و از امنیت و حقوق شما دفاع خواهم کرد. من معروفم که از حقوق مخالفانم هم دفاع می‌کنم.

او ادامه داد: الان در شهر تهران خودرو برقی را می‌بییند. این خودرو برقی باید برای همه باشد و بسیار هم ارزان است. ظرفیت معادن بسیار مهم است و امروز در دستان عده‌ای به یغما می‌رود. عدم خام فروشی با تکیه بر دانش بنیان‌ها ظرفیت کشور است.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: موضوع آب و تنش آبی در کشور و دریامحوری در سواحل مکران بسیار مهم است. محور نخبگان اساس این بنیان‌هاست. زیست بوم اندیشه‌ورزی را خواهیم داشت. هر خانه به یک کارخانه تبدیل خواهد شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480917"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480917?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: وضعیت برخی از ادارات مطلوب نیست

سعید جلیلی هم در ادامه برنامه اظهار کرد: یک نکته مهم که مطرح می‌کنند این است که خدا نکند سر و کارت به اداره بیافتد. وضعیت برخی از ادارات مطلوب نیست. بیش از ۸۰ درصد بودجه کشور به عنوان هزینه‌های جاری و حقوق و دستمزد مصرف می‌شوند.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: من در سال ۹۲ به رقیبم گفتم اگر ماشین دولت راه نیافتد مثل ماشینی است که مدام هزینه می‌کند. به دولت روحانی نامه نوشتم اگر اقتصاد پبش بینی ناپذیر باشد مشکلات ایجاد می‌شود.

جلیلی بیان کرد: رئیس‌جمهور باید به موضوعات اشراف داشته باشد. در اداره کشور باید گره‌ها شناخته شوند. من از پایین‌ترین سطح وارد اداره سیاست خارجی شدم. در شورای عالی امنیت ملی ده‌ها جلسه داشتیم که اشخاص و مقامات می‌آمدند و اینها باعث می‌شد به جمع‌بندی برسیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480940"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480940?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: نظام تامین اجتماعی اولویت سوم دولت من است

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی هم اظهار کرد: هر دولتی با هر توان و بودجه و برنامه‌ای اگر چند مساله اساسی را حل نکند وضعیت همین خواهد بود. توی ستاد‌ها زنبیل گذاشته‌اند برای پست در شرکت‌های تامین اجتماعی. ستاد‌های من خلوت هستند، چون به کسی قولی نداده‌ام.
 
 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم بیان کرد: بازنشستگان زیر چرخ‌دنده‌های ناکارآمدی درحال له شدن هستند. برنامه‌ریزی کرده‌ام در یک برنامه دو ساله دولت الکترونیک را زیرسازی کنم و در یک برنامه چهار ساله بصورت کامل آن را اجرایی کنم.
 
وی اضافه کرد: مشکل ما مدیریت ۶ ماهه و سفارشی است. مدیریت بنگاه‌های تامین اجتماعی باید مانند بنگاه خصوصی مدیریت ثابت پیدا کند تا پاسخگو باشند. زمان بندی هم می‌دهم. مردم این‌ها حرفهای ۶ ماه و ۲ سال  نیست. این‌ها برنامه‌هایی است که ۲ تا ۴ سال زمان می‌خواهد. با  برنامه‌ ۲ ساله مشکل زیرساخت‌ها را حل می‌کنیم. در دوره ۴ ساله می‌توانیم اقدامات مهم‌تری را انجام دهیم.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19480998"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19480998?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: روستاها بی‌صاحب هستند

محمدباقر قالیباف در ادامه برنامه گفت: طرح پنج فوریتی خود را در روز‌های گذشته مطرح کردم. اولین طرح ما این است که برای زندگی مردم سپر حمایتی ایجاد کنیم تا پریشانی را جمع کنیم. فاصله حقوق با تورم را باید پر کنیم. مثلا اگر حقوق ۲۰ درصد و تورم ۳۰ درصد است ما به التفاوت پر شود. کالا‌های اساسی و جهیزیه و سلامت را پوشش دهیم.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: برای بازنشستگان لشکری و کشوری و زنان سرپرست خانوار این کارها را باید انجام دهیم. موضوع مسکن خیلی مهم است و باعث آرامش خانواده است. الان طرح جهش مسکن در حال انجام است. با تجربیاتی که در شهرداری داریم می‌توانیم ۲۰۰ متر زمین مسکونی را در اختیار خانواده‌ها انجام دهیم.

قالیباف اضافه کرد: طرح خودروی سنگین برای اقتصاد کشور مهم است. بیشتر خودرو‌های سنگین بالای ۲۵ سال هستند. با واردات می‌توان تولید و رانت خودرو را حل کرد. طرح‌های هادی را بازنگری و آن را توسعه می‌دهیم. روستا بی‌صاحب است. امنیت شغلی دهداران مظلوم را ایجاد می‌کنیم. اشتغال را به روستا برمی‌گردانیم. 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19481003"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19481003?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: عامل اصلی تورم دولت است

مسعود پزشکیان در مناظره انتخاباتی با بیان اینکه مشکل داخل کشور از تورم و حیف و میل انرژی نشأت می‌گیرد، اظهار کرد: عامل اصلی ایجاد کننده تورم دولت است و بعد گناه را به گردن تولید کننده و کسبه می‌اندازند. به هر کسی ارز دولتی تعلق بگیرد رانت است. قطعاً باید وضعیت معیشتی معلمان و بازنشستگان و تمام کسانی که در سیستم دولتی کار می‌کنند را بهبود بخشیم.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: چگونه می‌شود جلوی فساد را گرفت؟ قانون وجود دارد، اما ما آن را اجرا نمی‌کنیم. اگر قانون اجرا شود هیچ قاچاقچی و زمین‌خواری نمی‌تواند به راحتی خلاف کند. چرا می‌گذارند آنقدر پای طرف بلغزد بعد او را می‌گیرند و می‌گویند ۱۰۰۰ میلیارد اختلاس کرده‌ای؟ ما لاجرم باید با دنیا ارتباط برقرار کنیم. هیچ کشوری نمی‌تواند با بستن مرز‌ها رشد کند. باید در داخل کشور با وحدت و انسجام مسائل را حل کنیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19481021"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19481021?width=400&height=300"></script></div>
 در ادامه مناظره پنجم مجری به نامزد‌ها فرصت داد تا در ۵ دقیقه دیدگاه‌های سایر داوطلبان را نقد کنند.

قاضی‌زاده هاشمی: زمانی که بورس پول مردم را چاپید، پزشکیان نایب‌رئیس مجلس بود

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ادامه اظهار کرد: ما برنامه بازگشت مردم به روستا‌ها را نیز داریم که لازمه آن توجه به معیشت، مسکن و زیست بوم مناسب است. آقای پزشکیان می‌داند من روحیه دعوا ندارم، اما به عنوان رئیس جمهور باید با بی‌تعهدی و غرور مبارزه کرد و به دعوا پرداخت، چرا که ما خادم مردم هستیم. 

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: چه کسی آقای رئیسی را اذیت می‌کرد که رهبر انقلاب فرمودند دلم برای آقای رئیسی سوخت؟ دوستان اکنون نگران این هستند که من تا آخر می‌مانم یا نه؟ من هم نگرانم اگر آقای پزشکیان رای نیاوردند حامیان ایشان ادعای تقلب کنند و مردم را به کف خیابان دعوت کنند.

او ادامه داد: سرپرست وزارت علوم آقای روحانی با آن وضع فجیع همسر خود را کشت، چرا هر طور شده رضایت گرفتند و حکم دادگاه را برگرداندند. او زن نبود؟ این دوگانگی و عدم صداقت است. آقای رئیسی نمونه اجماع بود او با دشمنان خود هم دیالوگ می‌کرد. شهید رجایی نیز چنین خصوصیت‌هایی داشت و به نماد تاریخی تبدیل شد. 

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: وقتی بورس مردم را چاپید آقای پزشکیان شما نایب رئیس مجلس بودید. در گام دوم نمی‌خواهیم به عقب برگردیم و فرصت پا پس‌کشیدن را نداریم. آینده روشن است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19481049"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19481049?width=400&height=300"></script></div>
 

زاکانی: مقابل دروغ‌گویی و خیانت ایستاده‌ام

علیرضا زاکانی در ادامه برنامه گفت: آنچه مهم است صداقت است و به یاد ندارم به مردم دروغ گفته باشم، اما هر کسی دروغ گفته جلویش ایستادم. دیشب وقتی حرف از کرسنت شد به آقای خاتمی، زنگنه و روحانی گفتم برای مناظره حاضرم، اما کسی برای مناظره حاضر نشد.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: برخی حرف از شفافیت می‌زنند، اما در مجلس به شفافیت رای نمی‌دهند، آمده ام که مال شما را به یغما نبرند و حق شما را ضایع نکنند و کسی دست در جیب شما نکند. 

زاکانی ادامه داد: در سفری که به چین رفتیم توانستیم امکانات بالایی را برای کشور بیاوریم که مسئولان دولت می‌گفتند برای اولین بار این اتفاق افتاده است. در بروکسل نایب رئیس شهرداران جهان شدیم. مسیر ما مشخص است. برخی با لالایی دشمن به خواب می‌روند و به دشمن اعتماد می‌کنند که این خوب نیست و باید به مردم اعتماد کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19481059"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19481059?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: مشکل گرانی و تورم را دولت باید با برنامه حل کند

سعید جلیلی هم گفت: اولویت مهم کشور رفع مشکلات معیشتی است. مشکل گرانی و تورم را دولت باید با برنامه حل کند. در برنامه هفتم قرار است که دولت ۴۷ برنامه را  سریعتر بنویسد. این برنامه‌ها باید آماده باشد و نباید زمان را هدر داد.
 
 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: اگر در برنامه هفتم از رشد ۸ درصد صحبت شده است این یک کار جدی می‌خواهد. امروز یک فرصت مهم کشورمان فناوری است. بهره وری فقط با سرمایه به دست نمی‌آید، بلکه با مدیریت درست ایجاد می‌شود. برخی از مناسبات غلط در فرهنگ اداری سیاسی ما وجود دارد.
 
جلیلی بیان کرد: کار اداری با کار نمایشی متفاوت است. با تعارف مشکلات کشور حل نمی‌شود. اگر می‌گوییم یک جهان فرصت بسیاری از استان‌های ما ظرفیت‌های بزرگی دارند که باید قوی‌ترین مدیران را داشته باشد. امروز در شرایطی هستیم که این فرآیند باید موانعش برطرف شود. این دستورات باید در نتایج دیده شود. برخی از منابع کشور هدر می رود.

پورمحمدی: سازمان مالیاتی باید پلیس مالی باشد

مصطفی پورمحمدی هم در مناظره انتخاباتی صدا و سیما اظهار کرد: موضوع آخر مبارزه با فساد است. در تمام دنیا این بحث‌ها دغدغه عمومی است. هر جا پول، قدرت و شهرت است فساد هم وجود دارد. امروز اقتصاد‌ها بزرگ شده و مناسبات اجتماعی هم سایه روشن‌های زیادی دارد.

او افزود: من به صداقت مبارزه با فساد دوستان تردید ندارم. در دوران طولانی خدمت مسئول مبارزه با فساد بودم. من در جلسات به تمامی دوستان درگیر در این مسئله گفته‌ام که مبارزه شما با شکست مواجه شده است. امروز شبکه‌های فساد، کارشناس، مدیر،قاضی و وزیر را می‌خرند. رسانه و خبرگزاری را می‌خرند.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: ما از آن چه در فساد اتفاق افتاده غافل هستیم. در همه عرصه‌ها  باید موضوع شفافیت و گردش آزاد اطلاعات را حل کنیم. خبرنگاران و سوت زنان عوامل مبارزه با فساد هستند و نباید آن‌ها را به زندان بیاندازیم.

پورمحمدی اضافه کرد: امروز دنیا به راهکار اساسی رسیده است. این‌ها در دولت الکترونیک درست می‌شود. دنیا پایگاه مبارزه با فساد مالی درست کرده است. این‌ها در سازمان‌های مالیاتی و مبارزه با پولشویی وجود دارد. مبارزه با فساد شاخص ویژه‌ای دارد. سازمان مالیاتی باید پلیس مالی ما باشد. مبارزه با فساد به این راحتی‌ها حل نمی‌شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19481131"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19481131?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: در بحث کارشناسی حتماً باید وارد چالش شویم

محمدباقر قالیباف در ادامه برتامه گفت: یک جا‌هایی باید وارد چالش شویم و آن زمان کارشناسی است. نمی‌شود با شعار و حرف مشکلات را حل کرد. حتی قانونی که در مجلس می‌نویسیم وقتی اجرا نشود فقط یک کاغذ است و نیازمند اقتدار واجرای قوی است.
 
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: یک وقت کاریکاتوری دیدم که یک ماشینی در چاله بود؛ یک چرخ تورم و یک چرخ گرانی بود و دو وزیر آن را هول می‌دادند. قوه مجریه جای آزمون خطا نیست و محل اختراع چرخ و کسب تجربه نیست. نمی‌شود هر دفعه یک  شعار و وعده دهیم که برای برجام همه مدیران را علاف نگه داریم. برای انتفاع ملت براساس قانون راهبردی حق ملت را دنبال می‌کنیم. از روز اول از همه اعضای کابینه پیمان می‌گیم هیچ چرخی را به خاطر چرخ دیگر تعطیل نکنند.
 
وی اضافه کرد: برادر عزیز آقای پورمحمدی اشاره کرد که سوت زنی قانون شد و کسی زندان نمی‌رود و پاداش هم می‌گیرد. آقای زاکانی درباره شفافیت گفت که من خودم اولین پیشنهاد دهنده آن بودم و برای هر سه قوه ابلاغ شد. برای عبور این مسیر خیلی چالش داشتیم. برای استفاده بهینه نیازمند شفاف سازی هستیم که نتیجه آن کارآمدسازی است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19481133"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19481133?width=400&height=300"></script></div>

 پزشکیان: آذری جهرمی گفت جلیلی و قالیباف دستور قطع و فیلترشدن اینترنت را دادند

مسعود پزشکیان هم اظهار کرد که آقای آذری جهرمی تماس گرفت و گفت زمانی که اینترنت قطع شد آقای جلیلی و قالیباف در شورای عالی امنیت ملی بودند و دستور قطع از آنجا آمد.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: مواضع من بسیار روشن است. در زندگیم هیچ رانت و رشوه‌ای نگرفتم و تمام زندگی خود را برای مردم گذاشتم. در جریان اتفاق و حادثه خونی زاهدان نیرو‌های بسیاری شهید شدند و مقام معظم رهبری فرمودند که آنها شهیدند، اما تاکنون شهادت آنها را اعلام نکردید. من همیشه طرف مظلوم بودم و هیچ وقت به جبهه ظالم نرفتم.

او بیان کرد: تقوا یعنی حرکت و تصمیم بدون خطا. مشکل این مملکت تئوری نیست راه حل وجود دارد. من عوام فریبی می‌کنم؟ بسیاری از شعار‌هایی که داده می‌شود امکان عملیاتی شدن ندارند. من همیشه مدافع مظلومان بودم. یک بار را پیدا کنید که از یک آدم گردن کلفت دفاع کرده باشم.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: من همیشه طرف مردم بوده‌ام. مشکل ما همین دعوا‌ها است. شما کار خودتان را بکنید ما هم کار خودمان را می‌کنیم. اما تا آخر بمانید و به مردم ثابت کنید!

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19481160"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19481160?width=400&height=300"></script></div>
در بخش پایانی مناظره پنجم، هر یک از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به بیان آخرین دیدگاههای خود در زمان باقی‌مانده‌شان پرداختند.

قاضی‌زاده هاشمی: دولت روحانی در زمان کرونا حکومت نظامی راه انداخت

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت که شهید امیرعبداللهیان نشان داد ژنرال‌ها مذاکره بلد نیستند. با افتخار گفتند مسکن مهر مزخرف است. اینها می‌خواهند مشکل مردم را حل کنند؟ ۱۴ - ۱۷ نفر در حادثه زاهدان شهادت آنها احراز شد.
 
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: مشکلات امروز با همین شعارهای سطحی و همین مدیرانی که در ۴ دولت فرصت داشتند مشکلات را حل کنند ولی هیچ یک از وعده‌هایشان را حل نکردند مزمن شده است.

او یادآور شد: برخی دنبال سهمشان از انقلاب بودند و ژن خودشان را بهتر از دیگران می‌دانستند. با گدایی از غرب سایه جنگ را بر سر کشور آوردند. برخی به بهانه کرونا حکومت نظامی راه انداخته بودند تا بعد از ساعت ۹ شب کسی بیرون نرود. این‌ها می‌خواهند مشکل مردم را حل کنند؟

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19481201"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19481201?width=400&height=300"></script></div>

زاکانی: پزشکیان از افراد خاطی دفاع می‌کند

علیرضا زاکانی هم در بخش پایانی مناظره اظهار کرد: بچه پایین شهر تهران و با فقر آشنا هستم. بعضی اصرار دارند که ما از شهدا نگوییم. سلاح مبارزه با فساد و تبعیض را زمین نگذاشته‌ام. نگران ناتمام ماندن دولت شهید جمهور هستم. من در گردان تخریب یاد گرفتم که برای برداشتن موانع از پیش روی مردم پیشاپیش حرکت کنم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19481213"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19481213?width=400&height=300"></script></div>

 جلیلی: امروز یک وظیفه بزرگ داریم

سعید جلیلی نیز گفت:  ۴۵ سال است که این مردم برای ما قدرت تولید کرده‌اند. مردم چه به شما رای بدهند چه رای ندهند باید به آنها خدمت کنید. روز غدیر است و حضرت علی فلسفه حکومت را بیان کردند. ما تلاش کردیم در استان‌های مختلف حاضر شویم و ظرفیت‌ها را بشناسیم. بدترین چیز این است که عده‌ای بخواهند حقوق مردم را معامله کنند. وظیفه دولت خدمت به مردم است و همه مردم باید بتوانند در این عرصه بزرگ ایفای نقش کنند. 

او ادامه داد: اقوام و قومیت‌ها همه برای ما فرصت هستند. وظیفه ماست که در این کار بزرگ به قله‌ها نگاه کنیم. باید به چیزی که در شان ملت است در ۵ سال آینده برسیم. عده‌ای متاسفانه قصدشان این است که با سیاه‌نمایی کشور را از جهش ناامید کنند و به بحث‌های حداقلی اکتفا کنند. 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19481225"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19481225?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: نه دکترم نه آیت‌الله، من مصطفی پورمحمدی هستم

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی نیز گفت: خشمگینم از افرادی که طلبکار شده‌اند؛ به نام دین، نشانه گرفته‌اند ایمان مردم را. نه سایه‌نشینم و نه بی قرار منصب و مقام. نه دکترم و نه آیت‌الله.

او افزود: من از دل گفتمان اصیل انقلاب اسلامی بر آمده‌ام. من در شگفتم از یک جهان کم آگاهی و ادعا و یک ایران فرصت‌های بر باد رفته.  اصولگرا هستم و البته تحول‌خواه. این طلبه سر قرار آمده مردم شما هم بیایید. نگرانم مانند هزاران پدری که نگران شغل فرزندانشان هستند و هزاران مادری که نگران کوچ فرزندانشان هستند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19481255"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19481255?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: مردم عزیز ایران شما در بزنگاه تصمیم‌گیری قرار دارید

محمدباقر قالیباف هم اظهار کرد: مردم ایران شما در لحظه تصمیم‌گیری هستید. بخشی هنوز تصمیم نگرفتید که از بین شش نفر یکی را انتخاب کنید. شما فقط به یک نفر رای نمی دهید. شما تصمیم می‌گیرید قیمت گوشت و مرغ چقدر باشد. شما تصمیم می‌گیرید که حقوق کارگر، کارمند و بازنشسته به اندازه تورم افزایش یابد. شما تصمیم می‌گیرید که مادر خانواده نفس راحتی از خرج ها بکشد. شما تصمیم می‌گیرد شاهد اتباعی باشید که زندگی شما را به خطر می اندازد. شما تصمیم می‌گیرید برای فیلترینگ چه تصمیمی گرفته شود.

قالیباف گفت: شما به یک نفر رای نمی دهید. شما باید تصمیم بگیرید که آیا فرزندانتان به ایران افتخار کنند یا حسرت پیشرفتهای کشورهای دیگر را بخورند. رئیس‌جمهور از لحظه‌ای که انتخاب می‌شود باید تصمیمات مهمی بگیرد. اگر درست تصمیم نگیرد مجبور می‌شوید یا ایران را به ترامپ بفروشید یا تنش خطرناکی داشته باشید.
 
 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: اگر رئیس جمهور کارآمد نباشد دهها میلیارد از سرمایه کشور، چندین برابر فساد چای دبش حیف و میل می شود. مردم ایران تردیدها را کنار بگذارید امروز روز تردید نیست و متاثر از فضاسازی‌های انتخاباتی مسائل را فراموش نکنید. باید برای فردای خود تصمیم بگیرید. 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19481291"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19481291?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: آمده‌ام تا پلی باشم برای ارتباط میان حکومت و نسل جوان

مسعود پزشکیان نیز در پایان مناظره انتخاباتی اظهار کرد: آقای زاکانی می‌گوید من از خلافکار دفاع کردم. این خلافکاری که ایشان می‌گویند ۶ مجتهد شورای نگهبان و ۶ نفر حقوقدان وی را مجدداً تایید کردند و نماینده شد. من آمده‌ام تا با ترکیب قدرت نرم و سخت، ترکیب دیپلماسی و میدان، ترکیب مذاکره و مقاومت و ترکیب همبستگی اجتماعی و قدرت دولت، مردم را از تنگنای تحریم‌ها برهانم. 

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: آمده‌ام تا مردم ایران حسرت دیدار فرزندان و نوه‌هایشان را نخورند. آمده‌ام تا پلی باشم برای برقرار کردن ارتباط میان حکومت و نسل جوان، برای پایان دادن به شکافی که بین قدرت سیاسی و نسل جدید شکل گرفته است. 

او افزود: من آمده‌ام تا کشور را در مسیر اصلاح زیرساخت‌های تولید و مصرف انرژی و رفع ناترازی قرار دهم. دسترنج روستاییان، کشاورزان، عشایر و قومیت‌های کشور در معرض سوءاستفاده دلالان و رانت خواران است. آمده ام که استقلال و احترام را در فضای آموزشی گسترش دهم.

پزشکیان گفت: بازنشستگان ما عزیزانی هستند که ماه‌هاست در احقاق حقوق خود از این اداره به آن اداره مراجعه می‌کنند. آمده‌ام تا بلکه امکانات زندگی و رفاه حداقلی آنان را فراهم کنم. سرمایه‌گذاران بورس از آنچه در چند سال اخیر بر سرشان آمده است به شدت آزرده‌اند. سهامداران سهام عدالت حق و حقوق خودشان را می‌خواهند.

او ادامه داد: من آمده‌ام تا از شکل‌گیری بازار سرمایه قدرتمند و در خدمت تولید اشتغال حمایت کنم. ایران کشوری پهناور با تنوعات فرهنگی قومی، زبانی، دینی و مذهبی است. آمده‌ام تا به همه تنوعات احترام بگذارم و مشارکت همه ایرانیان در اداره کشور را توأم با همبستگی اجتماعی و میهن دوستی جلب کنم.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود:جهان با سرعت به سوی دسترسی‌های کم هزینه حرکت می‌کند. آمده‌ام تا موانع دسترسی مردم و صاحبان کسب و کار را به جدیدترین فناوری‌ها را از سر راه بردارم. آمده‌ام رئیس جمهور دولتی باشم که به زنان و دختران این سرزمین و خواسته‌هاشان احترام می‌گذارد و زمینه شکوفایی بیشترشان را فراهم می‌کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19481318"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8763772/19481318?width=400&height=300"></script></div>
 
خبرنگاران: محمد امیرحسینی، فاطمه تورانلو، فاطمه سیدی و محمدحسین نیک‌خوی متین
باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی برنامه‌های ویژه خبری

نظر شما