شناسهٔ خبر: 67363191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

صدور پروانه ساختمانی در مناطق زلزله زده کاشمر رایگان است

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: صدور پروانه ساختمانی و آواربرداری در منطقه زلزله زده کاشمر رایگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، مجید جودی عنوان کرد:رعایت ضوابط فنی موجب شد که در زمین‌لرزه ۵ ریشتری کاشمر هیچ کدام از خانه‌هایی که زیر نظر بنیاد مسکن احداث شده بودند تخریب نشوند.
وی  با اشاره به اینکه از روستائیان درخواست داریم خودشان هم پای کار باشند، اظهار کرد: متأسفانه در زمین‌لرزه اخیر ۳۵۰۰ منزل مسکونی به طور کامل تخریب شده است.
جودی در خصوص کسانی که مستأجر بودند و وسایلشان از بین رفته است، گفت: تسهیلات بلاعوض و وام در اختیار این افراد گذاشته می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه تمام تلاشمان این است که قبل از شروع سرما منازل احداث شود، از رایگان بودن پروانه ساختمانی و آواربرداری خبر داد و افزود: گرچه دولت مقصر زلزله نیست و مردم بدون نظارت عملیات ساخت و ساز را انجام داده‌اند اما در این زمین‌لرزه که منازلشان تخریب شده ما نیز با تمام توان کنارشان هستیم.

وی اظهار کرد: تمام کارهای افراد بدون سرپرست را خود بنیاد مسکن انجام می‌دهد، واحدهایی که در ارزیابی کارشناسان، موضوع تعمیر آن تشخیص داده شده می‌توانند پس از تشکیل پرونده اقدام به تعمیر کنند و معطل اعتبار نباشند، چراکه به محض اختصاص به آنها پرداخت می‌شود.

گفتنی است تسهیلات بلاعوض به زلزله‌زدگان به منال مناطق زلزله زده کاشمر اعطا می شود. برای واحدهای احداثی در مناطق روستایی ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و در مناطق شهری برای واحدهای احداثی ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰۰ میلیون کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است. همچنین دولت برای تعمیر واحدهای آسیب‌دیده در زلزله بر اساس میزان خسارت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

محمدیه، حاجی‌آباد، سرحوضک و کسرینه از جمله روستاهایی هستند که در زمین‌لرزه ۵ ریشتری ۲۹ خرداد کاشمر بیشترین خسارت را متحمل شدند، اکنون برای تأمین مصالح ساختمانی، شهرستان به جد نیازمند کمک خیرین است.

بر اساس آنچه اعلام شده حجم خسارت‌ها بسیار زیاد است و مردم روستاهای زلزله زده کاشمر در حال حاضر به همدلی هموطنان برای تأمین نیازهای ضروری و بازسازی مناطق آسیب دیده از زمین‌لرزه نیازمند هستند.

نظر شما