شناسهٔ خبر: 67635386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک سخنران مذهبی مطرح کرد؛

نترسیدن از هیمنه دشمنان اولین درس امام حسین علیه‌السلام

بندرعباس - یک کارشناس مذهبی گفت: اولین درس امام حسین علیه السلام این است که از هیمنه دشمنان و از اقلیت شدن در راه حق نترسیم و همواره مدافع جبهه حق باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دانش صبح جمعه در آئین عزاداری خیمه گاه حضرت علی اصغر علیه السلام بندرعباس، اظهار کرد: جریان سیدالشهدا علیه‌السلام و جریان حق به حدی جذاب است که روز قیامت که مؤمنان را به سمت بهشت می‌برند یک گروهی هستند به نام حداث الحسین علیه السلام که در ورود به بهشت مقاومت می‌کنند.

وی افزود: کسانی که در برابر ورود به بهشت تعلل دارند علاقه‌مندان به امام حسین علیه‌السلام هستند که در مقابل درهای بهشت دور امام حسین علیه‌السلام حلقه زده‌اند و محو جمال سیدالشهدا علیه‌السلام شده‌اند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: در بازاری که حسین فروشی زیاد شده است باید حواسمان را بیش از هر زمان دیگری جمع کنیم چرا که ممکن است آمار غلط به ما بدهند بنابراین نباید پندار ما این باشد که اگر دور امام حسین علیه‌السلام را خالی کردیم دور او خالی خواهد شد و قدرت خود را از دست خواهد داد.

حجت‌الاسلام دانش گفت: خیال نکنید اگر تعداد طرفداران جریان حق کم شود این جریان مبارک ضعیف خواهند شد بلکه حق طلبی ما زمانی خود را نشان می‌دهد و زمانی ارزش متعالی پیدا می‌کند که ما در اقلیت باشیم و بتوانیم در چنین شرایطی حرف حق را بزنیم و از جبهه حق دفاع کنیم.

این سخنران مذهبی تاکید کرد: در تاریخ شخصیت‌های برجسته‌ای بودند که به دلیل کم بودن تعداد یاران حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام از یاری او سر باز زدند، مثال واضح آن عبدالله بن عمر است شخصیتی که تقریباً هم سن و سال امام حسین علیه السلام است و نه با یزید بیعت می‌کند و نه امام حسین را همراهی می‌کند اما یاری نکردنش با جبهه حق او را مجبور می‌کند تا از روی ترس شبانه با حجاج بن یوسف ثقفی آن هم به شکل خفت باری مجبور به بیعت شود.

وی خاطرنشان‌کرد: اولین درسی که سیدالشهدا علیه‌السلام به تاریخ می‌دهد این است که از اقلیت شدن و هیمنه دشمنان نباید ترسید و باید در راه حق استوار ماند.

نظر شما