شناسهٔ خبر: 67361001 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جشن بزرگ عید سعید غدیرخم در سرابله برگزار شد

 جشن عید سعید غدیرخم دوشنبه شب همزمان با دهه امامت و ولایت با حضور پرشور اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار  شهر سرابله برگزار شد.  جشن عید سعید غدیرخم دوشنبه شب همزمان با دهه امامت و ولایت با حضور پرشور اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار  شهر سرابله برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ، در این جشن‌که حضور نوجوانان و جوانان برجسته بود ابتدا مداحان اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم به مدیحه سرایی در وصف حضرت علی(ع) پرداختند.
همچنین  امام جمعه شهرستان ،روحانیون  با تبریک عید بزرگ غدیرخم در خصوص امامت و ولایت و اهمیت غدیرخم مطالبی ارایه کردند.
عید غدیرخم برابر است با ۱۸ ماه ذی‌الحجه که یادآور ابلاغ پیام امامت و ولایت از سوی پیامبر اکرم(ص) به تمام مسلمانان جهان است، در این روز بزرگ رسول گرامی اسلام(ص) به امر الهی در مسیر بازگشت از مراسم حج در محلی به نام غدیر خم حضرت علی(ع) را به عنوان وصی و جانشین بعد از خود به همگان معرفی کردند.
انتصاب حضرت علی(ع) به امامت در روز غدیر خم ادامه رسالت مهم پیامبر گرامی اسلام (ص) بود، عید سعید غدیرخم را عیدالله اکبر و عید آل محمد(ص) هم گفته‌اند که از جایگاه بسی عظیم برخوردار است به طوری که اعمالی متفاوت از سایر اعیاد برای آن توصیه شده است.

گفتنی است این جشن بزرگ با برنامه ریزی وحمایت کامل سپاه ناحیه چرداول برگزارگردید.

انتهای پیام

درپایان این مراسم باقید قرعه به تعدادی از حاضرین جوایزی اهدا گردید

نظر شما