شناسهٔ خبر: 67360843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

با حضور استاندار گلستان؛

ستاد بزرگداشت اربعین شهدای خدمت در استان گلستان تشکیل جلسه داد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، شامگاه یکشنبه و همزمان همزمان با ایام دهه امامت و ولایت و در آستانه عید سعید غدیر خم جلسه ستاد بزرگداشت اربعین شهدای خدمت  در استان گلستان با حضور علیمحمدزنگانه استاندار گلستان و جمعی از مسئولان در محل استانداری گلستان و حضور وبیناری فرمانداران شهرستان ها برگزار شد.

در ابتدای جلسه الهام متین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن قرائت ابلاغیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استانداران در خصوص برگزاری مراسم هایی ویژه بزرگداشت اربعین شهدای خدمت، گفت: زمان اجرای برنامه از 7 تیر تا 15 تیرماه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد می کنیم دبیرخانه دائمی در استان شکل بگیرد، گفت: برنامه متمرکز روز پنج شنبه جاری در 9 صبح در مصلی گرگان برگزار شود.

متین در ادامه ضمن ارائه پیشنهادهای دیگری در خصوص نحوه برنامه ریزی اجرا برنامه ها در شهرستان ها و مرکز استان و عدم تداخل آن ها، گفت: پیشنهاد می شود به منظور هرچه بهتر برگزار شدن برنامه ستاد در استان به ریاست استاندار محترم و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و متناظر آن در شهرستانها تشکیل شود.

همچنین در این جلسه متین با تاکید بر اینکه فضای رسانه ای و تبلیغی در سطح استان از روز چهارشنبه 6 تیرماه به سمت شهدای خدمت سوق داده شود، گفت: امید است با اجرای برنامه های شاخص در یک تقویم اجرایی منظم همراه با اطلاع رسانی جامع عمومی، بتوانیم ادای احترامی به مقام شامخ آن شهیدان راه خدمت انجام دهیم و خدمات آن ها را در دولت مردمی سیزدهم از یاد نبریم.

 سپس هادی احمدی، مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان نیز ضمن گرامیداشت هفته امامت و ولایت بر ضرورت هرچه باشکوه تر برنامه تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم و شاهد هجمه همه جانبه دشمنان هستیم، باید از طریق نهضت روشنگری نقشه دشمنان را نقش برآب کنیم.

وی افزود: مستندات برنامه ها برای جمع بندی و ارسال به معاونت سیاسی وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دبیرخانه ستاد مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال شود.

در ادامه جلسه دیگر حاضران نیز درباره اجرای برنامه هایی در تمام پایگاه های بسیج ، تبیین خدمات دولت مردمی سیزدهم در استان گلستان، برپایی موکب های خدمت به مناسب عید غدیر و فرصت تبیینی در آن ها،برگزاری مراسمات با حلقه های میانی و گروه های مردمی، توجه به بانوان و برنامه های حول محور آن ها، تبلیغات و اطلاع رسانی و فضا سازی شهری و برپایی مراسم متمرکز استانی صبح روز پنجشنبه مطالبی را عنوان داشتند و به بحث و تبادل نظر نشستند.

گفتنی است، جمع بندی جلسه توسط علیمحمد زنگانه استاندار گلستان انجام شد و مقرر است همه دستگاه های اجرایی استان با همکاری گروه های مردمی برای برگزاری مراسم وارد میدان شوند. همچنین در روز  چهارشنبه 6 تیر ماه برنامه هایی با حال و هوای متناسب با اربعین شهدای خدمت در شهرستان ها در جدول زمان بندی مشخصی تدوین و اطلاع رسانی  و برگزار شود و برنامه ای متمرکز در صبح پنج شنبه 7 تیر ماه در محل مصلی گرگان برگزار شود.

 

نظر شما