شناسهٔ خبر: 67360491 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یورو 2024| مرحله گروهی؛

خداحافظی آلبانی و کرواسی با یورو ۲۰۲۴

روز یازدهم از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ با یک پیروزی و تساوی در گروه B به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یازدهمین روز از رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ شب گذشته با انجام دو بازی پایانی در گروه B برگزار شد که حاصل آن کسب یک پیروزی برای اسپانیا و یک تساوی برای ایتالیا بود. پس از کسب این نتایج دو تیم کرواسی و آلبانی از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

اسپانیا ۱ _ آلبانی ۰

مطابق با آنچه که اهالی فوتبال انتظار داشتند شاگردان فوئنته این جدال را بهتر آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی سعی داشتند به گل برسند، اما موقعیت‌های نه چندان مطلوب آن‌ها تبدیل گل نمی‌شد.

در نهایت در دقیقه ۱۲ حملات متعدد شاگردان فوئنته جواب داد و فران تورس پاس تماشایی اولمو را تبدیل به گل کرد تا اسپانیا خیلی زود نبض بازی را در دست بگیرد.

پس از به ثمر رسیدن گل اول مسابقه شاگردان دبیازی در لاک دفاعی فرو رفتند و اجازه خلق موقعیت را به حریف خود نمی‌دادند.
رفته رفته آلبانی شخصیت تیمی خود را پیدا کرد و با هدف جبران گل خورده در همان نیمه اول روی دروازه اسپانیا حمله‌های متعددی را طراحی کرد که البته هیچکدام از آن‌ها راه به چارچوب دروازه اسپانیا نداشت.

در نهایت نیمه اول این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان فوئنته به پایان رسید. در نیمه دوم بار دیگر اسپانیا بازی را هجومی آغاز کرد و خوسلو در دقیقه ۴۸ فرصت گلزنی برای این تیم را داشت، اما ضربه این بازیکن با اختلاف اندک از کنار دروازه حریف بیرون رفت.

در ادامه هر دو تیم یک بازی آرام و بدون موقعیت را از خود به نمایش گذاشتند که چندان تماشاگر پسند نبود، اما در دقیقه ۶۶ بروخا این فرصت را داشت که گل تساوی را به ثمر برساند، اما ضربه این بازیکن بدون نتیجه باقی ماند. در دقیقه ۷۶ نیز بایرامی فرصت گلزنی برای آلبانی را پیدا کرد، اما شوت این بازیکن نیز از بالای دروازه اسپانیا بیرون رفت.

در دقایق پایانی دو تیم موقعیت جدی خلق نکردند و در نهایت این جدال با نتیجه یک بر صفر به پایان به سود اسپانیا به پایان رسید.

خداحافظی آلبانی و کرواسی با یورو ۲۰۲۴

کرواسی ۱ _ ایتالیا ۱

این مسابقه به دلیل اینکه هر دو تیم ایتالیا و کرواسی نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز داشتند هجومی آغاز شد و در همان دقایق ابتدایی باستونی فرصت به ثمر رساندن گل اول را داشت، اما واکنش تماشایی دروازه‌بان حریف مانع از پیش افتادن شاگردان اسپالتی در نیمه اول مسابقه شد. در ادامه آتش حمله دو تیم فروکش کرد و شاهد چرخش توپ در میانه میدان بودیم.

درواقع اینگونه به نظر می‌رسید که اسپالتی و دالیچ قصد دارند در این نیمه رقیب خود را محک بزنند و از همین‌رو ارائه یک بازی محتاطانه را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

بازی آرام دو تیم در نیمه اول موجب شد ۴۵ دقیقه ابتدایی این جدال با تساوی بدون گل به پایان برسد. پس از به صدا در آمدن سوت آغاز نیمه دوم بار دیگر شاهد همان بازی آرام بودیم، اما برخورد توپ به دست فراتسی در دقیقه ۵۴ موجب شد داور مسابقه پس از بررسی VAR به سود کرواسی پنالتی اعلام کند که البته مودریچ بازیکن باتجربه کرواسی این موقعیت را از دست داد.

طولی نکشید که ستاره تیم کرواسی پنالتی از دست رفته را جبران کرد و در دقیقه ۵۵ با یک شوت سر ضرب نخستین گل تیم خود را به ثمر رساند.

شاگردان لوچانو اسپالتی پس از دریافت گل اول موقعیت‌های متعددی روی دروازه حریف خود ایجاد کردند، اما هیچکدام از آن‌ها راه به چارچوب دروازه کرواسی نداشت.

در نهایت متا زاکانی در دقیقه ۸+۹۰ منجی تیم خود شد و با زدن گل تساوی علاوه بر حذف کرواسی صعود ایتالیا به یک هشتم نهایی را قطعی کرد.

خداحافظی آلبانی و کرواسی با یورو ۲۰۲۴

نظر شما