شناسهٔ خبر: 67359222 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

«ملانیا ترامپ» کجاست؟

روزنامه آمریکایی هافینگتن پست در گزارش امروز دوشنبه خود به موضوع غیبت همسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ در کنار او که برای حضور دوباره در کاخ سفید به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان همزمان با محاکمه‌های جنجالی‌اش تلاش می‌کند، پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزاش «تابناک» به نقل از فارس، ملانیا ترامپ بعد از آنکه عدم حضورش در رویداد‌های مهم انتخاباتی کنار همسرش از آغاز رقابت‌های مقدماتی انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا تا جشن پیروزی ترامپ در سه‌شنبه بزرگ، توجهات را به خود جلب کرد، در پاسخ به کنجکاوی خبرنگاران گفت که «با ما همراه باشید»، اما به گزارش هافینگتن پست، از آن زمان هم تا حد زیادی از حضور در رویداد‌های عمومی خودداری کرده است. بانوی اول سابق آمریکا همچنین همسرش را در هیچ یک از روز‌های محاکمه او در پرونده پرداخت حق السکوت در نیویورک که بیش از یک ماه طول کشید، همراهی نکرد. او در ۱۴ ژوئن در تولد ۷۸ سالگی ترامپ که باشگاه هواداران او برایش تدارک دیده بود هم حاضر نبود.

کاترین جلیسون، استاد تاریخ در دانشگاه اوهایو که درباره بانو‌های اول آمریکا مطالعه و تحقیق می‌کند، معتقد است «غیبت ملانیا در دوران محاکمه ترامپ و سایر رویداد‌های انتخاباتی مهم غیرمعمول است، گرچه درباره او که به نظر می‌رسد تمایلی به پیروی از نقش سنتی همسر یک سیاستمدار ندارد و در کارزار انتخاباتی همسرش در سال ۲۰۲۰ هم حضور منظمی نداشت، جای تعجب ندارد و کلا ترامپ‌ها خلاف استاندارد‌ها عمل می‌کنند». آسوشیتد پرس گزارش داده که با ۱۵ فردی که در رویداد‌های بزرگ جمع‌آوری کمک مالی یا در ویلای ترامپ در فلوریدا حضور داشته‌اند، گفتگو کرده که همه آن‌ها گفتند ملانیا را در جریان این حضور ندیده و برخوردی با او نداشتند.

دفتر ملانیا هم به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ نداده است. تنها اظهارنظر علنی اخیر او دو روز بعد از آن بود که حزب جمهوری‌خواه فلوریدا از انتخاب بارون ترامپ پسر ۱۸ ساله‌اش به عنوان نماینده ایالتی برای کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان خبر داد، که دفتر ملانیا اعلام کرد بارون نمی‌تواند به دلیل تعهدات قبلی این دعوت را بپذیرد.

خود ترامپ هم در جریان محاکمه‌اش در نیویورک بار‌ها از سوی خبرنگاران با این پرسش که «ملانیا کجاست»، مواجه شد، اما پاسخی به این سوال نداد و متحدانش زمان‌بندی مدرسه بارون را دلیل اصلی غیبت ملانیا اعلام کردند. به نوشته این گزارش، در جریان دادگاه‌های اخیر ترامپ درباره رابطه سال ۲۰۰۶ او با بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی استورمی دنیلز، برخی از شهادت‌ها پخش شد و مایکل کوهن وکیل و کارچاق‌کن سابق ترامپ شهادت داد که برای ترامپ اهمیت تاثیر این موضوع بر مبارزات انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ بیشتر از اهمیتی بود که به آسیب آن به ازدواجش می‌داد.

بعد از گناهکار شناخته شدن ترامپ در ۳۴ فقره اتهام هم ملانیا برخلاف فرزندان ترامپ که به دفاع از پدرشان پرداختند، چیزی در حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکرد. ترامپ بعد از رای دادگاه گفت «فکر می‌کنم برای او خیلی سخت است. یعنی او خوب است، اما می‌دانید باید همه این مزخرفات را بخواند». به نوشته هافینگتن پست، ترامپ به‌رغم عدم همراهی همسرش در مبارزات انتخاباتی، اغلب از او یاد می‌کند و از مکالماتشان می‌گوید تا به هوادارانش نشان دهد که او در پشت صحنه حضور دارد.

نظر شما