شناسهٔ خبر: 67420365 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجلس پاکستان مداخله آمریکا در امور داخلی اسلام آباد را محکوم کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- نمایندگان مجلس پاکستان با تصویب قطعنامه‌ای، اقدام کنگره آمریکا برای اتهام علیه انتخابات و مداخله در امور داخلی کشورشان را محکوم کردند و از واشنگتن خواستند تا بر نقض حقوق بشر در غزه تمرکز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، نمایندگان مجلس ملی این کشور به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را در محکومیت مداخله آمریکا و رد قطعنامه کنگره این کشور مبنی بر اتهامات علیه انتخابات پاکستان و مطالبه برای تحقیقات شفاف تصویب کردند.

در این قطعنامه آمده است که پاکستان یک کشور مستقل و آزاد است و مردم آن هرگز زیر بار مداخله خارجی نمی‌روند.

آنان ادعای کنگره آمریکا علیه روند انتخابات و رویه سیاسی پاکستان را بی اساس دانسته و از طرف آمریکایی خواستند تا بر نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان و وضعیت غزه تمرکز کنند.

نمایندگان مجلس پاکستان همچنین تاکید کردند که میلیون‌ها نفر از مردم این کشور آزادانه از حق خود برای مشارکت در انتخابات استفاده کرده و قطعنامه کنگره آمریکا مغایر با حقایق است.

پیش تر سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد با ابراز تاسف از اقدام خودسرانه کنگره آمریکا در تصویب قطعنامه‌ علیه انتخابات پاکستان اعلام کرد که اسلام‌آباد نگرانی‌های جدی خود را به واشنگتن منتقل کرده است و انتظار دارد تا هیچ کشوری در امور داخلی پاکستان مداخله نکند.

چهارشنبه گذشته وزیر دفاع پاکستان در واکنشی تند به موضع گیری مجلس نمایندگان آمریکا علیه انتخابات این کشور، گفت: آمریکا قرن بیستم را صرف سرنگونی دولت‌های دموکراتیک کرده و اکنون نیز نسل کشی فلسطینیان را تسهیل می‌کند.

خواجه محمد آصف اظهار کرد که باید به تاریخچه انتخابات آمریکا به ویژه در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ نگاه کرد، جایی که جمهوری خواهان و دموکرات‌ها مدعی تقلب و مداخله خارجی شدند، آیا نباید از سازمان ملل درخواست تحقیقات کرد؟

نظر شما