شناسهٔ خبر: 67358560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص اعتبار ویژه استانداری به فعالان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: مقرر شده است سازمان برنامه و بودجه اعتبار سالانه را برای حمایت از فعالان قرآنی اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛غلامعلی حیدری گفت: فعالان بقاع متبرکه نقش والایی در حفظ و ارتقای این اماکن مقدس دارند و برپایی مراسم تجلیل از این فعالان بسیار موضوعیت دارد.
وی با اشاره به این که توسعه و گسترش مراکز و اماکن فرهنگی، دینی، مساجد و مصلی‌ها جهش بزرگی داشته است، افزود: به برکت انقلاب گام‌های بزرگی در این حوزه‌ها برداشته شده و در دولت شهید رئیسی نیز ۲۵۰ میلیاردتومان برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی اعم از مساجد، حسینیه‌ها، خانه‌های عالم، مصلی‌ها و فرهنگ سرا‌ها در چهارمحال‌وبختیاری اختصاص یافت.

حیدری بیان کرد: نقش آموزه‌های قرآنی در مصونیت انسان‌ها در برابر تهاجم فرهنگی بسیار مؤثر است و خدمت به قرآن و جامعه قرآنی ضرورت دارد و سازمان برنامه و بودجه نیز در این راستا حمایت‌هایی هر چند اندک را به حوزه قرآنی اختصاص می‌دهد.
وی با اشاره به نشست رمضانی با فعالان قرآنی در ماه مبارک رمضان افزود: این نشست را هر ساله برگزار کردیم و توفیق میزبانی از جامعه قرآنی را داریم. 
استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه استانداری به فعالان قرآنی استان، گفت: مقرر شده است سازمان برنامه و بودجه اعتبار سالانه را برای حمایت از فعالان این عرصه اختصاص دهد.
حیدری با تأکید بر اینکه در کنار اعتبارات که برای پیشبرد فعالیت‌های قرآنی ضرورت دارد نقش نیروی انسانی بسیار مهم است، گفت: چه فعالان قرآنی و چه فعالان امامزادگان و بقاع متبرکه نقشی مؤثر در ارتقای فرهنگ دینی و قرآنی دارند.
وی با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: مفتخریم که به برکت انقلاب اسلامی و امامین انقلاب و نیز مردم همیشه در صحنه، هر ساله به‌طور میانگین یک انتخابات را برگزار می‌کنیم و باید مردم‌سالاری دینی را به رخ حامیان حقوق بشر بکشیم. حضور باشکوه و پررنگ مردم در این انتخابات بسیار اهمیت دارد و همه ما برای تحقق این حضور تلاش کنیم.
حیدری برخی مزایای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را یادآور شد و ادامه داد: مشارکت حداکثر علاوه بر نمایش مردم سالاری دینی در چشم جهانیان، به رئیس‌جمهور منتخب اعتماد به نفس می‌دهد که بتواند در صحنه‌های بین‌المللی عرض اندام کند و نیز با پشتوانه مردمی شجاعت تصمیم‌های بزرگ را داشته باشند.
استاندار چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: رئیس‌جمهور منتخب با پشتوانه مردمی می‌تواند آثار تحریم‌ها را کاهش دهد، توطئه‌های دشمنان را خنثی کند و گام‌های بلندی را برای تعالی کشور بردارد.
حیدری گفت: دشمن می‌خواهد فرصت انتخابات را به تهدید تبدیل کند و نیز ذهن مردم دنیا را از غزه و مردم مظلوم فلسطین منحرف کند. دشمن همچنین می‌خواهد خدمات صادقانه شهید جمهور را تخریب و مخدوش کند که مردم با حضور پررنگ خود انتخابات این توطئه‌ها را خنثی خواهند کرد.

نظر شما