شناسهٔ خبر: 67420406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

حضوری باشکوه برای اقتدار ایران

جواد افتخاری

اقشار مختلف مردم شهرهای خراسان رضوی از همان دقایق ابتدای صبح هشتم تیرماه پرشور و حماسی برای اقتدار ایران اسلامی پای صندوق رأی حاضر شدند، حضور پرشور ملت ایران پای صندوق‌های رأی در این روز نشانه اقتدار و انسجام ملی و موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن شد.

صاحب‌خبر -

گرچه دشمنان قسم خورده ایران اسلامی از مدت‌ها قبل تلاش داشتند فضای جامعه را به سمت یاس و ناامیدی هدایت کنند و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را کمرنگ جلوه دهند؛ اما ملت ایران بار دیگر برای ایران مقتدر در انتخابات حضور یافته و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

این دوره از انتخابات حضور رأی اولی‌هایی که برای اولین بار پای به میدان سیاسی کشور گذاشته بودند بسیار پررنگ بود و تلاش داشتند تا آنها هم در خلق این حماسه شریک باشند. حتی برخی از عروس و دامادها نخستین روز زندگی مشترک خود را با انداختن آراء در صندوق چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند.

مردم در این دوره از رئیس جمهور منتخب انتظار دارند که برای ایران سربلند و رفع مشکلات مردم شب و روز نداشته و تلاش کند. محمد رضایی که برای انداختن رأی خود به صندوق در یکی از شعبات اخذ رأی خلیل‌آباد حضور یافت بود، گفت: حفظ اقتدار نظام و کشور هدف اصلی شرکت در انتخابات است.

وی رأی دادن را حق مسلم هر فرد ایرانی دانست و تصریح کرد: همه باید در آینده کشور سهیم باشند، امیدوارم مشارکت در این دوره از انتخابات بیشتر از دوره‌های قبل باشد.

تجمع پشت در شعب اخذ رأی

گرچه تعدادی از روستاهای شهرستان کاشمر در زلزله ۵ ریشتری ۲۹ خرداد آسیب دیده و همچنان بسیاری از روستائیان در چادر بسر می‌برند اما با این وجود بازهم قبل از بازگشایی شعب مردم این روستاها در پشت در شعب برای رأی دادن انتظار بازگشایی درها را می‌کشیدند.

حجت اله شریعتمداری فرماندار کاشمر در همین خصوص اظهار کرد: علیرغم اینکه برخی روستاها شرایط زلزله زده را داشتند اما بسیاری از مردم عزیز قبل از ساعت ۸ منتظر بازگشایی شعب برای انداختن رأی خود در صندوق‌ها بودند.

وی از حضور پدر ۱۰۲ ساله در یکی از روستاهای زلزله‌زده از ساعت ۶ صبح در پشت درب شعبه اخذ رأی خبر داد و افزود: امروز شاهد حضور بسیاری از دانشجویان و جوانان در پای صندوق‌های اخذ رأی هستیم.

حضوری باشکوه برای اقتدار ایران

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه بالغ‌بر ۲۵۰۰ نفر که کار اجرا، نظارت، بازرسی و نظم و امنیت را برعهده دارند از بین اقشار مختلف مردم شهرستان کاشمر بوده و این وظیفه را در ۹۷ شعبه اخذ رأی عهده دارد هستند، بیان کرد: از ۹۷ شعبه اخذ رأی ۲۳ شعبه در بخش مرکزی و ۱۳ شعبه در بخش فرح دشت و ۶۱ شعبه در سطح شهر کاشمر مستقر هستند.

وی با اعلام اینکه تعداد شعب در نظر گرفته شده برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دوره قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است، میزان حضور مشارکت را در این دوره از انتخابات بسیار بی‌نظیر و پرشور و حماسی دانست و گفت: این دوره از انتخابات هم با سرافرازی مردم ایران عزیز به پایان رسید.

فرماندار کاشمر اظهار کرد: مردم برای تعیین سرنوشت خود و فرزندانشان و آینده ایران عزیز در این روز حضور پرشوری در پای صندوق‌های رأی داشتند.

ارسال دعوت‌نامه برای بیش از ۷۰۰۰ رأی اولی در نیشابور

شهرستان نیشابور هم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۷۵۲۱ رأی اولی دارد که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از طریق اداره پست برای تمامی این عزیزان دعوت‌نامه ارسال شد.

مهدی دونده فرماندار نیشابور با تقدیر از حضور حماسی مردم در این دوره از انتخابات گفت: مردم نیشابور با احساس مسئولیت و تکلیف، پای صندوق‌های چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری رأی آمده و با مشارکت خود، برگ زرین دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت کردند.

وی جمعیت این شهرستان را ۴۲۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در شهرستان نیشابور ۲۹۳ هزار نفر واجد شرایط شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بودند.

فرماندار نیشابور بیان کرد: برای این دوره از انتخابات ۲۷۷ شعبه اخذ رأی در شهرستان پیش‌بینی شد که از این تعداد ۱۷۶ شعبه مربوط به شهر نیشابور بوده و ۶ شعبه آن سیار و ۱۷۱ شعبه دیگر نیز ثابت است.

وی همچنین از پیش‌بینی ۱۲۱ شعبه روستایی که تعداد ۲۲ شعبه آن ثابت و ۷۹ شعبه دیگر که سیار است خبر داد و افزود: حضور پرشور و حداکثری مردم نیشابور در پای صندوق‌های رأی بار دیگر همانند سایر انتخابات برگ زرینی بر افتخارات شهرستان افزود.

پیش‌بینی حضور ۷۰ درصدی مردم در پای صندوق‌های رأی

 قشرهای مختلف مردم شهرستان گناباد نیز از صبح امروز با حضور در شعب اخذ رأی همراه با سایر هموطنان حماسه‌ای دیگر را خلق کردند.

رضا نصیری فرماندار گناباد هم با تقدیر از حضور بی‌سابقه و حماسی مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی گفت: قبل از ما مردم در شعبات حضور داشته و این بسیار جای تقدیر دارد.

حضوری باشکوه برای اقتدار ایران

وی با اشاره به اینکه مردم گناباد برای آینده خودشان مشارکت خوبی داشته‌اند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۷۰ درصد مردم در پای صندوق‌های رأی حضور یابند.

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۴۳ شعبه شهری و ۴۸ شعبه روستایی در شهرستان گناباد در حال برگزاری است و از این تعداد ۶۹ شعبه ثابت و ۲۲ شعبه سیار است.

وی با بیان اینکه ۶۲ هزار نفر از مردم گناباد در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واجد شرایط اخذ رأی بودند، افزود: ۳۰۰۰ نفر از واجدین شرایط را رأی اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط اخذ رأی در بجستان

از مجموع ٢٢ هزار و ۵٠٠ نفر واجد شرایط اخذ رأی در شهرستان بجستان، ۴۵ درصد را مردان و ۵۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهند و ۱۸۷ رأی اولی در این شهرستان برای نخستین مرتبه مشارکت سیاسی خود در انتخابات ریاست جمهوری را تجربه کردند.

 ۴۰ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بخش‌های مرکزی و یونسی شهرستان بجستان جانمایی شده بود.

حضور پرشور مردم در این دوره از انتخابات

فرماندار شهرستان خوشاب هم با اشاره به اینکه اکثر شعب اخذ رأی از ساعت ۶.۳۰ صبح جمعه هشتم تیرماه در محل‌های از پیش تعیین شده مستقر شدند و از ساعت ۸ صبح نیز فرایند رأی‌گیری را بدون هیچ مشکلی آغاز کردند، اظهار کرد: در برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۰۰۰ نفر نیز با ستاد انتخابات شهرستان خوشاب همکاری داشتند.

محمودشم آبادی از پیش‌بینی ۴۵ شعبه اخذ رأی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲ شعبه شهری و باقی مربوط به صندوق‌های روستایی و سیار هستند.

وی با مطلوب ارزیابی کردن میزان مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی آمار واجدین شهرستان خوشاب را ۲۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: انتخابات در خوشاب از روند بسیار مطلوبی برخوردار بوده و بدون کمترین دغدغه در نهایت تعامل و همکاری هیات‌های نظارت، بازرسی، عوامل اجرایی در خوشاب برگزار شد.

فرماندار شهرستان خوشاب با تقدیر از حضور پرشور مردم در این دوره از انتخابات، گفت: امیدواریم فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود، همانند رئیس جمهور شهید خستگی ناپذیر بوده و برای رفع مشکلات کشور تلاش کنند.

وی گفت: مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی به خصوص شهرستان خوشاب بازهم با حضور خود در انتخابات همه توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.

۴۲ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در زبرخان

مردم شهرستان زبرخان نیز همانند سایر ایرانیان از همان دقایق اولیه با حضور در شعبات رأی خود را به صندوق‌ها انداخته و برگ زرین دیگری را به ثبت رساندند.

سید مؤمن حسینی فرماندار شهرستان زبرخان از پیش‌بینی ۵۷ شعبه اخذ رأی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان زبرخان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵ شعبه شهری، ۱۸ شعبه سیار و باقی نیز ثابت بودند.

وی همچنین تعداد واجدین شرایط رأی دادن شهرستان زبرخان را ۴۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: روند برگزاری انتخابات در این دوره مطلوب و پرشور بوده است.

حضوری باشکوه برای اقتدار ایران

فرماندار زبرخان با اشاره به اینکه انتخابات در همه دوره‌ها به خصوص چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: انتخابات برای جمهوری اسلامی ایران امنیت و اقتدار به همراه دارد.

 اخذ رأی تمامی عشایرنشینان کلات

برخی از شعبات به خصوص یکی از شعبات در محلات عشایری هزار مسجد که تا مرکز شهرستان مسافت بسیار طولانی داشت از عصر روز پنج شنبه اعزام شدند و تا صبح جمعه نیز در راه بودند تا بتوانند در موعد مقرر نسبت به اخذ رأی تمامی عشایرنشینان این شهرستان اقدام کنند.

علی صلاحی فرماندار کلات نیز در همین خصوص گفت: با توجه به آبادی‌های گسترده و پراکندگی روستاها، محلات عشایری و دامداری و مناطق مرزی، برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان کلات ۴۶ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده که ۳۲ شعبه سیار و ۱۷ شعبه نیز ثابت است.

وی با بیان اینکه ساعت ۶.۳۰ صبح تمامی نیروها در شعبات مستقر بودند و رأی‌گیری رأس ساعت ۸ از واجدین شرایط آغاز شد، افزود: تا آخرین لحظه شعبات مکلف به رأی‌گیری هستند.

فرماندار کلات با اشاره به اینکه در روند برگزاری رأی‌گیری این شهرستان هیچ گونه مشکلی وجود نداشته است، اذعان کرد: مردم انقلابی کلات هم مانند سایر شهرستان‌ها و مناطق کشور از همان لحظات اولیه در پای صندوق‌های رأی حضور داشته‌اند.

وی حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را خوب و پرشور اعلام کرد و گفت: با توجه به رضایتمندی که رهبر معظم انقلاب از شهید رئیسی داشتند امیدواریم افراد جدیدی هم که توسط مردم انتخاب می‌شوند این شاخص‌ها و ظرفیت‌ها را داشته باشند و ادامه دهنده این خدمت به مردم باشند.

کمبود تعرفه در دو شعبه اخذ رأی قوچان

 حضور پرشور در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان قوچان نیز موجب شد تا دو شعبه مسجد امام حسین (ع) و پادگان ارتش در شهر با کمبود تعرفه مواجه شوند.

عباسعلی صفایی فرماندار قوچان در همین خصوص گفت: چون در انتخابات ریاست جمهوری مسافران در تمام نقاط کشور می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند شعبه مسجد امام حسین که در مسیر تردد مسافرین و زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) قرار دارد دچار کمبود تعرفه شد، همچنین شعبه پادگان ارتش به دلیل انتقال نیروی جدید با کمبود تعرفه روبه‌رو شد که به محض اطلاع تعرفه مورد نیاز هر دو شعبه تأمین شد.

 وی اظهار کرد: برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ١٨۴ شعبه اخذ رأی برای حوزه انتخابیه قوچان پیش‌بینی شده است که ١١٢ شعبه ثابت و ٧٢ شعبه سیار است، همچنین در این شهرستان حدود ۱۲۰ هزار نفر حائز شرکت در انتخابات هستند.

برگزاری انتخابات در سرخس بدون هیچ مشکلی

روند برگزاری رأی‌گیری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان سرخس هم همانند سایر مناطق بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

سید مهدی سالم فرماندار شهرستان سرخس گفت: برای این دوره از انتخابات ۶۹ شعبه در شهرستان پیش‌بینی شد که ۲۳ شعبه شهری و ۴۶ شعبه نیز روستایی است.

حضوری باشکوه برای اقتدار ایران

وی وضعیت حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه هیچ مشکل و تخلفی در روند برگزاری انتخابات گزارش نشده است.

خلق حماسه‌ای دیگر در مه‌ولات

مردم مه‌ولات هم همانند دوره‌های گذشته شرکت در انتخابات را جدی گرفته و با حضور پرشور خود حماسه‌ دیگری را خلق کردند.

محمدرضا حجازی فرماندار مه‌ولات در همین خصوص با بیان اینکه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برابر قانون رأس ساعت ۸ صبح هشتم تیرماه در سطح شهرستان مه‌ولات آغاز شد، افزود: عوامل اجرایی انتخابات در ۵۲ شعبه در اقصی نقاط سطح شهرستان به اخذ رأی شهروندان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه فرآیند رأی‌گیری بدون هیچ گونه مشکلی در شهرستان مه‌ولات برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در ۵۲ صندوق رأی شامل ۴۹ ثابت و سه صندوق سیار این شهرستان انجام شد.

فرماندار مه‌ولات افزود: از این تعداد ۳۱ صندوق در بخش مرکزی و ۲۱ صندوق در بخش شادمهر فعال بوده و حدود ۱۰۰۰ نفر عوامل اجرایی و نظارتی برگزاری انتخابات در شهرستان مه‌ولات را برعهده داشتند.

مردم سایر شهرستان‌های خراسان رضوی هم از نخستین ساعات بامداد روز جمعه هشتم تیرماه با حضور خود در پای صندوق‌های اخذ رأی، به فرد برگزیده خود به عنوان رئیس جمهوری رأی دادند.

انتهای پیام

نظر شما