شناسهٔ خبر: 67358314 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

گفتاری در باب حرکت‌های اعتراضی دانشجویان جهان علیه اسرائیل؛

پروپاگاندای رژیم شیطانی صهیونیست

در این موضوع شاید بتوان موثرترین منطقه متاثر از حوادث پسا ۷ اکتبر را دانشگاه‌ها در اروپا و آمریکای شمالی توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ماهنامه "خبرنامه کاغذی دانشجویان ایران" با بررسی پرونده ویژه جنبش اعتراضی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از فلسطین با عنوان "بیداری غربی" منتشر شد. در این شماره از ماهنامه خبرنامه کاغذی دانشجویان ایران، گفتگوها و یادداشت هایی از  چهره های برجسته دانشگاهی و فعالین دانشجویی کشور منتشر شده است.

در ادامه یادداشت علی محمولی دبیر بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با عنوان "نبرد طوفان الاقصی با شروع خود تاثیرات جدی و مهمی را در ابعاد بین المللی در سطوح اجتماعی سیاسی امنیتی نظامی و فرهنگی بر جای گذاشت" که در ادامه می‌خوانید:

علی محمولی*/// نبرد طوفان الاقصی با شروع خود تاثیرات جدی و مهمی را در ابعاد بین المللی در سطوح اجتماعی سیاسی امنیتی نظامی و فرهنگی بر جای گذاشت و همین موارد منجر به بروز پدیده‌ها و سلسله‌های از حوادث در نقاط مختلف جهان شد و رخداد آنها تنها در موارد معدودی در تاریخ معاصر همچون جنگ ویتنام تا حدی سابقه داشته است.

پروپاگاندای صهیونیستی

این تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و نسل کشی فلسطینیان توسط این موجودات بیرحم نازی صفت منجر به بیداری روحهای در خلسه، به ویژه در غرب و ایالات متحده که تحت سانسورینگ شدید رسانه‌های و پروپاگاندای صهیونیستی هستند شده است.

در این موضوع شاید بتوان موثرترین منطقه متاثر از حوادث پسا 7 اکتبر را دانشگاهها در اروپا و آمریکای شمالی توصیف کرد، مکانهایی که تا پیش از این فضا صرفاً برای بروز و ظهور مسائل علمی و سیاسی ر حیطه‌هایی که به هیچ عنوان ربطی به صهیونیسم نداشتند، فراهم بود.

به طور مثال اولین پس لرزه‌های تهاجم رژیم به کودکان و زنان فلسطینی در میان اساتید دانشگاه و فیلسوفان غربی به وجود آمد، تا جایی که شاهد بودیم فیلسوفانی چون اسلاووی ژیژک که در بازگشایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت، سخنانی بر زبان راند که با استانداردهای صهیونیستی، علیه منافع اسرائیل بود.

و مجبور شد یادداشتی در دفاع از وضعیت منتشر کند ولی در همان هم نتوانست از حجم جنایات رژیم چشم پوشی کند و یورگن هابرماس نیز در اوایل جنگ، بیانیه‌های منتشر کرد که مشخصا در توجیه و تئوریزاسیون قتل عام صهیونیستها بود ولی در عمل، در تضاد فکری با اندیشه‌های خودش بود. در هر دو مورد، این اشخاص چه در نهان و چه بعضا آشکارا، این فلاسفه شهیر به دلایل مختلف من جمله نادیده گرفتن اصول خود مورد عتاب  قرار گرفتند و جایگاه آنها در چشم بسیاری متزلزل شد.

نهاد امن و مقدس دانشگاه

از طرف دیگر نیز دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکای شمالی و اروپای غربی دست به اعتراضات گسترده و بستنشینی در حمایت از مظلومان و علیه جنگ و جنگ ستیزان ددمنش تلآویو و واشینگتن و لندن زدند که منجر به تهاجم نیروهای امنیتی، آن هم به پشتوانه رئسای آکادمیک و وزرای کابینه کشورهای خود، به نهاد امن و مقدس دانشگاه شد که جدیترین آن در مراکزی چون دانشگاه کلمبیا و هاروارد رخ داد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور نیز به عنوان پیشرو در کنشگری حوزه بین‌الملل از بدو تاسیس خود و مبدع نامه‌نگاری الکترونیکی به اساتید دانشگاههای جهان، در پیامی به بیش از دو هزار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاههای درگیر، به گفتگوی حول این موضوع پرداخت.

باید در نظر داشت که آنچه در حال وقوع است، چالشی جدید و تهدیدی بنیادین علیه اساس و تبلیغات رژیم شیطانی صهیونیستی است و حتی در صورت سرکوب گسترده آن توسط سازمان‌های اطلاعاتی این کشورها، اثرات عمیق خود را بر تفکرات نسل فعلی و نسلهای آینده این کشورها خواهد گذاشت و این فرصت بسیار خوب و مناسبی برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی ایران در این حیطه است که با اقدامات خود، صدای حمایت از مظلومیت فلسطینیان را چه در تهران و چه در نیویورک و تورنتو حفظ و تقویت کنند.

*دبیر بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

نظر شما