شناسهٔ خبر: 67357755 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گلکسی اس 24 اولترا یکبار دیگر آیفون 15 را در اروپا کنار زد

صاحب‌خبر -

گلکسی اس 24 اولترا در رقابت با آیفون 15 در اروپا پیروز بیرون آمد. در واقع گوشی Galaxy S24 Ultra دستاوردی کم‌سابقه در بازار موبایل رقم زده است.

گلکسی اس 24 اولترا، جدیدترین پرچمدار سامسونگ طی سه‌ماهه اول 2024 دستاوردی تازه برای این غول فناوری کره‌ای رقم زد. این گوشی بر خلاف روند همیشگی، در این بازه عنوان پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در اروپا را به دست آورد و بالاتر از آیفون 15 و همچنین هم‌خانواده خود گلکسی A قرار گرفت. معمولاً سری گلکسی A سامسونگ به‌دلیل قیمت رقابتی خود بیشترین فروش را در بازار اروپا ثبت می‌کرد و این‌که اس 24 اولترا با قیمت بیش از 1000 دلار به این جایگاه دست پیدا کرد، نشان از محبوبیت بالای این گوشی پرچمدار و همچنین تغییر ترجیحات مصرف‌کنندگان گوشی های موبایل دارد.

پیشی گرفتن گلکسی اس 24 اولترا از آیفون 15 در بازار موبایل اروپا

عوامل مختلفی در رشد فروش گلکسی S24 اولترا و گوشی‌های پرچمدار این‌چنینی موثر بوده‌اند. از جمله این عوامل می‌توان به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه تکنولوژی نظیر گلکسی AI، دوربین‌های فوق‌العاده قوی، نمایشگرهای باکیفیت و عمر باطری طولانی این گوشی‌ها اشاره کرد. همه این‌ها باعث شده‌اند خیلی از مصرف‌کنندگان که اهمیت زیادی برای گوشی هوشمند شخصی خود قائلند، به سراغ محصولاتی مثل پرچمدار جدید سامسونگ بروند؛ این حتی در بازار اروپا هم به چشم می‌خورد.

آمار فروش گوشی در سه ماهه اول سال 2024 آمار فروش گوشی در سه ماهه اول سال 2024

عامل دیگری که در موفقیت Galaxy S24 Ultra نقش بازی کرده، تمرکز سامسونگ روی بازاریابی و تبلیغات برای این گوشی است. البته سامسونگ تنها شرکتی نیست که چنین رویکردی را در پیش گرفته است. البته کماکان آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس در جایگاه بالاتری از اس 24 اولترا قرار گرفته‌اند، ولی آیفون 15 به‌عنوان نسخه ارزان‌تر گوشی اپل موفق نشد در فروش با پرچمدار سامسونگ و حتی گلکسی A15 در اروپا رقابت کند. آیفون 15 حتی نسبت به آیفون 14 افتی محسوس از خود نشان داده است؛ از آنجا که آیفون 14 در سه‌ماهه اول سال 2023 در صدر پرفروش ترین گوشی های اروپا قرار گرفته بود.

پیشی گرفتن گلکسی اس ۲۴ اولترا از آیفون ۱۵ در اروپا پیشی گرفتن گلکسی اس ۲۴ اولترا از آیفون ۱۵ در اروپا

در این بین، نباید از رشد محصولات گوشی‌سازان چینی مثل شیائومی چشم‌پوشی کرد. در همین جدول می‌توان دید که ردمی 13C و ردمی نوت 13 4G روی هم رفته بیش از 2 میلیون نسخه فروش را تجربه کرده‌اند. با حضور شیائومی در جدول 10 گوشی پرفروش اروپا طی سه‌ماهه اول 2024، رقابت بین این شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی موبایل هرچه تنگاتنگ‌تر می‌شود.

از دست ندهید:
سامسونگ به پشتیبانی یکی از پرفروش‌ترین گوشی هایش پایان داد بررسی گوشی سامسونگ گلکسی آ 55 – Samsung Galaxy A55 بررسی ویدیویی گلکسی A35 ؛ زیر و بم جدیدترین گوشی میان‌رده سامسونگ ویدیو مقایسه گلکسی A35 و گلکسی A55؛ کدام برنده جنگ خانوادگی سامسونگ است؟ مقایسه گلکسی A55 و A54؛ آ 54 سال قبل یا آ 55 جدید سامسونگ؟

نظر شما