شناسهٔ خبر: 67357621 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر؛

۲۱ هزار کودک در نوار غزه ناپدید شده اند

موسسه بین المللی «کودکان را نجات دهید»، آمار جدیدی منتشر کرده است که بر اساس آن ۲۱ هزار کودک فلسطینی در غزه ناپدید شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ یونیسف، آژانس حمایت از کودکان سازمان ملل ماه گذشته اعلام کرد که در غزه هیچ مکان امنی برای کودکان وجود ندارد؛ و اینکه این کودکان سنگین‌ترین هزینه را در جنگ می‌دهند؛ و الان موسسه بین المللی «کودکان را نجات دهید» آمار جدیدی منتشر کرده است که بر اساس آن ۲۱ هزار کودک در غزه ناپدید شده اند. این سازمان برآورد می‌کند که ۱۷ هزار کودک در جریان هرج و مرج ناشی از جنگ بویژه در عملیات اخیر در غزه از خانواده هایشان جدا شده اند. چهار هزار کودک دیگر زیر خرابه‌ها گرفتار شده اند و شمار نامعلوم بازداشت شده یا در گور‌های بی نام و نشان دفن شده اند. این سازمان هشدار داده است که تاثیر جنگ غزه بر کودکان تا چندین نسل به لحاظ فیزیکی و روانی ادامه می‌یابد. الیزابت وایت از مقامات سازمان نجات کودکان در مصاحبه با بی بی سی از مشکلات و دشواری‌های فراهم آمدن مراقبت‌های بهداشتی برای کودکان در غزه صحبت می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_11248667"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4267849/11248667?width=650&height=350"></script></div>

الیزابت وایت، مدیر روابط عمومی موسسه نجات کودکان: مراقبت‌های بهداشتی برای کودکان در غزه یک فاجعه کامل است. در حالی که می‌دانیم نیاز آنها چیست، اما دسترسی به کودکان بسیار دشوار است. همین امروز از وزارت بهداشت غزه مطلع شدیم دو کودک دیگر در شمال غزه به علت سوء تغذیه جان باخته اند. ما می‌دانیم که بیمارستان‌ها در غزه ویران شده اند و اصلا قادر نیست خدمات کامل ارائه کنند. سوخت لازم برای فعالیت در اختیار ندارند. سازمان نجات کودکان هر جا که بتواند مراکز موقت مراقبت بهداشتی دائر می‌کند، اما محدودیت‌ها بسیار زیاد است و نمی‌توانیم به صورت امن در غزه رفت و آمد کنیم. غیرممکن است که بدون برقراری آتش بس بتوانیم همه کودکان گمشده در غزه را پیدا کنیم و به خانواده هایشان برسانیم. یا کودکانی را که در گور‌های جمعی دفن شده اند شناسایی کنیم و اجسادشان را تحویل خانواده‌ها بدهیم.

 

 

نظر شما