شناسهٔ خبر: 67357431 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

محمدی:

60 درصد مراکز درماني ناايمن ايمن‌سازي شده‌اند/ عدم تمديد مراکز درماني که تاييديه آتش‌نشاني نگرفته‌اند

صاحب‌خبر -
60 درصد مراکز درماني ناايمن ايمن‌سازي شده‌اند/ عدم تمديد مراکز درماني که تاييديه آتش‌نشاني نگرفته‌اند
خبرگزاری آریا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت:از 2500 مراکز درمانی، 1500 مرکز ایمن سازی کردند

به گزارش خبرگزاری آریا ؛ نشست خبری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با موضوع ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری، امروز - دوشنبه، چهارم تیرماه 1403- با حضور قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و همچنین کامران عبدولی معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برگزار شد.
محمدی در این مراسم با بیان اینکه تنها رویداد ایمنی کشور در این همایش برگزار می شود، اظهار کرد: امسال ششمین نمایشگاه را از یازدهم تا سیزدهم در هتل المپیک برگزار می شود. از 20 کشور اعلام آمادگی کردند و یکی از اساتید برتر استرالیا از سخنرانان این جلسه است.
وی با بیان اینکه الویت با کالاهای داخل است، افزود: نمایشگاه تولیدات و تجهیزات ساختمانی آتش‌نشانی بسیار مهم است که بخش عمده ای از آن بومی سازی شده است و به کمک صنعت ساختمان آمده است. تبریز رتبه اول را در تولید دارد. اگر دولت حمایت کند تا دوسال دیگر صد درصد همه کالا های تجهیزات ایمنی ساختمانی داخلی خواهد بود. تاکنون برای 60 هزار نفر اشتغال زایی شده است.نمایشگاه قبلی گفتم که اعلام حریق باید فارسی شود و این کار انجام شد و دلیل آن این بود که بعضی افراد سواد پایینی داشتند.
وی با اشاره به این موضوع که بیشترین و معتبرین دانشگاه ها را درگیر این نمایشگاه کردیم، گفت؛ این همایش بزرگترین نمایشگاه تخصصی خاورمیانه در بخش ایمنی و آتش‌نشانی است‌.به طوری که 230 مقاله ارسال شده است و 117 مورد تایید شده است.
وی ادامه داد: محورهای این نمایشگاه سه روزه عبارت است از مدیریت عملیات، فرهنگ ایمنی و آتش نشانی و مهمترین موضوع ما که پیشگیری است. فناوری ها و هوشمند سازی از دیگر موضوعات است.باید خودمان را به تجهیزات روز متصل کنیم چه تجهیزات اطفای حریق در جنگل با استفاده از پهباد و چه وسایل دیگر. در کشورهای پیشرفته دوربین های روی البسه و خودرو قابلیت ضبط تصویر دارد و همچنین آدرس را در هنگام حریق به طور دقیق نشان می دهد.
محمدی با بیان اینکه مترو و تونل زیر زمین هستند و عملیات در آن بسیار متفاوت است، گفت: چون 40 تا 60 متر زیر زمین می رویم اما برای اولین بار در چند ایستکاه خط یک ارتباط متصل شده است و می توانیم فرماندهی یا عملیات کنیم.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: تمام آتش نشانان کشور، جامعه مهندسین، سازندگان مسکن، مراکز تحقیقاتی، از میهمانان هستند و سخنرانان علمی با 7نشست علمی و 19 کارگاه در این سه روز تبادل تجربه و اطلاعات می کنند.مسئولین کشور هم از سخنرانان این مراسم هستند.
وی ادامه داد: امسال بنا داریم با مراکز درمانی کلینیک ها و مراکز دندانپزشکی که ایمن سازی نکردند، برخورد کنیم.از 2500 مراکز درمانی، 1500 مرکز ایمن سازی کردند. 
وی با بیان اینکه این مراکز برای ادامه کار به پروانه نیاز دارند، گفت: مراکز، زیبایی و پوست و مو مخاطبین زیادی دارند و مراکزی که ایمن سازی نکنند به وزارت بهداشت و دستگاه قضایی معرفی خواهند داشت.همچنین به موضوع ایمنی سازی مدارس ورود کردیم و ادامه خواهد داشت.به شهرداران مناطق و نواحی اعلام کردیم که برای مکان های ناایمن پرونده تشکیل دهند.
وی تصریح کرد: اصناف بهترین گلوگاه برای ایمن سازی هستند.تذکر به مراکز دولتی و وزارتخانه ها است و امسال سراغ تک تک وزارتخانه ها به منظور ایمن سازی خواهیم رفت. اینها تعدادی زیادی ساختمان دارند که تاییدیه ایمنی ندارند، آنها را دعوت می کنیم که خودشان برای دریافت تاییدیه ایمنی به سازمان آتش‌نشانی مراجعه کنند.اگر تمکین نکنند و اخطار می دهیم و پرونده حقوقی برای آنها تشکیل خواهد شد.
محمدی گفت: حریق انبارهای تهران، موضوع هفتگی است که ایمنی ندارند و خسارات وحشتناکی به مالکین وارد می شود. این انبارها باید منتقل شوند.
وی تاکید کرد: تاکنو ن 58 هزار ساختمان را با امکانات کم موجود رصد و بررسی کردیم.شرکت ساماندهی هم می تواند، اصناف را مجاب به دریافت تاییدیه ایمنی کند.
وی ادامه داد: با همکاری وزارت بهداشت قرار است پروانه مراکزی که تاییدیه آتش نشانی را نگرفته باشند، نشود. 
محمدی تصریح کرد: یگان پهبادی شناسایی داریم که دارای دوربین حرارتی هستند و شدت حریق را از پنجره تشخیص و به فرماندهی عملیات ارسال می کنند که شامل 8 دستگاه پهباد هستند که هنوز در مرحله آزمایشات نهایی هستند.پهبادهای اطفا هم در حال آزمایش هستند.
وی ادامه داد: پیشرفت ایمن سازی بازار گل محلاتی هم از صفر به 60 درصد در 2سال گذشته رسیده است.
محمدی ادامه داد: سامانه اعلام حریق راه اندازی شده اما اتصال به آن اختیاری است و از بخش‌های مختلف،دعوت می کنم به آن متصل شوند.
ادامه دارد...

نظر شما