شناسهٔ خبر: 67420315 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جزئیات ساماندهی پله‌های برقی پایتخت اعلام شد

تعویض ۵۱ پله برقی‌ تهران/ ساخت پل‌های رمپی عابرپیاده در بزرگراه‌ها

مژگان انصاری

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت پله‌های برقی در تهران توضیحاتی ارائه داد و گفت: در بحث ظاهر پل‌های پایتخت نیز اقدامات زیادی انجام شده و در نظر داریم که پوسته پل‌ها را تغییر دهیم.

صاحب‌خبر -

هادی حق‌بین در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت پله‌های برقی پل‌های مکانیزه که با مجوز شورای شهر تهران مدیریت و ساماندهی آنها به معاونت فنی و عمرانی سپرده شده است، افزود: در سه ماهه اخیر اقدامات همه جانبه‌ای برای بهسازی پل‌های مکانیزه و پله‌های برقی صورت گرفته؛ البته دقت داشته باشید که حدود دو ماه درگیر انتقال قراردادهای سازمان زیباسازی که پیش از این مدیریت پله‌های برقی را برعهده داشت با پیمانکاران، مشاوران و مجریان بودیم و در یک ماه اخیر نیز که اقدامات اجرایی شروع شده سعی کردیم تا مسأله پل‌های مکانیزه و پله‌های برقی را از ابعاد مختلف بررسی و ورود کنیم.

وی با بیان اینکه بررسی پله‌های برقی نشان داده که نیازمند ۶۵ یونیت نو هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۱ یونیت ساخته شده و تست‌های آن نیز انجام شده و از این میان ۳۶ یونیت در حال نصب است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه موضوع خاموشی پله‌های برقی برای ما اصل نیست چرا که ممکن است پله‌های برقی بنا به دلایلی برای دقایقی خاموش شوند، اما مسأله اصلی ما ایمنی پله‌های برقی است، تصریح کرد: تعدادی از پله‌های برقی به دلیل ناایمن بودن خاموش هستند و به محض اینکه رفع نقص شده و ایمنی آن تأمین شود آنها را روشن می‌کنیم که عمدتاً در حال تعویض و تأمین قطعات بوده و به محض تأمین قطعات آنها را روشن می‌کنیم.

ساخت پل‌های رمپی به جای پله برقی

تغییر پوسته پل‌های عابرپیاده مکانیزه

حق‌بین با بیان اینکه تعدادی از پل‌ها شناسایی شدند که اطلاعات و وضعیت آنها را به کمیته ساماندهی پل‌ها ارجاع کردیم، گفت: تعدادی از پل‌ها می‌توانند تبدیل به رمپ فلزی شوند که در حال حاضر تعدادی از این پل‌ها اجرایی شده و چهار رمپ در شهر تهران جایگزین پله شدند که فضایی زیباتر و تردد آرام‌تر برای شهروندان دارند.

وی با بیان اینکه در کنار این اقدامات زیربنایی در بخش نگهداشت نیز جلسات زیادی با پیمانکاران داشته و در بازدیدهای میدانی وضعیت نگهداشت پله‌های برقی را مورد بازدید قرار دادیم، تصریح کرد: در مورد پله‌های برقی برخی از آنها نیاز به قطعات دارند که مناقصات در حال برگزاری بوده و البته بخشی از قطعات تأمین شده و بخش دیگر نیز در حال تأمین است و قطعا فرآیند رو به بهبود است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در بحث ظاهر پل‌ها نیز اقدامات زیادی انجام شده، به گونه‌ای که طرح‌هایی در کمیته معماری سازمان مشاور بررسی شده است، اظهار کرد: در نظر داریم که پوسته پل‌ها را تغییر دهیم و به همین دلیل به صورت پایلوت در روی دو پل مکانیزه گیشا و شهرک قدس این طرح‌ها را به صورت پایلوت اجرا کردیم تا میزان دوام، میزان بهره‌وری و هزینه‌ها سنجیده شود.

بازنگری کانکس نگهبانان پله‌های برقی

حق‌بین با اشاره به بازنگری در کانکس نگهبان پله‌های برقی اظهار کرد: فضای اسکان نگهبان‌ها بسیار نامطلوب و نامناسب بود و در نظر داریم که این فضای اسکان را با یک طرح الگو تغییر دهیم و به نظر می‌رسد ظرف یک ماه آینده مردم ببینند که کانکس‌های قدیمی جای خود را به کانکس‌های جدید داده است.

حق‌بین همچنین از ساخت پل‌های رمپی عابرپیاده بر روی بزرگراه‌ها خبر داد و گفت: این پل‌ها به عنوان یک طرح نو در حال پیگیری است و امیدواریم بتوانیم بر روی بزرگراه‌هایی که امکان آن را دارند پل‌های رمپی عابرپیاده بسازیم که البته نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

انتهای پیام

نظر شما